• NathalieAndersson

    Bruttorna med tokungar - del 12!

    Vintern 2008/2009 är här

    Nu väntar Julen och en härlig vinter med massa snö med lek i pulkabackarna för dom små

    Vi är:
    ------

    2006
    -----

    Februari:


    Hot fuss: Noah 6/2 4090 g o 52 cm
    Madde30: Emma 8/2 3376 o 50 cm
    Adelisa: Julian 10/2 3430 g o 52 cm
    Kajsa kavat: Thea 10/2 3450 g 52 cm
    Le maman: Alfons 18/2, 3660 g, 50cm
    Mamma Cia: Isak 21/2 4345 g o 53 cm
    Röd Ros: Leah 21/2 2312 g o 44 cm
    Ilgott: Liam 28/2 3990 g o 53 cm

    Mars:
    Cashew: Lova 2/3 4185 g o 52cm
    MariMamma: Anton 7/3 4830 g o 55 cm
    Lillalillajag: Ella 9/3 3168 g o 49 cm
    Lillflickan: Embla 9/3 3070 g o 46 cm
    Therese80: Leia 13/3 3645 g o 49,5 cm
    Skruttis11: Kevin 14/3 4745 g o 54 cm
    Akin: Tyra 16/3 3275 g o 49 cm
    Utteröga: Uma 16/3 3 420 g o 51 cm
    Tip Top: Hampus 17/3 3905g o 52 cm
    FruSjöberg: Tyra 18/3 4450 g 0 54 cm
    Misshallonsaft: Filip 19/3 4065 g o 54 cm
    TUA: Lukas 19/3 4175 g o 54 cm
    Thmaca: Leo 24/3 4345 g o 52 cm
    Mammafia: Pelle 28/3 4340 g o 53 cm
    Änglatuss: Fanny 31/3 4040 g o 51 cm

    April:
    Idas mamma: Ida, 1/4 4000g o 51cm
    Orchid: Noah 1/4 3360 g o 51 cm
    Emsa77: Klara 21/4 3925 g o 50 cm

    Juni 2007

    Mallamojs: Cornelia & Izabella 2/6-2007


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • Svar på tråden Bruttorna med tokungar - del 12!
  • NathalieAndersson

    lillA; Jo trött kan han vara innan.
    Som idag la han sig kvart över 6 och somnade som en stock.

    MEn ofta kan vi greja med saker här hemma så vi glömmer bort tiden men det dör han inte av heller Han har haft samma läggtid sen han var dryga 1mån så det har hållt i sig bra...


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • johandra

    Så där ja,då har Alice kräkts ner hela sin säng Hoppas vid gud att hon svalde för mycket vatten vid badet ikväll så det inte är magsjuka!! Det har gått en timme sen dess iaf och än så länge är det lugnt...Hon var helt förstörd stackarn..förstod inte alls vad som hänt och så blev hon kastad i badkaret när hon helst ville sova..Lilla stumpan..

    Cash: Så du vill alltså ge dina barn ett vaccin som fortfarande är åp studienivå?? Har man inte tagit upp det inom sjukvården skulle då jag aldrig ge det till mina små änglar...men det är ju jag det...

    ilgott: Vad härligt Ja vi får väl ta såna här kvällar lite nu o då,men nästa gång stannar vi nog tills det är sovdax istället för att åka så där lite halvsent.

    Vi ska upp till sälen i 13-helgen o då åker vi på kvällen istället,sätter på dom pyjamas o så drar vi...Vi får hoppas att det blir bättre,,Dagen idag hade varit dålig på dagis,hon hade känslorna utanpå som dom sa..och hon var sååååå trött här hemma oxå sen så man fick lirka lite men det gick rätt ok ändå


    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Adelisa

    cashew

    Då vill jag inte ge det till mina barn om det ligger på den nivån. Men då borde han ändå sagt något om studier tycker man. Han har ett helt följe med sig av studenter o kandidater..


    Julian 060210 Adrian 071230
  • Cashew

    morrn morrn!

    jag och Milian vaknade 8.32 idag så Lova fick bli lite sen till dagis då hon börjar kl 9. Milian vaknade runt 3 och va vaken i ca 1 timme så jag antar det va därför han sov så länge. annars brukar han alltid vakna mellan kl 6-7.

