• elvinaOstefan

Ikea "sagosten"

köpte en lek/sittkudde på ikea ("sagosten" sköldpadda). Den ska fyllas med luft, och i beskrivningen finns anvisningar om hur man ska fylla luftkudden. Men tillsaken; I förpackningen finns bara tygöverdraget (själva sköldpaddan) men ingen "kudde" man ska fylla luften i. Någon som vet ifall man ska köpa till denna separat? Har kollat hemsidan och det står igen om det + att jag inte hittar luftkudden att köpa separat.. Någon som vet?

Devin, det finaste vi har
  • Svar på tråden Ikea "sagosten"
  • elvinaOstefan

ingen som vet? :)

• Sencha

Det verkar som att man ska ha två kollin (förpackningar). Har ni missat att få med det ena när ni köpte kudden?

Son född 2004; BF 11 juli
  • Kakan83

Ja, man måste köpa innerkudden seperat. Den kostar ungefär lika mkt som själva sköldpaddan har jag för mig.

• Sencha
    Kakan83 skrev 2008-06-29 23:21:20 följande:
    Ja, man måste köpa innerkudden seperat. Den kostar ungefär lika mkt som själva sköldpaddan har jag för mig.
    Fast det står som två kollin på hemsidan. Alltså inom samma produktsida, liksom.
    Son född 2004; BF 11 juli
  • Kakan83
    Sencha skrev 2008-06-29 23:22:23 följande:
    Fast det står som två kollin på hemsidan. Alltså inom samma produktsida, liksom.
    Jag var och tittde på den för bara ett par dagar sedan. Reagerade på att luftkudden var så dyr därför är jag bombsäker på att man köper en sköldpadd för ett pris och en luftkudde för ett pris.
  • elvinaOstefan

ååh va jobbigt ><
    kan inte hitta luftkudden på hemsidan :/ klart att man tar förgivet att allt är med i förpackninge... om inte annat borde dom vara tydligare ><

• Kakan83
    elvinaOstefan skrev 2008-06-29 23:28:28 följande:
    ååh va jobbigt ><kan inte hitta luftkudden på hemsidan :/ klart att man tar förgivet att allt är med i förpackninge... om inte annat borde dom vara tydligare ><
    Håller med! Och helt plötsligt så blir kudden dubbelt så dyr! Därför blev det inget köp för oss denna gången. Det IKEA jag var på så låg innerkuddarna i en pall bredvid själva sköldpaddan. Det står på en liiiiiten skylt (kanske samma som där priset står) att man ska kompletera med luftkudden.
  • marina 81

ja, luftkudden ska köpas separat. Själv tycker jag inte sagostenen höll särskilt god kvalitet, vår luftkudde började läka efter ett tag.

• elvinaOstefan

näeh nu är jag allt lite irriterad! Tycker paddan va dyr nog :/
    kan man lämna tillbaka ifall förpacknigen är bruten?

Svar på tråden Ikea "sagosten"