• Snarkofagen

    ~*~30+ som fick barn i oktober 06, del 7~*~

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Tiden går fort och i väntan på jul, startar vi tråd nr 7. Alla barnen har nu fyllt 2 år och vi följs åt i barnens fantastiska utveckling. Här diskuteras i skrivande stund spöken, bökiga nätter, språkutveckling, tvåårstrots och naturligtvis julklappar.

    Vi pratar om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken.

    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.html
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    och sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html

    Medlemmar vid TS 25/11-08

    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    Vaniljkyss - Milou 1 okt (Va Götaland)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Mammann - I & Y (tvillingflickor) 12 oktober (Skåne)
    mom65 - Johan 15 okt (Nacka)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~30+ som fick barn i oktober 06, del 7~*~
  • 1 tu 3

    Åhhhhh vad träligt det är att sälja saker på blocket !!! har ute en annons på vårt skötbord från IKEA. Har fått massa svar och en skulle komma i kväll, men så dök de bara inte upp och inte hör de av sig heller!!!!

    Gör man så???? Självklart får man ändra sig, men man kan väl höra av sig!! Jag sa ju tom nej till andra eftersom jag trodde jag hade en köpare. Hon skrev att hon absolut ville köpa det och ville komme ikväll och hämta det.

    Ja ja nu ska i alla fall en annan komma i morgon.

    Ville bara tjata av mig lite

  • Gladabarnensmamma

    1 tu 3 skrev 2008-12-08 21:19:38 följande:


    Åhhhhh vad träligt det är att sälja saker på blocket !!! har ute en annons på vårt skötbord från IKEA. Har fått massa svar och en skulle komma i kväll, men så dök de bara inte upp och inte hör de av sig heller!!!!Gör man så???? Självklart får man ändra sig, men man kan väl höra av sig!! Jag sa ju tom nej till andra eftersom jag trodde jag hade en köpare. Hon skrev att hon absolut ville köpa det och ville komme ikväll och hämta det.Ja ja nu ska i alla fall en annan komma i morgon.Ville bara tjata av mig lite
    Känner igen det där... vissa gör precis hur som helst utan respekt. Mitt stående svar är därför numera "jag håller ingenting för någon, den som kommer hit först och vill köpa, får köpa".
  • Annelitan

    Hejsan mitt i natten som vanligt...*ler*

    Cd spelare har jag också tänkt köpa till Josefine men funderar på en sån där som är i plast  som har hantag och en mickrofon som hon kan bära runt på själv...hm...eller tänkte först en liten vanlig cd spelare men har inte hittat någon  och jag tror hon skulle fippla sönder den kanske men skulle gärna vilja ha en med sladd blir så dyrt med alla batterier och det finns det nog inte på barn cdspelaren.

    Jag har också en annons ute på blocket på ett spritt nytt skötbord som ingen är intresserad av. (mitt gamla var ju skadat så jag fick ett helt nytt efter två år *suck* )

    Jag har sänkt priset från 1895:- till 1000:- och ingen är intresserad..jo en som mailade mig att hon kanske var intresserad men har inte hört något mer av henne.

    Jag har haft annonsen inne i 2 mån och lagt in den i tidningen  2 gånger men nä... *suck*

    Skötbordet är jätte fint ett vitt Troll saga...men kanske någon hör av sig efter jul om jag har tur får väl sätte in en ny annons då.

    Måste berätta hur glad Josefine blev när jag satt upp julgardinerna...hon har gått runt i dag och sagt åhhh va fint julgardinerna mamma satt upp... *ler*

    Och när vi åt i dag sa hon...åhhhh fint julgardinerna...och blomma åsså...va trevligt...( hon är så lillgammal)hon menade julstjärnan på bordet.

    Det var så kul...va glad jag blev att hon såg och uppskattade det lillgumman.

    Och i går bakade vi pepparkakor för första gången...

    Så i år kommer det bli kul att ställa fram tomtar och sånt.

    Har nu julpyntat klart redan?...jag brukar göra det kring lucia...vill inte börja för tidigt...kanske gör jag det lite tidigare i år.

  • Snarkofagen

    Hälsningar från ett grått Stockholm!

    1 tu 3: Samma sak händer mig också ganska ofta. Folk säger att de ska komma men sen dyker de inte upp. Precis som Nollan säger jag också att den som kommer och hämtar först får den. Annars sitter man med skägget i brevlådan.

