• Ami755

    Malmö tjejer med Bf i oktober

    Hej-undrar om jag missat någon tråd med tjejer från Malmö regionen som ska ha i oktober??
    Hade varit kul och pratas vid. Jag har själv en son på snart 4 år, bor på Rosengård(snart Tygelsjö)och snart går jag på havandeskapspenning(19e augusti).
    Hör av er. Ami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 09:41
    Har lagt upp en ny tråd. samma rubrik men del 2

  • Svar på tråden Malmö tjejer med Bf i oktober
  • ananda74
    Ralleröj skrev 2008-08-27 10:11:39 följande:
    Hejsan, Vad glad jag blir att ha hittat den här tråden har letat efter en sådan.Jag har en son på 3 år och väntar mitt andra barn nu 18-e oktober. Det ska bli en tjej sa det på första ul, ska på mitt andra idag och jag hoppas att de står fast vid det eftersom jag shoppat massa tjejkläder redan
    Hej och välkommen! Jag har BF den 19:e oktober så det kan mycket väl vara så att vi ligger inne samtdigt. man vet ju aldrig med de där datumen.

    Vi vet inget om kön, har valt att inte ta reda på det. men nu i slutet börjar det kännas lite konstigt att prata om bebben som "den" hela tiden. trist....men väntar ändå med att kolla könet. det får bli en överraskning. alla kläder vi har än så länge är vita, gula och mångfärgade, så inget rosa rysch-pysch än i allafall
  • Ralleröj
    ananda74 skrev 2008-08-27 12:19:31 följande:
    Hej och välkommen! Jag har BF den 19:e oktober så det kan mycket väl vara så att vi ligger inne samtdigt. man vet ju aldrig med de där datumen. Vi vet inget om kön, har valt att inte ta reda på det. men nu i slutet börjar det kännas lite konstigt att prata om bebben som "den" hela tiden. trist....men väntar ändå med att kolla könet. det får bli en överraskning. alla kläder vi har än så länge är vita, gula och mångfärgade, så inget rosa rysch-pysch än i allafall
    Tack tack.
    Vi visste inte om könet på vår första och det var riktigt häftigt att inte veta. Men den här gången ville vi verkligen veta då vi redan hade en pojke... inte för att det spelar någon roll, var bara så nyfikna
    Är det ert första barn? De växer ju ur kläderna så snabbt så ni har massor med tid på er att köpta "rätt" färger sen om ni vill. Sen får man ju så mycket kläder också.. billigt och bra

    Jag är lite orolig inför den här bebisen eftersom hon fortfarande ligger med huvudet uppåt... hon har till vecka 35 på sig att vända sig.. men hon verkar envis jag har börjat förbereda mig på kejsarsnitt men tycker det verkar jätteläskigt...Vill inte göra något vändningsförsök, har hör att det ska vara väldigt smärtsamt.... jag vill föda vaginalt, det var en sån otroligt häftig upplevelse..
    Har ni varit på ert andra ul ännu?
  • Ami755
    ananda74 skrev 2008-08-26 14:18:05 följande:
    Var på flödeskontroll idagh och allt såg bra ut som tur var. inga problem med vare sigm oderkakan eller navelsträngen eller nåt annat. så det ska väl helt enkelt vara en liten bebbe då om den inte växer till sig under de sista veckorna. enligt läkaren var det inget jag kunde göra för att påverka dess vikt, bara leva som vanligt. så nu får jag försöka sluta oroa mig även om det blir svårt Skön tråd det här, bara 3 pers iblandade. då känner man sig inte så anonym. vissa trådar innehåller ju flera hundre personer känns det som. här kan vi följa varandra på nära håll. känns bra.
    Skönt att allt såg bra ut! Jag blev lite orolig idag hos bm-hade gått ner 700 gram!Men hon sa att det är helt ok.Antagligen tar han utav allt det som mamma redan har extra!!sa jag till henne .
    Ja jag är numera lila i underlivet då jag blev penslad för svamp idag.Såg rätt så roligt ut. Han låg med huvudet ner men känns som han flyttat runt igen.Riktig buse.

    ralleröj-välkommen till vår lilla tråd!Jag har en son på 4 sen innan och har ju bf 18e.Förra gången var han i tid, undrar hur det blir nu..Ja vem vet, vi kanske träffas alla 4 på bb !!