    de skulle baka lussebullar idag på dagis

    lilla
    själva vaccinet är i fullt bruk i flera länder och det blir bara fler och fler länder som tar efter, så det är inte det att vaccinet inte är utprovat. sverige har inte infört det än eftersom de vill se att effekten är tillräckligt god kontra kostanden. det har än så länge "bara" haft en 75-80% verkan (efter en vaccination) i de länderna man har det. och som sagt även i sverige ger man det till infektionskännsliga t.ex. så det är inget farligt är skadligt på något sätt. man räknar med att om 5-10 år kommer det vara obligatoriskt även i sverige. som du säkert vet så tar ju alla sånnahär beslut evigheters evighet i sverige, på gott och ont. samma med det där gardasil som nu äntligen finns för tjejer mellan 13-17 (eller nått sånt) Jag tycker det borde finnas till reducerat pris för alla som vill. det va väl du som funderade på att vaccinera dig mot de va? (vet att det har diskuterats i tråden tidigare i allafall.)

    usch då, hoppas inte det är magsjuka bara, inte kul såhär innan jul.

    adelisa
    ja jag tycker det låter mycket underligt om han inte skulla känna till det alls.

  • johandra

    Morrn alla!

    Här har vi precis kommit hem efter blom-shopping med svärmor,så nu är mina fönster fräscha o fina ett tag iaf E inte så bra på det här med blommor

    Alice kräktes inget mer igår tack o lov...Antagligen så var det för att hon åt kött igår kväll..det var första gången hon åt riktigt kött så det blev väl kanske för jobbigt att smälta för magen..Idag verkar hon pigg o glad som vanligt iaf Som tur är så är vår förskola skonad mot magsjukan hittills så har vi tur så klarar vi oss till jul åtminstone,sen lär det väl komma..Det andra dagiset som ligge rpå samma gård har fått in det ordentligt så det är väl bara en tidsfråga innan det byter hus..Nu gör dom allt för att inte blanda sig med dom barnen men ändå...

    Cash: Har det inte mer verkningsgrad än så så känns det ju rätt onödigt...tycker jag...Men alla gör ju som dom vill och jag tänker inte vaccinera mina barn mot det iaf...Finns inte anledning nog för det känns det som...


    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Cashew

    lilla
    hoppas ni klarar er då. fattar inte varför det ska vara som värst mitt i julruschen varje år.

    som jag fattat det så minskar verkningsgraden med åren och ligger alltså totalt på 70-80% efter 1 gång. men likadant som med flera vaccin så kan man ju vaccinera igen efter ett antal år och får då bättre imunitet.
    det är ju bl.a. detta jag vill prata mer med någon om innan jag bestämmer mig. med risk för att det blir försent snart då jag hört att det går vattkoppor i grannkommunen nu.

  • johandra

    Men dom som ger vaccinet måste ju kunna svara på det???


    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Cashew

    jo jag ska ringa och höra med nån som är insatt.

    från det ena till det andra....tänkte utfärda en liten varning

    köpte Icas egna ekologiska saft häromveckan och skulle ta mig ett glas häromdagen. döm av min förvåning då den hade möglat läser då på baksidan där det står att den endast håller 2 veckor i kylskåp vem sjutton dricker upp 0,5 liter outspädd saft på 2 veckor, inte vi iallafall. jag hade bara druckit ett glas så jag fick slänga en nästintill full flaska, dåligt.

  • johandra
    Cashew skrev 2008-12-09 12:12:55 följande:
    jo jag ska ringa och höra med nån som är insatt. från det ena till det andra....tänkte utfärda en liten varning köpte Icas egna ekologiska saft häromveckan och skulle ta mig ett glas häromdagen. döm av min förvåning då den hade möglat läser då på baksidan där det står att den endast håller 2 veckor i kylskåp vem sjutton dricker upp 0,5 liter outspädd saft på 2 veckor, inte vi iallafall. jag hade bara druckit ett glas så jag fick slänga en nästintill full flaska, dåligt.
    Va?? Det låter ju helt sjukt??

    Jag e dålig på att handla ekologiskt och tyvärr får man ju hela tiden nytt vatten på kvarnen bla genom sånt här....Det funkar ju inte för småbarnsfamiljer som inte har varken råd eller tid att hålla koll på alla saker...

    Här har Johan precis varit hemma för lite hångel o lunch Alice sover fortfarande där ute,2½h nu men jag tror at thon är på g att vakna snart..Hon har ju inte ätit lunch än lixom! Och snart ska vi hämta Ella bella
    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • misshallonsaft

    hej hej

    nu har jag och Vilma varit på lite shopping me våra tjejkompisar min tjejkompis therese å hennes dotter wendela som är 2 mån äldre än vilma..

    köpte tomtekläder till barnen och vantar till filip på polarn. deras tumvatnar e skit bra å sitter kvar där dom ska...

    å det där vaccinet.. jag står fast vid mitt nej tack .-)


    Trollen heter Filip och Vilma
Svar på tråden Bruttorna med tokungar - del 12!