• Drömmerdrömmar

Vad är en skötväska"

Konstig fråga jag vet, men

vad är det för skillnad på en "skötväska" man har på vagnen och en vanlig tygväska? är det att det är mer fack? eller är jag helt snurrig :)

• Svar på tråden Vad är en skötväska"
  • Jiie

Specifika skötväskor, typ den vi har (Skip Hop deluxe) är med fack o vi har sånt där "underlägg" när man ska byta blöjor. Massa käcka fack för halva hemmet ska ju med

Alex 071227
  • hewa

De flesta skötväskor har väl antingen ett inbyggt liggunderlag eller så ingår det ett löst i väskan.

Vi hade en skötväska (en hård) men den är numera parkerad långt in i garderoben, använder en vanlig tygväska med axelrem & många fack. Funkar alldeles utmärkt och rymmer mer än vad vår skötväska gör.

• aktuelle

behöver inte alls vara det att den har en massa fack, men de brukar gå att fästa på vagnen och så finns det med ett underlägg som man kan ha under när man byter blöja.. det är olika från skötväska till skötväska

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Tutilure
    Drömmerdrömmar skrev 2008-05-13 21:31:17 följande:
    Konstig fråga jag vet, menvad är det för skillnad på en "skötväska" man har på vagnen och en vanlig tygväska? är det att det är mer fack? eller är jag helt snurrig :)
    Ja, det kan finnas fler fack och ofta en lös eller inbyggd skötbädd till.
    Och så finns det specialla anordningar så att man kan hänga fast den på vagnen.
    Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • niiile

Ett sätt för företagen att tjäna pengar, på blivande föräldrar ;)

Ja, mer fack och anpassade saker. Tex. i vissa finns ett skötunderlägg, plats för nappflaska/burkar.. odyl.

Nackdelen med skötväskan, är att den ofta är tyngre och lite bökigare än en vanlig tygväska/påse.

• aktuelle

(skötunderlägg kan man köpa separat också)

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • hewa

Håller med. Det finns massor med billigare väskor som fyller alla funktioner som en skötväska gör! Inklusive att hänga på vagnen, vi hänger helt enkelt axelremmen om vagnshantaget och eftersom den har ett snabbspänne att förlänga/förkorta axelremmen med så kan även min man (som vill ha remmen längre) bära väskan bekvämt i ett nafs!

Problemet med alla fack är att det inte alls är säkert att du vill ha med just de sakerna som facken är gjorda för! Och då blir facken rätt odugliga. I vår skötväska finns tex fack för nappflaska som mina ungar aldrig nyttjat och gissa hur användbart ett nappflaskafack är till något annat?!

Men det är klart, det är ju bara de riktiga skötväskorna du kan få i samma material som vagnen så det blir snyggt och matchat, om nu det är viktigt.

niiile skrev 2008-05-13 21:34:15 följande:
    Ett sätt för företagen att tjäna pengar, på blivande föräldrar ;)Ja, mer fack och anpassade saker. Tex. i vissa finns ett skötunderlägg, plats för nappflaska/burkar.. odyl. Nackdelen med skötväskan, är att den ofta är tyngre och lite bökigare än en vanlig tygväska/påse.
  • viracocha

Den väska man har packat med blöjor, något att ligga på och servetter att torka med. Min är en adidasväska i skinn (retro style).

• viracocha

Den väska man har packat med blöjor, något att ligga på och servetter att torka med. Min är en adidasväska i skinn (retro style).

• Drömmerdrömmar

Okej tack för alla svar och tips :) nu känner jag mig lite klokare :) inte så lätt sådär första gången att veta allt, hehe :)

• aktuelle

svägerskan har en väska från stadium som "skötväska", den är hon jättenöjd med.. 

Drömmerdrömmar skrev 2008-05-13 21:48:12 följande:
    Okej tack för alla svar och tips :) nu känner jag mig lite klokare :) inte så lätt sådär första gången att veta allt, hehe :)
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Drömmerdrömmar
    aktuelle skrev 2008-05-13 21:55:51 följande:
    svägerskan har en väska från stadium som "skötväska", den är hon jättenöjd med.. 
    Okej :)
Svar på tråden Vad är en skötväska"