• Scrapmom

    Trollen traskar vidare i träsket

    Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

    Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även www.scrappiz.com

    En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE!

    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.


  • Svar på tråden Trollen traskar vidare i träsket
  • floowermail

    Hej på er! Har också hittat hit. Varit lite tyst ett par dagar, inte orkat så mycket. Men imorgon är jag ledig så då hoppas jag att jag får lite gjort.

    Är mycket sugen på att köpa ett Stellas kit med men jag vet inte vilket. Ska jag köpa Urban lily som jag gjorde sist eller får jag samma papper då?? Eller ska jag köpa ett annat...? Åhh denna beslutsångest. Ni som köpt Urban kittet var det fina papper och vad för dekos var det i?? Om någon orkar svara..*blink blink*

    Ha det bäst alla troll stor pöss på er!!

    Kram SasSa

  • floowermail
    kikkan skrev 2008-01-15 23:19:12 följande:
    Grrrr, vad arg jag är på mig själv nu då....Har ett JÄTTEFINT papper som jag köpte på mässan i göteborg i våras. Murriga fina färger med glitter på....ett papper jag helst inte vill sätta kniven i. Men ikväll.....japp, jag trodde jag hittade det perfekta pappret.....fast jag ville ju inte skära i det igentligen. Men jag gjorde det ändå, och nu ser jag att det inte ALLS passar. VARFÖR skulle jag då skära i det fina pappret.....nu är det förstört....grrr...så typiskt mig!
    Kan du inte använda det till en annan lo?? För helt förstört är det väl inte? Men förstår frustrationen. Kram
  • scrapparlotta
    floowermail skrev 2008-01-15 23:22:27 följande:
    Kan du inte använda det till en annan lo?? För helt förstört är det väl inte? Men förstår frustrationen. Kram
    Jo, det går ju använda det till nån annan LO sen.......men varför skulle jag på och pilla på det fina pappret???? Klant, klant, klant, klant.......
  • loveya

    Hm vad är det för kit ni pratar om, är det nåt nytt tro? Får nog kika in på stellas jag med....
    Nyfiken i en strut!!!

  • Örnen76
    loveya skrev 2008-01-15 21:23:46 följande:
    Hej på er brudar!!Jag är såååå glad för jag har kommit igång att scrappa igen! Har redan gjort 17 LO:s bara i år tjohooo va roligt! Visserligen inte mina bästa verk då många av dem inte är högprio utseendemässigt men ändå, det är så kul. Hur har ni haft det över jul o allt då? Här var det rätt lugnt och mycket tv-tittande. Glossa gärna o risa o rosa mina lo:s:ninnisplace.blogspot.com/PS, jag har varit lite seg på att läsa klart sista scrapbooking-tidningen. Elle, den blev liggande längst ner i en hög. Hur somhelst så undrar jag om nån av här var med på den scrappingen i göteborg som var publicerad? Jag kommer aldrig iväg....
    Jag var med....även MiaB72 och Mamma Kajsa
    kika gärna in i min blogg ornen.blogspot.com/
  • roha
    Venezuela skrev 2008-01-15 16:40:31 följande:
    Hallå! Visst frågade någon efter vinylplast häromdagen? Såg nämligen att den kommit in i e-butiken hos Annas Scrapbooking.
    Det va jag! *räcker upp handen*
    Tack för tipset! Men man kommer ju aldrig in på den sidan, elelr så kommer jag in, men ser inga kategorier. Grrr!
  • Scrapmom
    roha skrev 2008-01-16 08:03:39 följande:
    Det va jag! *räcker upp handen*Tack för tipset! Men man kommer ju aldrig in på den sidan, elelr så kommer jag in, men ser inga kategorier. Grrr!
    Det finns vit och svart i rullar om ca 3 meter, kostar 147:-
Svar på tråden Trollen traskar vidare i träsket