• 4barnsMom

    Godisråttornas tillhåll del 12

    Vi är alla godisråttor! Vi har alla kvalat in på nåt vis

    Vi som härjar härinne har gemensamt att vi fick barn i februari 2006, eller där i kring  

    Livet rullar på, några har fått små syskon, några andra har gift sig, flyttat, bytt jobb Skrattande

    Men vi uppdaterar varandra med lite nyheter så gott vi kan Fundersam

     ALLA inlägg ärlika viktiga!



    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • Svar på tråden Godisråttornas tillhåll del 12
  • hild

    1638, det gäller att stå pall även i sormen o inte gå i gång på deras brev, både för er, tjejen o julfridens skull. Bra att mannen din vill prata med henne,suck låter jobbigt alltihopa

  • 4barnsMom
    1638....

    Ja, vad ska man säga.. Jag VET att hon är ett barn, men ibland när man tar till vuxna ord (typ jag hatar dej) så får man kanske lov att ta konsekvenserna av det...

    Kanske ett julkort med

    "Gumman! Jag har ringt och ringt, jag vill tala med dej, inte skriva brev.
    Ps, ring upp mej när du ser att jag ringt eller svara första gången så kan du få svar på dina frågor och så kanske tomten kan få komma till även min flicka?
     
    Pappa älskar sin Becka"

    Jag hade nog fått nog för länge sedan M... Jag hade bett henne dra dit pepparn växer, men som sgat i fantasin.. Hon ÄR ett barn...

    Jag peppade min Bonus idag att säga nej till saker han inte vill och så... At det är HAN som bestämmer vem han vill vara och bli.. INTE mamma (eller Pappa) Bara Sebban kan säga nej och vara tuff kille

    Mamman är ju ghjärndöd och vill ha honom till att ha ÖRONPROPPAR i skolan för det är så högt.. Detta har Sebban tagit till sig och på vår vecka har vi talat om att stora tuffa grabbar har inte örproppar, de ignorerar ljudet och äter sin mat så de kan bli ännu tuffare

    Funkar kanon! Men så kommer han till Mamma och hon talar om hur bräcklig och udda han är.... 

    Hon kommer göra honom till värsta mobboffer på ett kick...  
    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • 4barnsMom

    Men GUUUUUUD... Vad jag är analfabet.... Skrikandes


    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • 1638

    Kommer hem efter 24 timmars kryssning o så är JONTES MOPPE STULEN...
    FAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNN


    När julen kommer ska varenda unge vara glá
  • Snuttan77

    Idag har jag fått höra bebisens hjärta, 148, precis samma som Ida hade.. Hoppas alla mår bra.


    Ida mars -06 bebis -09
  • 4barnsMom
    Snuttan77 skrev 2008-12-18 20:59:18 följande:
    Idag har jag fått höra bebisens hjärta, 148, precis samma som Ida hade.. Hoppas alla mår bra.
    Vad underbart!!!

    Själv kom jag hem igår vid tio efter jobbet och fick knappt av mej kläderna innan jag fick åka med Elias till akuten... Öroninflammation och hemma vid midnatt, somnade vid ett...

    Saga vaknade vid halv två och skrek till halv fyra, örvärk där med? Vet inte... Klockan ringde kl 05.00 piiiip! Kul, jag tog med stora termosKAFFEkoppen i bilen, har ju ca 30min åktid, hinner somna många gånger på den biten

    Inte så underbart, men alla mår bättre idag och vi hoppas på en lugn natt, klockan ringer fem imorgon med
    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • morotsjos

    Vabbar. Både morotsmannen och jag har en vecka from hell på jobbet, som väl är kunde lillasyster ta hand som sjuka barn mån-ons. Igår var morotsmannen hemma och idag är det min tur. Jag har jobbat tio-tolv timmar om dagen hela veckan, och är helt slut, så lite skönt är det allt att få vara hemma. Samtidigt som jag vet att alla yr som skållade troll på jobbet och att det jag inte gör idag biter mig i ryggen i januari. Vi är sannolikt inbeordrade från den 5/1, så blev det med mina tre veckors ledighet. Räddningen är att det trots allt är rätt roligt, och väldigt spännande och lärorikt, bara alldeles för mycket.

    Idag är bara E hemma, de andra två är friska. Feber och hosta, segdraget som sjutton. Nåja, bara de blir friska till jul.

  • Snuttan77

    Nu har jag slutat på jobbet, usch vad jobbigt det var att säga Hejdå till alla barn och kollegor.. Får väl se vad jag ska sysselsätta mig med tills det är dax för mammaledighet..


    Ida mars -06 bebis -09
  • morotsjos

    Tar tillbaka min sista mening, fick hämta hem A och K igen, ny runda . Alla tre sover, synnerligen opigga. *tycker synd om*

  • Snuttan77
    morot- stackars era barn, hoppas det går över fort och du och maken klarar er.
    Ida mars -06 bebis -09
Svar på tråden Godisråttornas tillhåll del 12