• Nötkaka

Sunwing Resort Gran Canaria - värt pengarna?

Hej,
    jag funderar på att boka Sunwing resort i novmeber.
    Det verkar vara fint hotell, med pooler uppvärmda till 25 grader.

Nu till min fråga till er som varit där under VINTERTID.
    - Är poolerna verkligen 25 grader varma? ALLA???
    - Är hotellet värt pengarna? Det är ju ganska mycket dyrare än många Blue Village hotell exempelvis men verkar också bättre ...
    Vad tycker ni?

Finns det något annat att göra där?
    ( vi reser med en 4åring)

• Svar på tråden Sunwing Resort Gran Canaria - värt pengarna?
  • hotten

ja poolerna på dessa hotell brukar vara varma (till skillnad mot blue village).

sen kan jag inte säga generellt men om du tänker tex på sungwing argunegin så är det avsevärt bättre läge, statistiskt mycket bättre väder mm, mm..
    jämfört tex mot billiga blue village i bahia flezia..

men om det är värt så pass mycket i priskillnad... är ju upp till var å en..
    men tex för oss nästa vinter (där vi faktiskt valt 3 veckor barnsemester å valt mellan argunegin alt bahia - de andra barn hotell allternativen fanns inte ens på frågan då jag anser dessa vara ännu sämre) så känns över 17 000,- skillnad (2 vuxna+en 9 åring)så pass mycket att det inte är värt det. för över 17 000.- kan vi åka taxi fram å tillbaka till andra sidan ön varenda dag i 3 veckor.. så vi har valt Blue village i bahia

• Camilla D

Vi var på Sunwing rsort Fanabe på Teneriffa. Dom poolerna var alltid uppvärmda till minst 25 grader. Jättesköna!
    Visst var det jättedyrt att åka dit, men jag anser nog att det vra värt det. Jättefräsht och fint hotell (inte direkt mysigt, men hög standard)

• Nötkaka

Tack tjejer för era svar.
    Camilla D:
    ja, det är lite så jag tänker. Det betyder en del för mig att få bada i poolerna tillsammans med min son (är badkruka om det är under 24 grader).

Hotten:
    ja, det där är svårt. För det är lite som du säger. Grejen är att jag är less på hela Bamseklubben. Är faktiskt inte så förtjust i Blue VIllage eller rättare sagt: jag är besviken. Den där Bamse kommer ut typ 10 min varje dag och det är väl inget att hurra för. Bamse uppträder bara EN gång i veckan på stora scenen och det är alldeles för lite. Och dessutom måsta man boka bord för att få se honom.

Sunwing har vi "hälsat på" varje gång vi vart utomlands och jag verkar nog gilla deras koncept bättre. De har uppträdande varje kväll utan att man för den skull måste äta just där och just under den tiden. Dessutom så VERKAR allt fräshare.

Och just det hotellet verkar fräscht dessutom även omdet verkar ligga helt off.

Men som du säkert vet (du börjar ju känna mig lite) så kan vi inte bestämma oss ännu. Thailand lockar fortfarande men...ja vi får se.

• hotten

jag gillar överhuvudtaget inte sånna koncept men nu tyckte vi att vi fick så billig resa å flickan vill gärna dit så...

så utan att ens försöka ge poäng för blue village (nu är ju bahia den enda bamse jag vart på) så kom bamse varje dag till öppna huset (som inte kostar nått) å var där rätt länge, spelade boll med barnen , sjöng å lekte mm..

uppträdande showen var en gång i veckan men inte behövde man äta där eller boka bord för att se den... resten av dagarna hade clownen hålligång, samma sak varje kväll, dock är det väldigt bra å pedagogiskt för barnen. å aldrig bokade vi bord där, åt någon gång men långt i från alla gånger.
    vuxen underhållningen var dock helt kass!

he he vi brukar oxå hälsa på på sungwing.. å lite så menade jag med att vi kan åka taxi fast varje dag
    fast jag är inte så förstjust i deras grej heller å tycker inte att det verkar frächare, snarare tvärtom! å mer stökigt å bullrigt oxå, mer skolmatsals känsla över allt, många små vrån som kackerlackorna kryper i..

• Nötkaka

Hotten:
    ja det är lite olika upplevelser vi har av Blue Village. Jag tycker inte att de är dåliga men inte tilräckligt bra helt enkelt.

Att bamse kom till öppna huset må så vara. Men på Cypern så låg det där huset en bra bit från stranden och där ville man inte stå och häcka. Han gick runt poolen typ 10 min om dagen och då KRYLLADE det av ungar där som ville fram. Nu var ju min bara 2,5 år då och det var inte så lätt att knö sig in.

Att du kunde se på bamse på kvällarna utan att boka bord är ett frågetecken för mig. Visst fanns det platser längst fram vid scenen men där var ju fullproppat med barn och jag kunde inte lämna min lille son där själv. Han ville att jag skulle vara med och jag fick inte plats. Det kan säkert vara så även på Sunwing men där kan man stå i baren och beskåda det hela från sidan. Den där clownen hatade jag (men jag hatar alla clowner ).

Rummen på Blue Village (Aya Napa) var inte fräsha men det har faktist de andra varit (i Fig tree Bay och Mallorca) så det skiljer sig beroende på vart man är.

Men jag vet inte om det är värt pengarna eller inte ärligt talat.

• Nötkaka

Bara för att jämföra priser så kan vi komma till Fuerteventura (som jag lockas av lite) hela 6000 billigar istället för sunwing Resort så det klart att det är skillnad. Vet dock inte om det finns tillräckligt mycket att göra på Fuerteventura i två veckor. Är också lite rädd för den där hemska blåsten som alla pratar om.

Eller samma sak med Blue village på Grand Canaria. Också ca 5-6 000 kr billigare. Men då ligger hotellet 1,5 km från stranden iförsig.

• hotten

för vår del så hade vi inte så många allternativ alltingen ta en billig resa med direktflyg direkt från luleå (dvs Gran canaria)eller så skulle vi längre bort om vi ändå var tvungen att åka via sthlm he he..

skiljer sig priset 5000,- tillsammans för alla er så hade jag nog valt sungwing pgav varma vattnet, även bättre läge, å bättre väder (dvs argunegin mot bahia på gran canaria).. nånstans där skulle nog min gräns gå för att få varmt vatten i poolen
    men som sagt för oss handla det det om en skillnad på 17 000,- (den perioden vi valt) å så pass mycket så åker jag hällre längre bort..

blåsten? såå mycket mer blåser det väll inte? råkar du ut för kalima vindar så har du ju dem även på canaris..

Svar på tråden Sunwing Resort Gran Canaria - värt pengarna?