• Gullfina

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Gosevännen

    Nej men tårtsmulan!
    Stackars dig!
    Du får knapra värkmedicin nu hela tiden så kanske smärtan ger med sig...! Bra att du drog ut tanden, förhoppningsvis slipper du värken snart då! Sydde de ihop hålen, eller ska det bara växa igen? Jag tänkte för en gång när de, förvisso, opererade, bort min ena tand så hade jag ont så länge stygnen satt kvar, men sedan stygnen blivit borttagna kände jag ingen smärta längre.
    Hoppas du slipper det onda snart!

  • Tårtsmulan77
    nublu och Gosevännen:
    Tack snälla ni för er omtanke Kyss Jag ska absolut prova vetekudden...just nu går jag omkring med fryst blåbärspåsar och lingonpåsar och allt vad jag kan hitta och lägger dem på kinden men det har inte släppt ännu.
    De sydde inte ihop hålet utan det ska självläka.
    Jag är så vansinnigt trött efter de lugnande tabltterna och vill bara få sova men jag kan inte för smärtan Gråter
  • nublu

    Värm på vetekudden och lägg dig. Det hjälpte min man när han hade tandvärk. Hela kinden svullnade upp på honom.

  • Tårtsmulan77
    nublu skrev 2008-01-10 12:23:29 följande:
    Värm på vetekudden och lägg dig. Det hjälpte min man när han hade tandvärk. Hela kinden svullnade upp på honom.
    Usch...stackars honom...tyvärr har jag ingen micro då vi har packat ner den men jag har precis pratat med min mor och hon värmer sin vetekudde och kommer över med den...tur att hon bor nära.
  • Gosevännen
    Tårtsmulan77 skrev 2008-01-10 12:26:06 följande:
    Usch...stackars honom...tyvärr har jag ingen micro då vi har packat ner den men jag har precis pratat med min mor och hon värmer sin vetekudde och kommer över med den...tur att hon bor nära.
    Vilken gullig mamma du har! Krya på dig!
  • Tårtsmulan77
    Gosevännen skrev 2008-01-10 12:29:30 följande:
    Vilken gullig mamma du har! Krya på dig!
    Ja hon är underbar...ställer upp vad det än gäller  Tack snälla du...jag ska föröka krya på mig.
  • Black Lady

    Hej allesammans,
    nu tittar jag in för lite goda råd igen

    Vi har ett gammalt hörnskåp som har stått i köket, det går i en gråblåfärg som nu ska målas i samma gräddvita färg som våra ståt köksluckor och nu vill jag ha lite experthjälp

    Så här ser skåpet ut nu:
    Ska jag grunda med någon färg under först eller bara måla direkt med det vita,
    ska jag låta luckorna bli helt vita eller ska vi fräsa spår så det ser ut som pärlspont, eller ska jag måla en ny schablon (gillar inte riktigt den som är målad där nu)

    Har blivit så förtjust i de vita lindsdal porslinknopparna från ikea,tror ni att det blir bra eller hur skulle ni göra?
    Handtagen på köksskåpen är i svart smide.

    Tacksam för alla kloka råd jag kan få


    (¯`°?.¸ ღ ♥Kom inte försent till det du vill komma i tid till ♥ღ ¸.?°´¯)Puh citat
  • nublu

    Känns nääästan som ett helgerån att måla den... Själv hade jag nog nöjt mig med att byta knoppar.

    Om du ska göra något så nöj dig med att måla och byta knoppar.

  • Mettan69

    Tårtsmulan77: oj vad illa det låter. Lider verkligen med dig. Hoppas vetekudden har effekt och har du tur så somnar du en stund också. Skickar en försiktig kram till dig.

    Black lady: Tycker också att du bara skall måla och byta knoppar. Skåpet är så fint i sig själv och det skulle var synd att börja fräsa i det och sen kanske inte gilla resultatet.

  • jerka79
    Black Lady skrev 2008-01-10 13:16:33 följande:
    Hej allesammans,nu tittar jag in för lite goda råd igen Vi har ett gammalt hörnskåp som har stått i köket, det går i en gråblåfärg som nu ska målas i samma gräddvita färg som våra ståt köksluckor och nu vill jag ha lite experthjälp Så här ser skåpet ut nu:Ska jag grunda med någon färg under först eller bara måla direkt med det vita,ska jag låta luckorna bli helt vita eller ska vi fräsa spår så det ser ut som pärlspont, eller ska jag måla en ny schablon (gillar inte riktigt den som är målad där nu)Har blivit så förtjust i de vita lindsdal porslinknopparna från ikea,tror ni att det blir bra eller hur skulle ni göra?Handtagen på köksskåpen är i svart smide.Tacksam för alla kloka råd jag kan få
    Måla och byta knoppar tycker jag med
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.