• Martha

    Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

    • Vi i tråden •

    Nirnaeth med ♥ Xander och bebis i magen♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥

    Nya vänner är alltid välkomna hit :) 


    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)
  • Michaela83
    znoozan skrev 2008-02-09 13:03:33 följande:
    hallå! Igår vid 23 vaknade Isac,jag rusar såklart upp trodde han hade tappat nappen men stackarn hade spytt hela sin säng.... duschar av honom,byter sängkläder och lägger honom sen sov han en pyttestund sen började det om igen,04 spydde han sista gången! 11 "imorse" vaknar jag av att han hoppar i sängen hur pigg som helst,sen dess har han sprungit runt och kastat leksaker hur pigg och glad som helst som inget hänt! konstigt man brukar väl vara trött efter magsjuka?
    Åh stackars :( tycker att alla verkar få spy-sjuka nu :/
    Bra att han repade sig snabbt iaf!
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • Nirnaeth

    Vi joinar kräk-klubben
    Eller iaf Xander..

    Han låg på golvet i v-rummet för en stund sen, och jag låg på soffan. Plötsligt bubblar det till, och på golvet har han placerat en fin pöl..
    Sprang in i badrummet med honom där han kräktes några gånger till, sen var det slut.
    han stog sen och tvättade sig noga med tvål, och lekte med vattnet precis som vanligt. Nu är han som han brukar, inte illamående, eller ont i magen eller så.
    Han har inte heller varit gnällig eller konstig innan första kräkan, och han var riktigt chockad över vad som hände.

    Tvivlar på att det är magsjuka här, men än är det väl lite för tidigt att dra nån slutsats.
    Tror dock mer på att det är hans mage som reagerar på mycket mat, för han har ätit som en häst i flera dagar nu. Frukosten idag bestog av väääldigt mycket mat, och han åt massa våfflor till lunch. 
    Han är ju vanligtvis en liten matvägrare, och äter minimala mängder mat, så jag förstår om hans mage får en chock nu.

    Håller iaf alla tummar och tår för att det inte kommer mer nu!


    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Martha
    znoozan skrev 2008-02-09 13:03:33 följande:
    hallå! Igår vid 23 vaknade Isac,jag rusar såklart upp trodde han hade tappat nappen men stackarn hade spytt hela sin säng.... duschar av honom,byter sängkläder och lägger honom sen sov han en pyttestund sen började det om igen,04 spydde han sista gången! 11 "imorse" vaknar jag av att han hoppar i sängen hur pigg som helst,sen dess har han sprungit runt och kastat leksaker hur pigg och glad som helst som inget hänt! konstigt man brukar väl vara trött efter magsjuka?
    ursh då... tur att vi inte umgicks så mycket mer er i går då..... ;)  hoppas vi klarar oss men ingen vekar direkt må dåligt så vi hoppas på det bästa.. :)
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Martha
    Nirnaeth skrev 2008-02-09 15:29:27 följande:
    Vi joinar kräk-klubben Eller iaf Xander..Han låg på golvet i v-rummet för en stund sen, och jag låg på soffan. Plötsligt bubblar det till, och på golvet har han placerat en fin pöl..Sprang in i badrummet med honom där han kräktes några gånger till, sen var det slut. han stog sen och tvättade sig noga med tvål, och lekte med vattnet precis som vanligt. Nu är han som han brukar, inte illamående, eller ont i magen eller så. Han har inte heller varit gnällig eller konstig innan första kräkan, och han var riktigt chockad över vad som hände. Tvivlar på att det är magsjuka här, men än är det väl lite för tidigt att dra nån slutsats. Tror dock mer på att det är hans mage som reagerar på mycket mat, för han har ätit som en häst i flera dagar nu. Frukosten idag bestog av väääldigt mycket mat, och han åt massa våfflor till lunch. Han är ju vanligtvis en liten matvägrare, och äter minimala mängder mat, så jag förstår om hans mage får en chock nu. Håller iaf alla tummar och tår för att det inte kommer mer nu!
    låter väl som magen skulle ha fått en smärre mat chock..  hoppas det inte blir mer...
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • znoozan
    Martha skrev 2008-02-09 15:44:23 följande:
    ursh då... tur att vi inte umgicks så mycket mer er i går då..... ;)  hoppas vi klarar oss men ingen vekar direkt må dåligt så vi hoppas på det bästa.. :)
    nä hoppas vi inte smittade nån! har inte träffat nån magsjuk men det kan man väl iof få varsomhelst...
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-02-09 15:29:27 följande:
    Vi joinar kräk-klubben Eller iaf Xander..Han låg på golvet i v-rummet för en stund sen, och jag låg på soffan. Plötsligt bubblar det till, och på golvet har han placerat en fin pöl..Sprang in i badrummet med honom där han kräktes några gånger till, sen var det slut. han stog sen och tvättade sig noga med tvål, och lekte med vattnet precis som vanligt. Nu är han som han brukar, inte illamående, eller ont i magen eller så. Han har inte heller varit gnällig eller konstig innan första kräkan, och han var riktigt chockad över vad som hände. Tvivlar på att det är magsjuka här, men än är det väl lite för tidigt att dra nån slutsats. Tror dock mer på att det är hans mage som reagerar på mycket mat, för han har ätit som en häst i flera dagar nu. Frukosten idag bestog av väääldigt mycket mat, och han åt massa våfflor till lunch. Han är ju vanligtvis en liten matvägrare, och äter minimala mängder mat, så jag förstår om hans mage får en chock nu. Håller iaf alla tummar och tår för att det inte kommer mer nu!
    hoppas det bara var matchock då! I var pigg mellan kräkningarna trots att det var mitt i natten,när vi bäddade rent sprang han till leksakerna i hallen och började lekaFörvånad
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • smarties

