• Sussie1975

FISKleverolja-kapslar! Se Hit!!!!!!

Man har ju läst mkt om det är med allergi...
    Det sägs ju att om man äter fisklever-olja i kapslar så ska ju barnet lättare klara sig från allergi.
    Vad ska man äta då, vilken sort? köper vart?
    Är det någon av er som äter såna?
    jag har pälsdjurs-allergi och kan mitt bran slippa få det pga att jag äter såna så gärna! Minskad risk ska jag väll säga Har oxå hört att blödningsrisken ökar?? varför??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 22:40
    Barn ska det faktiskt stå! SORRY

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-01 09:21
    Jag menar Fiskolja omega-3!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-04 09:54
    Jag skrev fel fiskleveolja! Mena bara fiskolja omega 3.

• Svar på tråden FISKleverolja-kapslar! Se Hit!!!!!!
  • Helheim

Apoteket har väl såna med omega 3 i men det kanske inte är såna du menar...

Kanske hälsokosten har. Gå dit o fråga! De är jätteuktiga där :)

• misan 80

Jag har precis börjat äta omega-3 kapslar och jag har köpt mina på en hälsokostaffär. Det är en blå och vit förpackning med 140 kapslar. På förpackningen står Fiskolja Omega-3 och den marknadsförs av Naturapoteket. Jag köpte den för 170 kr och den innehåller tydligen lika mycket Omega-3 som de kapslar som står att det är för gravida. Skillnaden är att de kostar dubbelt så mycket.
    Hoppas du hittar dem jag menar så får du avgöra själv vilka du vill köpa!!

Jag har själv lite problem med allergi, så jag äter dem både i förebyggande syfte för mig själv och för bebisen! Det skadar ju verkligen inte att äta dem. Bara positivt!!
    Lycka till med bebisen din!!

• Babe

Du menar kanske fiskolja (ej fiskleverolja) som man just äter för omega-3 fettets skull. Enligt forskning är det viktigt för hjärnans utveckling också, för barn med inlärningssvårigheter mm. Än så länge rekommenderas dessa inteför gravida i Sverige. Jag har ätit apotekets Pikasol forte och nu i slutskedet har jag istället tagit barn eskimo-oljan, som är svagare och smakar tuttifrutti (mår illa av fisk och så även fiskolja...). Har tagit bara det lägsta rekommenderade, äter intealls fisk.

• Sussie1975

Jag menar fiskolja (omega-3)
    Det här med ökad blödningsrisk, vad säger man om det?

• dianahansson

Hej!

jag har alltid ätit omega 3 innan!
    Sedan var jag på hälsokost igår och frågade vilket typ man bör äta!
    Då fick jag till svar ajabaja man får itne äta omega3 !

hur är det egentligen?

• Babe

dianahansson: De får inte rekommendera omega-3 för gravida, i Sverige, trots att det redan finns forskning som tyder på att det är positivt för fostret (hjärnan mm).

• luckysun

Men vill man ej äta omega-3 tillskott som gravid kan man vänta tills barnet är fött och äta kapslar då. BArnets hjärna utvecklas mycket när det är fött och speciellt av den näringsrika bröstmjölken har jag hört så börja ät när bebisen är född.

• gottelisa

Jag är själv utbildad på området och skulle rekomendera dig mumomega som är bra för gravida. Det är kliniskatester gjorda på den och det är en mycket bra produkt.
    Det är fiskolja vi har här i Sverige. Om du vill ha fiskleverolja får du köpa till A+D vilket jag inte rekomenderar!
    Men gå och prata med någon i ditt län inom området (hälsokosten, apoteket eller någon annan).
    Lycka till!

• Loren

Det finns ju Mamomega på hälsokost så är till för gravida!

Svar på tråden FISKleverolja-kapslar! Se Hit!!!!!!