• Sanrah

    Mia-Sanningen om gömda

    Jag hamnade av en slump på Monica Antonsson blogg.Hon ska tydligen ge ut "Mia- sanningen om gömda" den 1 december. Det först nu jag har sett detta, känner mig helt förvirrad. Vad ska man tro?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 21:28
    Liza Marklunds - Gömda

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-08 08:47
    Länk till bloggen:

    monicaantonsson.blogspot.com/

  • Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda
  • Lalalong

    Emmel
    Åh... Tack!
    Blev lite nervös, precis när jag skickat det, tänkte att nu blir jag väl lynchad som kommer in i en tråd och lägger mig i en massa...

  • Namin
    Svar på #822
    Jag tycker också att det var ett riktigt bra inlägg!
  • Lolilla
    Namin skrev 2008-11-10 18:14:59 följande:
    Svar på #822Jag tycker också att det var ett riktigt bra inlägg!
    Kan inte annat än instämma. Det var förresten jag som skrev det där med "hugger".
    Med det menade jag att det under en del av tråden ifrågasattes om _allt_. Även om försök till förklaringar kom så valde man att se det på det värsta sättet. Jag tycker det är bättre att fria än fälla. Och om man inte är säker ställa kompletterande frågor. _Sen_ kan man fälla.
  • Elisa123

    Hej!

    Har inte varit med och skrivit nåt här tidigare.
    Satt och läste vad alla har skrivit och ville bara tala om att Mia har ett talfel som gör att hon låter lite konstig när hon talar. Det är inget fel på hennes tänder och jag betvivlar starkt att hon är missbrukare.
    Jag vill inte ge mej ut för att vara vän, bara för att jag har vuxit i samma stad och gått i samma skola som henne, fast en klass över. Men jag vet mycket väl vem hon är.

  • Thalis
    Lalalong skrev 2008-11-10 17:45:15 följande:
    Har läst den här tråden från första början, men inte skrivit något förrän nu. Nu känner jag faktiskt att jag inte kan hålla tyst längre. Jag har ingen som helst uppfattning om vem som talar sanning och vem som ljuger i hela den här soppan. Kan någon ha det? Förutom Mia och Mannen med de mörka ögonen? MEN det är väl självklart att man kan få diskutera detta spännande ämne? Vad är det som är så hemskt med att någon valt att starta en tråd om en blogg på familjeliv?? Herre gud. Hade det blivit sån här cirkus om vi diskuterade blondinbellas blogg eller alex schulmans blogg?? Antagligen inte, för de hade inte brytt sig ett skit (möjligtvis tyckt att det var roligt att deras åsikter debaterades på andra håll) om att några människor satt på ett forum och pratade och "skvallrade" lite om det de skrivit. Jisses Amalia. Man läser ett inlägg om sin egen blogg på ett forum och börjar sen debattera med det forumet via sin blogg. Sen blir man dessutom förnärmad när människorna på denna blogg inte har samma uppfattning som en själv. Ja, det är ju verkligen seriöst och moget. Någon hävdar att de som skrivit här har "huggt" på allt om MA skrivit. Det är till _viss_ del (det är verkligen ingen som huggt på allt. Men vissa lite tuffare saker har väl skrivit) sant kan jag tycka. MEN, när började det? Efter att MA själv börjat lägga sig i vad som skrivits här!! Har man gett sig in i leken får man nog tåla den utan att börja grina som en femåring efteråt. När jag säger grina som en femåring menar jag det inte bokstavligt talat utan mer bildligt, som att skriva att personerna här är ointelligenta och inte förstår bättre. Nej... har vi påstått det då?? Vi för en helt vanlig trevlig diskussion om en bok som vi läst om i en blogg. Så där lagom spekulativt och skvallrigt som på vilken lunchrast på vilket arbete som helst. Vi har ingen kunskap om detta. Och har aldrig påstått det heller. Är det någon mer än jag som tycker att det tyder på osäkerhet hos en person, när den känner sig tvungen att klappa andra på huvudet och säga "jaja, tro ni det. det är för att ni inte vet bättre"? Varför inte bara mysa åt att ens bok fått lite uppmärksamhet på ett forum och tänka "vad kul det blir när de får läsa boken och sen kan fortsätta diskutera och spekulera med hjälp av det jag kommit fram till i mina efterforskningar"?Om du Monica Antonsson läser detta, så önskar jag att du inte svarar mig så mycket som med en rad ens. Detta skrivs nämligen inte åt dig att svara på. Det skrivs på ett allmänt forum där vem som helst får diskutera och vad som helst får diskuteras.
    Wow! Smiley
    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Lolilla

    Något som faktikt är kul är att den här tråden kommer att vara vid liv när boken kommer ut...
    Då kan vi ha riktiga diskussionskvällar.

  • Barkbam

    Men vad är problemet, egentligen? En del verkar vara griniga på att Monica inte svarar. Först och främt är det inte Monica som startat den här tråden. Hon har en blogg! Vilken författare har inte en blogg idag? Alla författare bryr sig inte ens om att svara överhuvudtaget, utan har redaktionspersonal som skriver svaren.

    Monica har exakt samma rätt som alla andra, som skriver på på hennes blogg, att ta bort kommentarer, inte svara eller svara på vad hon tycker. Dessutom har hon inte en signatur utan går ut med sitt namn och foto, helt öppet för var och en att se.

    Vad det gäller media, skulle bara det ämnet,ta upp tusentals sidor i en blogg. Alla journalister är individer, men en del av dem styrs av redaktörer eller andra intressen. En del journalister skriver oberoende, andra är beroende av vad andra tycker och tänker och skriver utifrån betalda uppdrag.

    En del frågor som ställts är inte enkla att svara på. Kanske inte med några få rader som är önskvärt. Och precis som Monica skriver, tvingar inte hon någon att köpa/låna boken. Alla har vi val i vårt liv. Du har dina jag har mina, ibland behöver inte försvara de val vi tog, men ibland tvingas vi till det. Men i det här fallet har Monica gjort ett val, skrivit en bok om det, och sedan är det upp till var och en att läsa den.

  • Lalalong

    Haha, vad roliga ni är. Skönt att se att även jag kan glimma till och skriva något begripligt ibland.

    Lolilla
    Jag fattar precis vad du menar. Det blev lite mycket så ett tag. Men som sagt, jag tycker samtidigt att det fanns rätt goda skäl till det.

  • Einstein
    Barkbam skrev 2008-11-10 17:31:38 följande:
    Bakom en anonym fasad kan vem som helst dölja vad som helst, ganska fantasilöst om du frågar mig. Jag är också författare och står alltid för vad jag skriver, tycker osv. pumalady Ynkedom tycker jag. Stå för det du skriver, eller låt bli att kommentera.
    Fast du förstår ju inte vad jag menar! Om du läser på min presentation så finns det en anledning till varför jag är anonym här, men det har ingen betydelse. Glöm att jag skrev att jag är anonym, för här på fl känner folk mig som Einstein. Alltså de som läser det jag skriver här kommer att känna igen mig på andra ställen i forumet. De som mött mig i diskussioner tidigare har en bild av mig, här på forumet är jag Einstein! Att jag har ett annat namn utanför forumet spelar ingen roll. Sedan var det en slump att jag har det nick jag har (läser en viss antydan i ditt inlägg), fast det är en annan historia.

    Fast jag hävdar ändå att en författare som vill att folk ska köpa ens böcker, har mer att förlora på att skriva klantiga inlägg i en blogg eller på ett forum som detta.
Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda