• luckys­un
    Äldre 10 May 18:02
    8550 visningar
    8 svar
    8
    8550

    Vad kan det vara som luktar så illa. Möbler IKEA

    Vet ni vad. Min man har just monterat upp vår spjälsäng och en byrå från IKEA.

    Men, jag fick ont i huvudet av att vara i rummet bara en kort stund då möblerna stinker konsitgt. Nästan som målarfärg.

    Vad kan det vara som luktar så illa.

  • Svar på tråden Vad kan det vara som luktar så illa. Möbler IKEA
  • Äldre 10 May 18:21
    #1

    Måste skratta

    "Hälsa & kost"

    Hahahaha.-D

  • silavs
    Äldre 10 May 19:20
    #2

    du,håller med=)!!!
    vår bebbe-säng lfrån ikea lukta oxå äckligt!!!!men nu när den har stått ett tag så luktar det inget.

  • Äldre 11 May 12:52
    #3

    Har även varit med om IKEA-mattor som luktat otroligt illa.
    Detta innan jag blev gravid, för nu har jag ett jobbigt bra luktsinne... ;)

  • kanaan
    Äldre 11 May 12:55
    #4

    När det handlar om mattor är det förmodligen när de nyligen packats upp ur kartongerna som de luktar illa och det är behandlingen av sängen som luktar men det ska gå över.

  • Helle8­9
    Äldre 19 May 18:14
    #5

    Jag och min pojkvän flyttade ihop 4/4 och köpte då alla möbler på IKEA. Jag hade JÄTTESVÅRT för att vara hemma överhuve taget för att det luktade så illa. Jag vädrade flera timmar om dan men de hjälpte inte mkt . Men nu så börjar det bli bättre... luktar inte lika illa iallafall.. får hoppas att det går bort helt.

  • kirei
    Äldre 19 May 20:15
    #6

    När vi köpte matta för ett tag sen på IKEA luktade det mögel inne i förpackningen. Personalen sa då att det pga den höga luftfuktigheten i tillverkningslandet (Bangladesh ....?) kunde bli fukt och mögelbildning inne i förpackningarna.

    Apropå den som skrev om mattor alltså. Har ingen förlklaring till TS och hoppas ni inte tänker förtära nyinköpen med tanke på trådplaceringen

  • Äldre 20 May 16:40
    #7

    Nya ikea-madrasser kan lukta väldigt kemiskt i början.

  • Äldre 20 May 16:40
    #8

    Jag menar alltså om det är en ny madrass i spjälsängen...

Svar på tråden Vad kan det vara som luktar så illa. Möbler IKEA