    På tal om det, har ni kollat på julkalendern? Jag älskar julkalendrarna på teve, i år tycker jag att den är bra. Jag gillar musiken och dansar alltid lite. Det tycker Ella är jättekul

    Annelitan: Jag hade ett vägghängt Trollskötbord som jag fick sålt efter en månad ungefär. Satte priset till 900 kronor. En kille mailade och skrev att det tyvärr var för dyrt men om jag sänkte till 500 kr, kunde de hämta det omgående. Lycka till med att köpa ett annat skötbord då, svarade jag. Hur fräcka är folk?! Häng kvar till efter jul, är mitt tips. Det kanske är många som önskar sig dylika saker i julklapp medan andra väntar till nästa år med att handla. Har du inte brådska med att bli av med det så tycker jag inte att du ska sänka priset, håll ut i stället.

    Angående batterier; köp såna där uppladdningsbara. Jättesmarta! Kostar lite mer i inköp men håller ju i evigheter. En fiffig julklapp, kanske?!

    Här har det inte blivit så mycket julpyntande. Allt har liksom kommit av sig lite i och med min uppsägning. Men idag ska jag iväg och köpa gardintyg till köket samt lite julpapper. Tänkte pyssla ihop såna där flätade korgar man hänger i granen, ni vet. Julgran blir det i år när vi äntligen har plats, få se vad mer det blir.

  • Annelitan

    Snarkofagen: Tråkigt att du blivit uppsagt...hoppas det ordnar sig snart med nytt jobb för dig.

    Har inte läst alla inlägg om jag missat något jag ska läsa igenom mer sedan.

    Uppladningsbara batterier lät ju bra...ska fråga om dom har sånna på barneshus.

    Ska göra som du säger...vänta tills efter jul och inte sänka priset, men det är lite jobbigt för den stora kartongen + spjälsängen står i sovrummet och tar plats... men jag får ändå ha dörren stängt till sovrummet för busfia är på datorn hela tiden om jag har dörren öppen och hoppar runt i sängen...får låsa dörren i bland med. *suck*

    I morgon ska vi på julfest på öppna förskolan...ska bli kul och Josefine ska få vara tomte flicka som hon säger... blev så full i skratt åt  henne på julskyltningen när vi skulle köpa korv...och hon säger glatt ... mamma titta tomeflickor!...det är två killar som jobbar i korvkiosken och hade tomte luvor på sig.

  • 1 tu 3

    Nu är mina saker sålda!! De var ett par som precis var här och hämtade skötbordet. Så skönt.

    Annelitan, hoppas ngn vill köpa ditt fina skötbord snart. Förresten, undrar en sak. Är du ff hemma med josefine på heltid?

  • Annelitan

    1 tu 3: Ja jag är hemma med henne på heltid...Kul att du fått dina saker sålda...måste kännas skönt.

    Vet ni vad krångligt...nu skulle jag gå in på öppnaförskolans hemsida för att kolla så det är i morgon julfesten är för säkerhetsskull...men så har dom skrivit fel på hemsidan och skrivit välkommen till julfesten fredagen den 10 dec... fel alltså datum eller dag?...*suck*

    Måste ringa i morgon bitti...jag som sagt till Josefine att hon ska få vara tomteflicka i morgon och sjunga julsånger med barnen...

    Tokigt va...

  • Snarkofagen

    Annelitan: Uppladdningsbara batterier med en sån där laddningsstation finns nog även på ICA och andra ställen. Barnens Hus tror jag är lite tveksamt om de har.

    Hur går det för er, förresten? Har du och Josefines pappa hittat rutiner i vardagen? Hur var det, bor ni i samma stad? Hur gör ni i jul? Firar ni tillsammans?

    Blev det nåt julbord på öppna förskolan idag?

    mejja: Hur går det med era planer på omlokalisering till Stockholm?

    Var ska alla fira jul? Vi är hemma i nya lägenheten, mina småsystrar kommer hit så firar vi tillsammans. Mannen är ledig hela julhelgen så vi ska mysa tillsammans. Tänk om det skulle bli snö, så kul det skulle vara!

  • 1 tu 3

    Vi kommer vara hemma i jul och sambons föräldrar och bror kommer till oss. Lite trångt, men ändå enklast så pga av barnen.

    Sen åker vi troligtvis upp till min mamma i dalarna på annandagen och stannar ngr dagar.

    Nyårsafton har jag ingen aning om. Känner mig rätt ointresserad av nyårsafton sen jag fick barn. Sitta uppe till typ kl 1 på natten känns så där, när jag vet att Gustav vaknar varannan timma och sen dessutom vill göra morgon vid 5-6.

    Vad gör ni andra på nyår?

Svar på tråden ~*~30+ som fick barn i oktober 06, del 7~*~