• oxytocin

Gardiner till burspråk?

Vi har burspråk i både kök och vardagsrum. Tycker det är svårt att hitta passande gardiner. Just nu ser det ut såhär i köket: fridabjorklund.com/bilder/koksbursprak.jpg Tycker det är för mycket insyn. Funderat på att sätta fönsterfilm längst ner, men jag vet inte om det blir bra. Tips på vad man kan ha för gardiner som täcker mer?

I vardagsrummet funderar jag på att sätta vita fransgardiner över hela fönstret, så insynen minskar, och längder (inte panel) på sidorna. Kan det bli bra, tro?

• Svar på tråden Gardiner till burspråk?
  • Heera

Vi har träpersienner i vårt burspråk, de ger rätt bra insysnskydd. Finns bild på mitt galleri.

• oxytocin
    Heera skrev 2008-01-15 21:44:07 följande:
    Vi har träpersienner i vårt burspråk, de ger rätt bra insysnskydd. Finns bild på mitt galleri.
    Ja, jag har funderat på träpersienner men inte hittat så smala som 50 cm (har jag för mig att det är). Har inte sett vita nånstans. Var har ni hittat era? Vilket otroligt fint hus! All inredning är precis i min smak - modernt med en mix av lite gammalt. Superfint! Matbordet, är det NORDEN? Kommer stolarna från IKEA? Fina!
  • Heera

Vi har köpt våra på Ikea,du kan ju gå in på deras hemsidao kolla om de har den storleken du vill ha!

Roligt att du gillade huset. Matbordet är ett loppisfynd, stolarna är danska, 50-tal. :)

Svar på tråden Gardiner till burspråk?