• cirkuspuman

    Februari mammor 2006 tråd nr 12

    Här träffas vi föräldrar till barn som är födda i februari 2006

    Vi är ett glatt gäng som hänger här och välkomnar gärna nya ansikten

    Tidigare tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35650727.html

    ~~ Födelsedagslista ~~

    JANUARI

    * 25/1- 06 Nelly född: 15:05 (mamma michiara)

    *31/1-06 Ion född 22.03 ( mamma vichy)

    FEBRUARI

    * 3/2 -06 Alice född kl.09.50 (mamma Mrs V)
    * 3/2 -06 Emil född kl 20:21 (mamma osd77)

    * 4/2 -06 Noel 20.27 (mamma cirkuspuman)

    * 6/2 Noah född kl 22:34 (mamma kidA)

    * 7/2 Jacob född 14:20 (mamma Lisa1977)

    * 10/2 -06 Tuwa född kl. 09:59 (mamma kate79)
    * 10/2-06 Nicole född kl 12:28 (mamma Zockervadd)

    * 14/2-06 Sanna född kl. 21.52 (mamma sanbe)

    * 15/2 -06 Lucas född 17:17 (mamma DDB)

    * 19/2 -06 Wilma född 04.16 (mamma Wilmisen)

    * 20/2 -06 Selma född kl.16.14 (mamma Selmas)
    * 20/2 -06 Théa född kl. 21.39 (mamma MissJo)

    * 21/2- 06 Maja född kl 11.25 (mamma skruttmamman)

    * 23/2- 06 Noel född kl. 14:54 (mamma vindy)

    * 25/2 -06 Tilde född kl. 09:13 (mamma JennyW)
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Februari mammor 2006 tråd nr 12
  • MRSVi
    vindy skrev 2008-11-30 00:05:23 följande:
    jennyw: Nej det är åt andra hållet. En diabetiker får högt blodsocker men N får lågt. Så det som gäller för honom nu är mat med mycket kolhydrater i som omvandlas till socker i kroppen, som i sin tur gör att han inte sjunker så lågt i blodsockret. Det har med att vissa organ som skall hjälpa honom med det inte kan göra det.
    Är de med på noterna på dagis?
  • vindy

    MrsV: Nja sådär får jag väl säga. Dem dagarna när det tex är ärtsoppa som N inte gillar. Så äter han frukost och sedan äter han inte förrens halv tre när det är mellanmål. Sånna dagar är inte så kul...

    Jennyw: Om han inte äter så kan han bli så låg i sockret att han blir okontaktbar. Händer inte så ofta nu när vi vet hur han fungerar. Men visst det kan hända på morgonen om sockret blivit lågt under natten. Åker aldrig hemifrån utan druvsocker, det är det viktigaste i väskan numera

  • cirkuspuman

    God morgon !!

    Hann inte skriva igår....bakis som sjutton och halvt sönderslagen då jag lyckades slå omkull mig på natten men kul hade vi på julfesten !! Vindy: Är det ketotisk hypoglykemi de utreder Noel för ?? mitt ex hade det som liten och det låter som samma symtom ??! men jag har för mig att han både hade diabetes  och hypoglykemi
    Hoppas att ni får veta snart iaf
    Jenny:
    Köp jackan om ni har råd tycker jag jag skulle absolut köpa en jacka för 4000:- om jag hade råd och inte hittade någon annan.


    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • MRSVi
    cirkuspuman skrev 2008-11-30 07:12:22 följande:
    God morgon !!Hann inte skriva igår....bakis som sjutton och halvt sönderslagen då jag lyckades slå omkull mig på natten men kul hade vi på julfesten !! Vindy: Är det ketotisk hypoglykemi de utreder Noel för ?? mitt ex hade det som liten och det låter som samma symtom ??! men jag har för mig att han både hade diabetes  och hypoglykemi Hoppas att ni får veta snart iaf Jenny: Köp jackan om ni har råd tycker jag jag skulle absolut köpa en jacka för 4000:- om jag hade råd och inte hittade någon annan.
    Hur slog du sönder dig?
  • MRSVi
    cirkuspuman skrev 2008-11-30 09:29:15 följande:
    Jag ramlade..
    Ja, jo, men jag hade hoppats på lite mer detaljer... typ trillade ner från bardisken när du dansade limbo med ett glas på huvet? Hoppas du mår bättre snart i alla fall!
  • cirkuspuman
    MRSVi skrev 2008-11-30 09:32:57 följande:
    Ja, jo, men jag hade hoppats på lite mer detaljer... typ trillade ner från bardisken när du dansade limbo med ett glas på huvet? Hoppas du mår bättre snart i alla fall!
    det hade säkerligen varit en upplevelse men jag ramlade när vi sprang i kapp på gatan
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • JennyW

    cirkus- ojdå, hur illa föll du? Var det pga av halka eller öl? Kul att du hade så trevligt ändå!

    Här har det snöat typ en dm sen igår kväll och det fortsätter att VRÄKA ner! Vi som skulle hugga gran idag, hur ska vi kunna plumsa i det här?

    Sen ska vi gåpå skyltsöndag, Tilde ska få rida då. Hon kommer att älska det

  • cirkuspuman
    JennyW skrev 2008-11-30 09:38:26 följande:
    cirkus- ojdå, hur illa föll du? Var det pga av halka eller öl? Kul att du hade så trevligt ändå! Här har det snöat typ en dm sen igår kväll och det fortsätter att VRÄKA ner! Vi som skulle hugga gran idag, hur ska vi kunna plumsa i det här? Sen ska vi gåpå skyltsöndag, Tilde ska få rida då. Hon kommer att älska det
    Jag och min kollega ramlade samtidigt precis vid mållinjen så det var ren otur lade in bild i bilddagboken men jag rekomenderar inte känsliga att titta där för mitt knä är ganska trasigt
    Härligt med snö..här finns inte en enda gnutta snö kvar vi som hade så mycket snö förra veckan !!
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Februari mammor 2006 tråd nr 12