• Tess76

Beställa vagn från Tyskland?

Jag vill veta alla för och nackdelar med att beställa vagn från Tyskland (eller annat land). Hur blir det med garantier och om vagnen går sönder? Vart är bäst att köpa ifrån? Jag är nog lite feg för att köpa från utlandet, men kanske jag kan bli klokare om jag får svar här.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Svar på tråden Beställa vagn från Tyskland?
  • Tess76

Ingen som köpt vagn från Tyskland?

• lokisse

jo jag men jag bor i tyskland.
    Manga vagnar är billigare här än isverige.
    vet att manga köper härifran vet inte hur dom gjörmed frakt och sa bara.

• Majsan71

Jag köpte en vagn från Tyskland men det är över tre år sedan. Fungerade kanon, den kom efter bara ett par dagar och frakten gick på någonstans runt 200 kr. Köpte via ebay.de. Jag har inte haft några problem med vagnen så jag har inte behövt utnyttja någon garanti så det kan jag inte säga så mycket om. Men jag var väldigt nöjd med allt

• Tess76

Låter bra! Jag har tittat på pingpong-online.com, och där skulle frakten vara gratis över en viss summa, vilken jag skulle komma upp i.

Någon mer med erfarenheter?

• Jiiipppiii

Vi köpte vår Knorr från kidsroom.de Inte alls lika bra som de som säljs här hemma så vi är inte alls nöjda. Nu har vi ändå använt den 1 år men det känns att det är dåliga nav. Jag ångrar att vi inte testade mer och kostade på en bättre vagn. Jag hade läst test där Knorr/Cango fick bästa resultat men jag tror inte det är den modellen vi har...

Men företaget var bra att ha att göra med, bra kontakt via mail och snabb leverans (3 veckor tror jag). Då fick vi vagnen hemkörd.

• Tess76

Oj...

Jiiipppiii skrev 2008-08-07 22:01:18 följande:
    Vi köpte vår Knorr från kidsroom.de Inte alls lika bra som de som säljs här hemma så vi är inte alls nöjda. Nu har vi ändå använt den 1 år men det känns att det är dåliga nav. Jag ångrar att vi inte testade mer och kostade på en bättre vagn. Jag hade läst test där Knorr/Cango fick bästa resultat men jag tror inte det är den modellen vi har...Men företaget var bra att ha att göra med, bra kontakt via mail och snabb leverans (3 veckor tror jag). Då fick vi vagnen hemkörd.
    Vad tråkigt att ni inte är nöjda. Men det är bra att veta att det inte alltid funkar som man vill/tror. Hoppas någon mer kan svara på mina frågor!
  • Lippan

Vilken modell/märke har ni tittat på?

• Tess76

Teutonia Spirit

Lippan skrev 2008-08-08 08:31:12 följande:
    Vilken modell/märke har ni tittat på?
  • Bisch

Vi köpte en Teutonia från babyonlineshop.de år 2002. Fungerade jättebra, sparade ca 2300:- inkl frakt jmf med exakt samma vagn från Barnens Hus. Fick problem med att gummit på handtaget sprack sönder, men mailade bilder till företaget varpå ett nytt handtag kom med posten inom några dagar utan kostnad. Fick dock byta handtaget själva och hade vi behövt lämna in vagnen för att göra detta hade det säkert kostat en liten slant.

Väntar nu på en Phil and Ted's som vi beställt från England . Så vi tvekar inte att köpa från utlandet igen.

Svar på tråden Beställa vagn från Tyskland?