• Scrapmom

    Trollen traskar vidare i träsket

    Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

    Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även www.scrappiz.com

    En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE!

    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.


  • Svar på tråden Trollen traskar vidare i träsket
  • Amelié77

    Behöver man fler än en akrylkloss till sina stämplar? Typ olika storlekar på klossarna? Eller räcker det med en kloss till alla stämplar?


    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Mazzy

    Grattis till DT platsen Fnyz! Och nya kameran - vilket klipp! Härliga färger i "pooldopp" Pyret och skoj foton på "Jag tror..." Och Garfield - vilken liten talang din dotter är! Hennes LO var ju jättefin! : ) Själv är jag fortfarande pysselförhindrad... men efter ännu en förmiddag på vårdcentralen finns det nytt hopp om scrapping i en nära framtid!

  • Mazzy

    Miss Goldie: I princip så räcker det om du har en (stor så att det största motivet får plats) men kan bli lite meckigt att stämpla små motiv då, så en lite mindre är en bonus!

  • Amelié77

    OK, precis vad jag hade tänkt. En STOOOOR och en lite mindre. Tack tjejer för er hjälp!


    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Mazzy

    Jag undrar förresten en sak angående clearstamps också! Mina har blivit missfärgade av stämpeldynan! Sassafrasslass ugglor och stämplade med brun ancient page dyna, första gången jag använde dem. Tvättade direkt och har försökt både med stämpelrengöring och tvål och vatten och tandborste, men det går inte bort! Någon som varit med om det? Någon som har nåt supertips för att få dem rena?

  • Tjej 83

    tack för tipset om 100 bilder gratis, skickade in dem sent på onsdagskväll o fick dem idag, fast det stod längre leveranstid på deras sida men men..
    fick ett kort ja ksulle ha till CC så ja måste scrappa de nu så ja kan fota imorn o lägga in alla mina LO jag gjort..

    Grattis Fnyz så skoj med DT o en kamera.. snygg kamera.

  • Fnyz
    Mazzy skrev 2008-01-18 19:36:37 följande:
    Jag undrar förresten en sak angående clearstamps också! Mina har blivit missfärgade av stämpeldynan! Sassafrasslass ugglor och stämplade med brun ancient page dyna, första gången jag använde dem. Tvättade direkt och har försökt både med stämpelrengöring och tvål och vatten och tandborste, men det går inte bort! Någon som varit med om det? Någon som har nåt supertips för att få dem rena?
    så är det med endel clearstamps och endel dynor, spelar ingen roll om man har rengöring på engång utan så är det, det färgar ju itne av sig senare så det är lungt, jag minns med mina första clearstamps så vart jag jätteirriterad på detta eftersom hela grejen var att de skulle vara genomskinliga så man såg vart man skulle stämpla
Svar på tråden Trollen traskar vidare i träsket