• NathalieAndersson

    Bruttorna med tokungar - del 12!

    Vintern 2008/2009 är här

    Nu väntar Julen och en härlig vinter med massa snö med lek i pulkabackarna för dom små

    Vi är:
    ------

    2006
    -----

    Februari:


    Hot fuss: Noah 6/2 4090 g o 52 cm
    Madde30: Emma 8/2 3376 o 50 cm
    Adelisa: Julian 10/2 3430 g o 52 cm
    Kajsa kavat: Thea 10/2 3450 g 52 cm
    Le maman: Alfons 18/2, 3660 g, 50cm
    Mamma Cia: Isak 21/2 4345 g o 53 cm
    Röd Ros: Leah 21/2 2312 g o 44 cm
    Ilgott: Liam 28/2 3990 g o 53 cm

    Mars:
    Cashew: Lova 2/3 4185 g o 52cm
    MariMamma: Anton 7/3 4830 g o 55 cm
    Lillalillajag: Ella 9/3 3168 g o 49 cm
    Lillflickan: Embla 9/3 3070 g o 46 cm
    Therese80: Leia 13/3 3645 g o 49,5 cm
    Skruttis11: Kevin 14/3 4745 g o 54 cm
    Akin: Tyra 16/3 3275 g o 49 cm
    Utteröga: Uma 16/3 3 420 g o 51 cm
    Tip Top: Hampus 17/3 3905g o 52 cm
    FruSjöberg: Tyra 18/3 4450 g 0 54 cm
    Misshallonsaft: Filip 19/3 4065 g o 54 cm
    TUA: Lukas 19/3 4175 g o 54 cm
    Thmaca: Leo 24/3 4345 g o 52 cm
    Mammafia: Pelle 28/3 4340 g o 53 cm
    Änglatuss: Fanny 31/3 4040 g o 51 cm

    April:
    Idas mamma: Ida, 1/4 4000g o 51cm
    Orchid: Noah 1/4 3360 g o 51 cm
    Emsa77: Klara 21/4 3925 g o 50 cm

    Juni 2007

    Mallamojs: Cornelia & Izabella 2/6-2007


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • Svar på tråden Bruttorna med tokungar - del 12!
  • misshallonsaft

    hej hopp

    oj en ny tråd bara så där... vi brukar hinna snacka om de ett tag innan att snart e de dags igen


    Trollen heter Filip och Vilma
  • Cashew

    morrn morrn!

    ska till apotket idag. har varit förkyld i över en månad nu så jag ska köpa lite slemlösande och sen ska jag köpa minaderm till Lova då hon har torrexem på ryggen.

    ilogtt
    åååh, jag är grymt avundsjuk på eran snö jag vill åka pulka

    jessi
    ja Lovas kort blev jättedåliga hennes fröken slet henne från leken så hon började gråta och sen va det ju kört. ska ta upp det med dom. trodde de visste vid det här laget att Lova är ett barn som behöver mycket tid på sig, det va ju en av annledningarna till att jag stannade kvar.

    kidA
    jag har absolut ingen "åh gud man måste vaccinera för annars dör dem"-attityd. däremot har jag en "extremt onödigt att utsätta ett barn för en sjukdom som är onödig (oavsett om man väljer att vaccinera eller inte) som kan bli allvarlig och riskerar att få bältros-attityd"
    tycker det är rätt fånigt av dig att be mig hänvisa till fakta och sen själv lägga in en ren åsiktstext och sen inte kunna göra det samma.

  • misshallonsaft

    cash

    ok va trist!

    filip ser lite rolig ut på sina kort.. inte hans bästa kort direkt men de är charmigt tyckr jag och sen är de npog bra att ha kort på dom även där de inte ser toppen bra ut jämt.. men förstår om du skickar tillbaka dom om hon gråter på kortet och ser upprörd ut..

    nu har jag beställt 2 bcöker till mig av jesper juul... ska bli intressant å läsa. dena ena heter ditt kompetenta barn... har 2 kompisar som läst den å där är helt frälsta..

    vilma sover än.. somnade 20 igår vaknade å åt kl 5 å somnade å sover än...

    var på liten karin igår och köpte en bit tyg.. med fem myror på. de är så fint tycker jag! dyrt bara...


    Trollen heter Filip och Vilma
  • Cashew

    va på bvc igår som sagt och Milian dalar på kurvorna men han ligger fortfarande bra till. har för mig han ligger över på längden, mitt på på vikten och strax under på huvudet. 69cm och 8,55 kg. men så som han kryper omkring här hemma är det inte konstigt att fettreserverna ryker en liten racer-bäbis är han. ställer sig numera upp mot ALLT och ALLA han till skillnad från Lova är inte särskilt försiktig av sig så han har trillat ett anatal gånger om jag säger så han reser sig och släpper både en och två händer utan att tänka sig för, sån va ju inte Lova alls.

  • Cashew

    jessi
    näe precis. och Lova är ju en rätt allvarlig tjej så det gör inget om hon inte ler men hon har tårar i ögonen ser jättebutter ut så det tänker jag inte betala 400:- för

  • misshallonsaft

    vad har era 3 åringar på sig på jul??

    filip brukar ha jeans å skjorta.. men så tänkte jag han skulle ha lite finare byxor på sig i år..

    men var hittar man de? skulle vilja ha en grå eller svart slipover till han me å samma färg på byxor


    Trollen heter Filip och Vilma
  • Cashew

    Lova ska ha en röd klänning och strumpbyxor och en röd/blårutig klänning från polarn. jag räknar med att hon inte kommer kunna ha samma outfit alla 3 dagarna Milian fick en jättefin tröja från Zara som han ska ha. annars hade jag tänkt att köpa till honom också på polarn för de hade jättefina skjortor och västar och så. titta där är mitt tips, de har så man kan matcha olika klädesplagg med samma mönster och färg.

  • misshallonsaft
    Cashew skrev 2008-12-06 10:51:17 följande:
    Lova ska ha en röd klänning och strumpbyxor och en röd/blårutig klänning från polarn. jag räknar med att hon inte kommer kunna ha samma outfit alla 3 dagarna Milian fick en jättefin tröja från Zara som han ska ha. annars hade jag tänkt att köpa till honom också på polarn för de hade jättefina skjortor och västar och så. titta där är mitt tips, de har så man kan matcha olika klädesplagg med samma mönster och färg.
    är det den rutiga klänningen från reklamen? den är jätte fin!

    vilma ksa ha en rutig madicken kläning me vit underklänning på julafton. sen en röd sammetskläning på annandagen när vi ska fira jul me eriks släkt..

    ok ska kolla på polarn då till filip
    Trollen heter Filip och Vilma
  • johandra

    Mors!

    Redan ny tråd??Tyckte inte det var länge sen alls den andra startade

    Och julkläder har jag inte ens funderat på än...Alice har en jättefin klänning som hon bara använt en gång köpt på exit så den får hon ha..sen får jag nog köpa en till för hon kladdar ner minst 2 ombyten på en dag...Ella ska få nåt nytt,har inte varit nere o kollat in vad än bara...

    Här var vi borta igår o kom hem kl 23...Då var Ella vaken fortfarande och hade så varit sen kl 06 igår morse..fattar inte húr hon orkar! Alice sov iaf ävenom hon kämpade på till kl 21 igår...

    Och våra dagiskort är sååååå fina! Dom tar dom ute och det blir så levande o fint Ska bli kul att få på Alice nästa år oxå


    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
Svar på tråden Bruttorna med tokungar - del 12!