• EvilBetty

Vem ringer mig hela tiden!?

Finns det någon annan sida där man kan kolla upp nummer som inte syns på hitta.se eller Eniro?
    Det är någon som ringer mig från ett nummer, minst en gång i veckan och har gjort det i minst 1½ månad nu. I början svarade jag inte för att jag vägrar att svara på nummer som inte syns på t.ex. Eniro, men när jag väl svarade så la de på direkt.

Numret börjar på 0211, var ligger det?

• Svar på tråden Vem ringer mig hela tiden!?
  • Niklas

0211 finns inte men 021. Det är Västerås. :)

• FruSundahl

Kan det vara ett säljföretag?
    har själv varit med om att det ringt varje dag i flera veckor här hemma, sen svarar man och det klickar till. Frustrerande som bara den.
    Men tydligen så har vissa företag något program som ringer upp automatiskt.
    Kul.........

Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
  • LillaPaula

Kan tyvär inte hjäpa dig, men jag har någon som ringer mig på 0850. Hur vet man var riktnummret slutar och var det "vanliga" numret börjar?

• MiisPiis
    LillaPaula skrev 2008-04-29 09:34:49 följande:
    Kan tyvär inte hjäpa dig, men jag har någon som ringer mig på 0850. Hur vet man var riktnummret slutar och var det "vanliga" numret börjar?
    finns ju inga riktnr som har 085 eller 0850 så det är ju ett 08-nr (sthlm)
  • LillaPaula
    MiisPiis skrev 2008-04-29 09:35:43 följande:
    finns ju inga riktnr som har 085 eller 0850 så det är ju ett 08-nr (sthlm)
    men om det är 08 som är riktnummret, då är ju det "vanliga numret" 8 siffror, kan det vara så långt?
  • Cynric

Lillapaula: Jag har också ett 0850 nummer som ringer heela tiden. Det går till ett företag som heter Pro-Voice och är ett TM-företag.
    Man kan ofta googla på sånna här nummer och få om det går till ett sälj företag

• Dimitra

Skriv in telefonnumret utan bindestreck eller mellanslag på google. Om numret finns på en lista över telemarketing- eller undersökningsföretag får du en träff.

Skriv en artikel till Wikin ~~> www.familjeliv.se/Wiki/
  • Bebis
    LillaPaula skrev 2008-04-29 09:34:49 följande:
    Jag tror det var telia som ringde mig en gång om dan i nån veckas tid med ett sånt nummer.
    Don't Panic
  • Tummelisa06

Säljare säkert försäljarna har byt ut de sista 2 siffrorna m 00 så kanske du får upp nått... vaje säljar har ju "sitt" nummer om du förstår mig.. för det är ju företagets  nr som visas på tex hitta..

Svar på tråden Vem ringer mig hela tiden!?