• buffybus

soldräkt i storlek?????

hej.. ska ut o köpa en soldräkt för vi ska resa... han kommer va då 9 mån... hur är storlekarna i dem? vad hade ni själva köpt??

min man vill vänta in i det sista men jag vill va säker på att få en eftersom det sen är höst o inte säsong för såna precis
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Svar på tråden soldräkt i storlek?????
  • buffybus

pufff...

vad tror ni 74/80? 
  • buffybus

så ja nu puffar jag igen!!! snälla hjälp.... 

någon som vet butiker på nätet!!! ge mig gärna tips på länkar... har sett på pippilottas men vill ha fler o välja på!!
  • snartliverhorn

Min kille är 6 mån och har en som är för 2 år står det på den. Min lille är i och för sig ganska stor. Han är 73 lång och väger 8,2 kg. Vi köpte våran på guppi. Märket är sunblock. Är jätte nöjd med den.

• buffybus

jätte tack för svaret nu till en annan fråga.. sen kan jag beställa 

det står såhär:
    Storlek 0: Ålder ca 6-12 mån, Längd ca 78 cm, Vikt ca 10 kg. 
    Storlek 1: Ålder ca 9-18 mån, Längd ca 86 cm, Vikt ca 12 kg. 
    Storlek 2: Ålder ca 18-30 mån, Längd ca 92 cm, Vikt ca 14kg.
    min son kommer vara 9 månader... just nu som 6 månader är han 70 lång o väger snart 8kg... 7,6 exakt
    vilken hade ni tagit... stl 0 förvirrar mig lite med längden... vikten e nog inga problem men 78 i längd känns lite samtidigt som 86 känns för stort? hjäälp.... 
  • snartliverhorn

jag hade nog tagit storlek 1 ändå. Du kan ju alltid prova den när den kommer och i annat fall skicka tillbaka den. Vi provade våran i affären- Dom kostar ju en del så man vill ju inte köpa fel storlek direkt

Svar på tråden soldräkt i storlek?????