• Vallie

putsa silver

Hej

någon som kan något husmorsknep för att putsa silver?
    jag hinner inte springa iväg och handla något så det ska helst vara något man har hemma man kan använda.

• Svar på tråden putsa silver
  • Vallie

ska testa båda.
    bakpulver... blandat med vatten då eller?

Tack snälla!

• Nyfiken gul
    Vallie skrev 2008-05-01 12:47:29 följande:
    ska testa båda.bakpulver... blandat med vatten då eller?Tack snälla!
    blanda bakpulver o vatten till en gröt eller smet och putsa med smeten, låt sitta ett tag o skölj sedan av med blöt trasa eller direkt under vatten beroende på vad du putsar.
  • musli

1) Lägg aluminiumfolie i botten av diskhon (eller ett annat stort rostfritt kärl, alternativt plastbalja).

2) Strö ut 1/2 dl hushållssoda eller salt över folien och placera sedan ut silvret.

3) Koka upp 1 liter vatten (eller så mycket som krävs för att täcka silvret) och häll i diskhon. Använd plasthandskar.

4) Låt lösningen verka, och skölj sedan noga. Simsalabim!

Så slipper du anstränga dig också!!! Putsandet är ju det tråkigaste som finns, jag gör alltid så här numera!

• Vallie

hushållssoda, vad är det?

prövade både bakpulver och tandkräm, men jag antar att jag hade för lite tid för det funkade inte. Som tur var så behövdes inte så många skedar som jag trodde så det gjorde inget

• Raspberry81

Ketchup har jag hört!

• liin

Såg på tv häromdagen att dom putsade med aluminiumfolie. Knycklade ihop en hög o gnuggade... Vet dock inte om det är så värst bra.

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
Svar på tråden putsa silver