    Nä nu ska klä på mig-så kvavt idag och jag har plockat undan lite här hemma är svettig!men kan ju inte gå i bh för att hämta min buse .Kram på er
  • Ami755

    Vi har fått sålt vår lägenhet-på 1a visingen! känns overkligt men bra.Enda negativa är att vi får bo hos svärföräldrarna nästan 4 månader..De bor i en trea, vi får ett rum.mend et ska lösa sig det med.Ska försöka vara hos min mamma lite oxå.
    Nån frivillig som vill börja med flyttpackning?Kan inte fatta det, får börja innan, tänkte ju vänta tills efter nyår iallafall..Förvirrad hjärna, kan inte skriva just nu..Kram på er

  • Rallarros

    Hej alla!

    Tänkte höra om jag fick hänga med er på resan.. Jag är nybliven Malmöbo och ska ha mitt första barn, en liten tjej 18 oktober så jag kanske blir en till som ligger och skriker ikapp med er andra!

    Har läst på om er andra så jag har lite koll :)
    Själv har jag pluggat i Umeå och blev färdig i juni så jag och min nyblivna man flyttade ner till Möllan för ett par veckor sedan. Hann jobba en vecka innan jag blev sjukskriven för att jag hade mycket sammandragningar så nu går jag och häckar hemma..

    Har varit på UL och sett hennes lilla feja idag, grymt mysigt:) Nu ska jag på ikea och handla spjälsäng, baby-lycka javisst!

    Grattis till såld lägenhet!

    KRAM

  • Ami755

    Välkommen i gänget! Åh IKEA..Ja jag kan inte låta bli att vara avundsjuk , fast jag var där i måndags..Blir så lugn av att gå där o strosa, fika lite och njuta! Jag köpte hem deras köttbullar(gottigott)så det ska vi ha ikväll.

    Lustigt av fem är vi fyra runt den 18e .en vem vet, vi kanske parerar in höstmirakel oxå !

    Kram tillbaka

  • Höstmirakel

    Hej - välkommen nya tjejer! Det här är en mysig tråd.Har inte varit inne här på några dagar för jag är i Gtb på kurs. Härligt att allt är bra ananda. Oh, jag tittar på senaste ultraljudsbilden säkert 20 ggr per dag - så sött! Min kompis här i Gtb som ska ha bebis i november för övrigt, såg bara ett litet spökansikte. Men mamma ser mer, hahahha.

  • Ralleröj

    Hej hej igen och roligt att även Rallaros hittat hit, tycker det är jättemysig stämning i den här tråden

    Grattis till lägenhetsförsäljningen Ami, ibland ska man ha tur!!!
    Jag är så glad för min lilla tjej har äntligen vänt sig så nu ligger hon som hon ska i magen, jag fick också se hennes ansikte i 3D, sååååå häftigt och tårarna rann ju såklart hehe.

    Oj vad klockan var mycket, måste iväg till dagis.
    hej hej

  • ananda74
    Rallarros skrev 2008-08-28 16:12:16 följande:
    Hej alla!Tänkte höra om jag fick hänga med er på resan.. Jag är nybliven Malmöbo och ska ha mitt första barn, en liten tjej 18 oktober så jag kanske blir en till som ligger och skriker ikapp med er andra!Har läst på om er andra så jag har lite koll :)Själv har jag pluggat i Umeå och blev färdig i juni så jag och min nyblivna man flyttade ner till Möllan för ett par veckor sedan. Hann jobba en vecka innan jag blev sjukskriven för att jag hade mycket sammandragningar så nu går jag och häckar hemma..Har varit på UL och sett hennes lilla feja idag, grymt mysigt:) Nu ska jag på ikea och handla spjälsäng, baby-lycka javisst!Grattis till såld lägenhet!KRAM
    Hej! Jag bor ocksdå vid Möllan/Folkets park. trevligt område, jag trivs även om det ibland känns lite skräpigt. Välkommen till Malmö.
  • Ralleröj

    Jag tycker den delen av malmö är den mysigaste Jag skulle också trivas där tror jag. Vi bor i Kulladal.


    ananda74 skrev 2008-08-29 10:47:15 följande:
    Hej! Jag bor ocksdå vid Möllan/Folkets park. trevligt område, jag trivs även om det ibland känns lite skräpigt. Välkommen till Malmö.
Svar på tråden Malmö tjejer med Bf i oktober