• Ami755

    Malmö tjejer med Bf i oktober

    Hej-undrar om jag missat någon tråd med tjejer från Malmö regionen som ska ha i oktober??
    Hade varit kul och pratas vid. Jag har själv en son på snart 4 år, bor på Rosengård(snart Tygelsjö)och snart går jag på havandeskapspenning(19e augusti).
    Hör av er. Ami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 09:41
    Har lagt upp en ny tråd. samma rubrik men del 2

  • Svar på tråden Malmö tjejer med Bf i oktober
  • Höstmirakel

    Buhu, min bebis har hoppat ned ett snäpp på tillväxtkurvan. Har tack och lov ett ul bokat till måndag på Cura. (Jag har gått hos BM i Blekinge tills idag.) BM sade att jag ska gå hem och vila tills måndag så nu har jag sjukat mig från jobbet och är hemma och åååå har så svårt att vara stilla. Vi ska få en flicka förresten. Tydligen en liten en...

  • ananda74
    Höstmirakel skrev 2008-08-21 13:11:21 följande:
    Buhu, min bebis har hoppat ned ett snäpp på tillväxtkurvan. Har tack och lov ett ul bokat till måndag på Cura. (Jag har gått hos BM i Blekinge tills idag.) BM sade att jag ska gå hem och vila tills måndag så nu har jag sjukat mig från jobbet och är hemma och åååå har så svårt att vara stilla. Vi ska få en flicka förresten. Tydligen en liten en...
    Fast de där uppskattningarna är tydligen ofta fel! Våra vänner fick besked om att barnet skulle vara 10% tyngre än nornmalt och det ändrades hela tiden när de mätte fler gånger. när hon föddes var hon helt normalviktig. så det behöver inte vara så att de har rätt när de beräknar vikten. var inte orolig. det kommer att bli bra oavsett om hon väger 3200 eller 4600 gr!
  • Höstmirakel

    Mmm tack, allt är nog helt OK. Och hennes hjärtljud är bra och hon rör sig mycket. Men när allt gått som smort hittills så bölar jag för en sån här liten grej. Längtar tills jag får se henne på ultraljudet på måndag.
    Ananda, ska du gå på besök på UMAS innan du föder? Jag vill gärna se hur det ser ut men de har haft stängt nu under sommaren. Vet du om det är igång igen? När har du bf förresten? Jobbar du fortfarande?

  • Ami755
    ananda74 skrev 2008-08-21 11:09:58 följande:
    Vad menar du med vad som kan hända? du menar komplikationer, syrebrist för barnet etc? det är jag svinorolig för. att nåt ska gå fel så barnet blir skadat.....usch. lite nojjig.
    ja precis..blir lite nojjig och sa till mannen idag hans främsta uppgift var att hålla koll på hjärtljudet på bebben .
    men det går säkert bra när man väl är där.jag e´oxå nyfiken på hur det ser ut nu-vill gärna ha info om ni har när man kan gå dit .

    ja vi kollade kön mest för det praktiska, vi har svårt för att komma överens om namn.tar några månader
  • Höstmirakel

    Ami vad ska ni få - flicka eller pojke? När är er BF?

  • Ami755

    Pojke-igen . Har bf 18 oktober hoppas han håller tiden, storebror kom exakt på dan! Men den turen har man kanske bara en gång

  • Ami755
    Höstmirakel skrev 2008-08-21 13:11:21 följande:
    Buhu, min bebis har hoppat ned ett snäpp på tillväxtkurvan. Har tack och lov ett ul bokat till måndag på Cura. (Jag har gått hos BM i Blekinge tills idag.) BM sade att jag ska gå hem och vila tills måndag så nu har jag sjukat mig från jobbet och är hemma och åååå har så svårt att vara stilla. Vi ska få en flicka förresten. Tydligen en liten en...
    Min bebbe låg med huvudet vid revbenen förra gången- fick då sf 30.BM sa nästa gång kan han ha flyttat sig så sf kan bli mindre. Tycker inte du ska oroa dig- alla bebisar e´ju så olika .

