• Pansartax

Tips på bra restaurang på södermalm?

Det är så svååårt när man ska ut och äta - rena lotteriet om man inte får en restaurang rekommenderad.

Två i sällskapet är vegetarianer, helst gångavstånd till Mosebacke. Typ av mat spelar mindre roll, bara det är bra mat!

• Svar på tråden Tips på bra restaurang på södermalm?
  • Tessa76

* Gondolen kanske? Gormetkäk vill jag lova. Deras drinkar och Coctails är superbra! Tyvärr är notan därefter..
    * Faros är en grek som är rätt skysst.
    * Söderkisen är jättebra och ligger väldigt när Mosebacke.
    * Noodle House är också rätt ok och serverar asiatiskt.
    * Ellora är en jättebra Indier som ligger på Hornsgatan bort mot Zinken.
    *Gusto är en ok italienare på Högbergsgatan.

Samtliga uppräknade restauranger är på gångavstånd till Mosebacke.

• Needed

Creperie Fyra Knop på Svartensgatan, precis runt hörnet från Mosebacke

Hermans (jättebra vegetariskt ställe) på Fjällgatan

• Geggamoja

jag tycker att kellys på folkungagatan har bra mat.. vet dock inte om de serverar något vegetariskt..

• Tessa76

Men Kellys är ju mera av ett uteställe för rockers. Iofs ganska skönt barhäng.. men mat??

Geggamoja skrev 2008-03-17 21:31:42 följande:
    jag tycker att kellys på folkungagatan har bra mat.. vet dock inte om de serverar något vegetariskt..
  • Pansartax
    Tessa76 skrev 2008-03-17 21:44:14 följande:
    Men Kellys är ju mera av ett uteställe för rockers. Iofs ganska skönt barhäng.. men mat??
    För mig är det också ett häng-i-baren-ställe (ett trevligt sådant!) har heller aldrig ätit där.
  • Lalune2

Il Tempo på Högbergsgatan är ett supermysigt ställe! Italiensk mat som är jättegod, rödvitrutiga dukar, bra priser och mysig stämning.

• Umlani
    Svar på #5
    Ja, Kelly's! Deras klyftpotatis med guacka, I tell you!!! Har även ätit pasta med nån laxjox där, det var supert!
    Kom på att jag också ätit på Ellora som det tipsades om tidigare i tråden, jättesmaskigt!
  • Asparagus

Stekpannan på fatbursallé, helt underbar met, mysig kvarterskrog och alltid mycket folk, bör boka bord

• HeartlyBently

Varför inte Hermans vid Ersta? VEgetarisk restaurang..=) God mat.. Annars e ju Faros vid Katarina Bangata att rekommendera om man gillar Grekisk. Söderkisen på St Paulsgatan är oxå bra.

Kellys är ju verkligen ingen matrestaurang... hehe.. Träffade faktiskt min man där..=))

• ida bj

"En gul och en gul" om man gillar riktig kinesisk mat - inga tre små rätter, utan jättegoda dumplings mm. Bra priser, bra mat och trevlig stämning. Men man måste ofta boka, det är jättepoppis. Ligger bortanför Nytorget, nära Sofia kyrka, kommer inte ihåg gatan.
    Bistru Sud vid Mariatorget för klassiskt franskt-svenskt. Det var ett tag sedan jag var där, men...
    Toscano, italienare som också ligger vid Mariatorget.
    Håller med om Creperie fyra knop, jättegoda crepes, massor av vegoalternativ, bra priser och nära Mosebacke.
    Grill Ruby i Gamla stan, en kort promenad från Söder. God klassisk bistromat, men med fokus på kött.
    Nya Le Rouge i gamla stan om man är ute efter en riktig gourmetrestaurang med lyxig, röd inredning i fransk stil (tänkt filmen Moulin Rouge).
    Gondolens mat tycker jag är överreklamerad, det kostar mera än det smakar, jag har flera gånger fått mat som är lite kall, en gång glömde de tillbehövren till hälften av gästerna vid vårt bord (vi hade valt samma huvudrätt). Drinkarna och utsikten däremot är ju super!

• Tinkerbelle

Il Tempo är verkligen super!!!! Men jag tycker att Melkers inne i Söderhallarna (ja, de har öppet på kvällen) är underbart. Det var vår favoritrestaurang när vi bodde vid Medborgarplatsen.

♥♥♥♥ Nu är vår älskade dotter här!!! ♥♥♥♥
  • Marsbaby

Fyra knop helt klart som redan sagts, en mysig och trevlig kvarterskrog bara ett stenkast från Mosebacke med supersmaskiga crepes, båte mat - och efterätts crepes. Bra kött OCH veg alternativ med goda ostar, fräscha grönsaker etc. Mycket prisvärt.

SAKNAR sen jag flyttade från sthlm...

• Geggamoja

kellys har visst mat också.. god pasta o goda kötträtter, de harn någon wok också.. visst, det är mer pub/klubb.. men som sagt god o prisvärd mat

Svar på tråden Tips på bra restaurang på södermalm?