    Verkar som alla är dåliga? Karln var superdålig i magen igår, Max för några dagar sen, Moa är lite klen i kistan, o jag har mått illa hela dagen. Hm. :P


    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • tejp
    Nirnaeth skrev 2008-02-09 15:29:27 följande:
    Vi joinar kräk-klubben Eller iaf Xander..Han låg på golvet i v-rummet för en stund sen, och jag låg på soffan. Plötsligt bubblar det till, och på golvet har han placerat en fin pöl..Sprang in i badrummet med honom där han kräktes några gånger till, sen var det slut. han stog sen och tvättade sig noga med tvål, och lekte med vattnet precis som vanligt. Nu är han som han brukar, inte illamående, eller ont i magen eller så. Han har inte heller varit gnällig eller konstig innan första kräkan, och han var riktigt chockad över vad som hände. Tvivlar på att det är magsjuka här, men än är det väl lite för tidigt att dra nån slutsats. Tror dock mer på att det är hans mage som reagerar på mycket mat, för han har ätit som en häst i flera dagar nu. Frukosten idag bestog av väääldigt mycket mat, och han åt massa våfflor till lunch. Han är ju vanligtvis en liten matvägrare, och äter minimala mängder mat, så jag förstår om hans mage får en chock nu. Håller iaf alla tummar och tår för att det inte kommer mer nu!
    Hampus fick ju nån släng och kräktes bara en gång, hoppas det är en sån lindrig form xander också har fått!!
    Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-02-09 16:09:37 följande:
    hoppas det bara var matchock då! I var pigg mellan kräkningarna trots att det var mitt i natten,när vi bäddade rent sprang han till leksakerna i hallen och började leka
    Haha, tänk om man själv var lika pigg när man är magsjuk!
    Barn upplever det kanske annorlunda, men jag tycker att det är ett konstant otrevligt tillstånd.

    Är han bra nu iaf? Inget mera kräk?
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2008-02-09 17:05:08 följande:
    Hampus fick ju nån släng och kräktes bara en gång, hoppas det är en sån lindrig form xander också har fått!!
    Ja det verkar då ha varit lindrigt här iaf, det var en gång på golvet, sen tre gånger efter varann på toaletten vid samma tillfälle. Sen har det varit lugnt.
    Sen har han ätit en smörgås nu. Vågade inte ge honom nån riktig mat, oavsett.

    Hur mår Moses nu då??
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)