    Ska du oxå gå på Cura i fortsättningen(hos BM)?Där går jag dennna gång.Avis längtar till ul..
  • ananda74
    Höstmirakel skrev 2008-08-21 14:34:53 följande:
    Mmm tack, allt är nog helt OK. Och hennes hjärtljud är bra och hon rör sig mycket. Men när allt gått som smort hittills så bölar jag för en sån här liten grej. Längtar tills jag får se henne på ultraljudet på måndag. Ananda, ska du gå på besök på UMAS innan du föder? Jag vill gärna se hur det ser ut men de har haft stängt nu under sommaren. Vet du om det är igång igen? När har du bf förresten? Jobbar du fortfarande?
    Jag vill gärna gå dit men har inte varit där än. Är det med föräldragruppen man går dit eller går man dit själv, eller hur funkar det?

    jag har varit arbetslös under en längre tid men har hittat ett jobb som ska börja 1 oktober (!). men jag känner nu att jag nog kommer att ta tjänstledigt tiden fram till BF. känns jobbigt att börja på ett helt nytt jobb och lära sig en masda grejer och trötta ut sig totalt så nära BF. jag vill helst bara vila ut och samla krafter.

    själv då? jobbar du? ska du ta ledigt nåt innan BF?
  • Höstmirakel

    Hej på er. Jag ska gå på Cura fr o m måndag. Vad jag vet kan/kunde man gå på besök på förlossningen vid vissa särskilda tidpunkter. På Cura har de inte riktiga föräldragrupper utan 3 föreläsningstillfällen med olika tema. Som vi ska gå på!

    Jag är på jobbet idag, (oj vad jag gör jag här på FL då, haha) kan bara inte sitta hemma för jag bor i ett litet flyttkaos fram tills lördag. (Har haft en övernattningslägenhet här i Blekinge i arbetsveckorna men vi ska flytta ut sakerna på lördag.) Nästa vecka ska jag på kurs i Göteborg och vara ledig fredagen. Sen har jag EN vecka kvar att jobba (den veckan ska jag sova över hos en kompis på nätterna.) Sen har jag semester tre veckor och börjar ta fp fr o m oktober. LÄNGTAR!!!

    Ananda - bra tänkt att det blir tufft med nytt jobb strax innan BF. Jag känner mig själv rätt virrig och antar att det dels är hormoner, dels att jag gärna tänker på min lilla tjej i magen istället för att tänka på arbetsuppgifterna. Och har ändå 6 v kvar till BF. Men så kul med nytt jobb ändå! Grattis!

    Tack Ami - och idag känner jag mig inte så orolig. Hon rör sig så mkt och hade starka hjärtljud. När jag tittade efter på SF-kurvan så har hon ju följt sig kurva sen förra BM-besöket även om hon inte följer från sin ursprungliga kurva (som var över "normal"-kurvan.) Och på måndag får jag ju se på ul.

  • Ami755

    Go´kväll.Jag har svårt för att gå o lägga mig idag.Somnade med min son och sov 2 timmar i eftermiddags..+att bebben har fått för sig att altid vara vaken nu vid denna tid.

    Kul väder vi haft idag , jag har verkligen kännt mig nere och trött idag-usch.Hoppas på lite uppehåll imorgon, hade tänkt åka karuseller och äta mjukglass i Folkets Park imorgon..

    Eller så får det bli fixa fler garderober..Fixade mitt pysselskåp idag, ordning o reda varje dag helst men vi är så lata..Min man han satte sig i soffan när han kom hem och lyfte sig bara när jag bad omett glas vatten.Men vi har ju alla våra dagar .Natti natti, får väl ta mig i kragen, ska skriva en lista till Simeons kalas-älskar listor!

Svar på tråden Malmö tjejer med Bf i oktober