• almafa

    Tips till alla som vill bli gravida...

    DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

    jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

    Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

    Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

    Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

    Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

    Kram M.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

    Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

    vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

    kram M.

  • Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Åttan

    Är det någon som har sagt det?
    Lady Q skrev 2008-04-27 13:02:49 följande:


    prostaglandin och glandin är väl ej samma sak? för prostaglandin använs vid abort för att mjuka upp livmoderstappen och underlätta vidgningen av livmodershals-kanalen.
  • Lady Q

    Nej, jag undrar.

    Så det inte är samma sak.. Vill själv börja, men vill ha så mycket fakta innan jag stoppar i min tab..

    Under mitt letande hittade jag denna text.

    B-vitaminet folsyra har visat sig ha stor betydelse för gravida och för kvinnor som planerar en graviditet

    www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi&funk=steg_tva&limit=000&extra=000&btg=0&varumarke=000&artgrp=1220

  • Åttan

    Ok på så vis.. då förtod jag dig fel!

    Då hoppas jag verkligen inte att det är så..
    Lady Q skrev 2008-04-27 13:09:30 följande:


    Nej, jag undrar. Så det inte är samma sak.. Vill själv börja, men vill ha så mycket fakta innan jag stoppar i min tab.. Under mitt letande hittade jag denna text. B-vitaminet folsyra har visat sig ha stor betydelse för gravida och för kvinnor som planerar en graviditetwww.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.f...
  • TTJ

    Hej allihopa!
    har inte fått tillbaka min mens ännu (tog ut ringen den 9:e april).När kan jag börja med Glandin?Ska jag vänta tills efter nästa mens eller går det att börja nu?tacksam för svar!

  • v i r r a

    Tjingeling alla!

    Kikar in och uppdaterar lite... Jag hade äl den 15e och fick då utslag på ÄLtest. Är på BIM -4 idag och har just testat på skoj med ett ÄLtest jag hade kvar. Fick klart utslag men ett svagare teststreck än referensstrecket (lika som vid ÄL då jag inte heller fick ett lika starkt tesstreck som refstrecket). Den 18e testade jag också och då var det absolut inget streck alls som syntes. Jag är lite... hispig just nu faktiskt. Jösses! Tänk om jag är gravid

    Fast jag vet ju att man kan få utslag på ÄLtest även om man inte är gravid eller har ÄL. Vet inte hur vanligt det är dock... Nervöös!!!!

  • Nibbler

    Lady Q skrev 2008-04-27 13:02:49 följande:


    prostaglandin och glandin är väl ej samma sak? för prostaglandin använs vid abort för att mjuka upp livmoderstappen och underlätta vidgningen av livmodershals-kanalen.
    meeeen... egentligen, om man tar båda? Glandin med omega 6 och prostagalndin som gör allt detdär? tänk om spermier har enklare att simma in om livmodertappen är mjuk och livmoderhalskanalen är öppen? kanske?
  • MiAmore
    sarungen skrev 2008-04-27 12:05:25 följande:
    okej.jag är så glad för din skull! jag har sett dig överallt i trådar där det är tips på hur man kan bli gravid, och vet att du har kämpat så länge så det känns så skönt att du (ni) äntligen har lyckats nu!
    Tusen tack! *ler*

    Jag lämnar denna tråden nu då jag känner att jag inte har så mycket mer att tillföra här. Men STORT LYCKA TILL allihopa! Vi ses säkert i andra trådar
    ♥GRAVID!!! Bebis i magen v.5♥
  • zingo74

    Virra: Testa snart med grav-test då och uppdatera här sen!!
    Håller tummarna, för det låter ju onekligen bra...

  • v i r r a

    zingo74 Jag köper test i morgon men vet inte riktigt när jag testar. På tisdag kanske... självklart uppdaterar jag!

  • tomcar1

    Hej !
    Min mens är på sluttampen och jag undrar när man bör starta med glandin ? Kan man börja när som helst och ska man äta det varje dag till man ev. blir gravid eller hur "funkar" det ?

    /tomcar1

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...