• 4barnsMom

    Godisråttornas tillhåll del 12

    Vi är alla godisråttor! Vi har alla kvalat in på nåt vis

    Vi som härjar härinne har gemensamt att vi fick barn i februari 2006, eller där i kring  

    Livet rullar på, några har fått små syskon, några andra har gift sig, flyttat, bytt jobb Skrattande

    Men vi uppdaterar varandra med lite nyheter så gott vi kan Fundersam

     ALLA inlägg ärlika viktiga!



    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • Svar på tråden Godisråttornas tillhåll del 12
  • 4barnsMom

    Funkade bra allt, barnen sover och snart jag med Först ut i det nya året var jag


    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • morotsjos

    Gäsp. Hade en trevlig nyårsafton, några vakna barn, några sovande. Ingen som vaknade av raketer. idag är det skogsutflykt på schemat. Kallt och klart ute, känns som en bra start på det nya året!

  • hild

    early bird, nu börjar vi bli friska men fortf lite snor o host...
    julen firade vi ute på landet hos mina föräldrar i en liten röd stuga-grannar är min faster så det är kul. Kusin M var där o så kom min farmor som är 93 år ut- strong tant! Härligt att hon fortf är med oss!! Men på julaftonen somnade sonen efter de tre paket som tomten delade ut. Han sov från halv sex till sju-var fortf sjuk med feber. Så han fick öppna resten dagen efter.

    Nyårsafton firade vi med några vänner som också har barn. Men lite trist för den enda som inte hade barn för det var bara vi fem vuxna för den tredje barnfamiljen fick stanna hemma pga vattkoppor. Jag ringde sjukvårdsupplysningen för att kolla om det var farligt för min lill plutt o de avrådde faktiskt oss från att träffa dem. Trodde att det var bara bra för barn att få vattkoppor ju tidigare det går men kanske inte så tidigt??? S det var lite tråkigt för värdfamiljen för det var deras bästa kompisar. Nyår blev i alla fall väldigt lugn för vi drack knappt ngot pga amning o att vi precis varit sjuka.Men vi höll oss där till ett i alla fall!

    Sen igår så åkte vi skridskor för första gången för två o halvt åringen. Det var jättekul men svårt så klart.

  • morotsjos

    Kikar in efter en trevlig eftermiddag hos Nettan. Barnen slocknade i bilen hem och sen sover de gott .

  • 1638

    Inatt har Milo levt halv jävul...*älskar honom ändå*
    Vaknade för dagen kl 05.10... kom o la sig hos mamma o pappa o lekte helikopter/karatemästare/fotbolls spelare/ cirkusakrobat/aerobic instruktör....
    Så ni må tro att kroppen värker nu...(min alltså)
    Sitter på jobbet o har det tråkigt, inget att göra just för tillfället, ska iväg strax efter kl 10 på dusch o omvårdnad av en tjej med ryggm brock..
    jobbar till 20,30....

    Snöar här idag men bara 2- så frågan är o mdet ligger kvar

    MOROT- skoj att ni haft det bra...hoppas ni fotade så ni kan dela med er av det trevliga


    Me, myself and I
  • Snuttan77

    Idag har vi varit på Pippi Långstrump på Lisebergsteatern. Var fullsatt och riktigt bra skådisar, Ida var nog aningens för liten men kunde sitta still hela föreställningen och verkade tycka det var kul. Träffade även en fd kollega med son som var där, han är STOR Pippi-fantast. Sen var det middag hos svärmor/farmor och Ida fick ett Bolibompa-spel, får se hur det går att spela sen.

    Ida är väldigt mammig nu, jobbigt för Magnus men han är inte den som är den. På kvällarna har hon fått för sig att jag ska lägga henne men vi tar varannan, hon får helt enkelt gilla läget!


    Ida mars -06 bebis -09
  • morotsjos

    1638, tyvärr blev det inte en enda bild för kameran låg kvar hemma . Men barnen lekte och stojade, vi vuxna pratade och fikade, barnen fick hälsa på djuren och sen åt vi alla tacos.

    Innan vi åkte till Nettan igår, så var vi hos frisören med A. Hon och K har nämligen "fixat till" hennes frisyr. Frisören fick fixa lite ytterligare, och jag har en korthårig dotter. Hon är så fin, och ser så mycket större ut. Hon är inne i en härlig period, glad och positiv, helt torr dag (en månad nu) och natt (en vecka) och så rolig att vara med. E är fortfarande rätt kinkig emellanåt, sviter efter lunginflammationen, men som väl är strålande glad däremellan. K har et h-vetes humör (vem brås han på månne :-0?) men är sååå klok och duktig mellan varven. Och jag känner mig utvilad för första gången på snart 5 år, eftersom barnen nu i jul sover till halv nio på morgnarna, skööönt!

  • skånenettan

    1638, ja tyvärr tänkte jag inte ens på att plocka fram kameran...
    Men vi hade en jätte trevlig "familjedejt". Mycket vuxenprat, mycket busande barn. Självklart hälsade vi på alla fyrbenta och alla fick "rida" (sitta på Toddes rygg när han mumsade hö), vovvarna busades det med och själklart åkte alla rutschkana på "vår egna lekplats"
    När man bor som oss har man inte närhet till kommunala lekplatser utan "bygger" en egen... hehe!

    Mycket trevlig och hoppas vi gör om det snart igen

    Idag har vi haft besök av barnens faster och uncle, dom är hemma på besök ifrån England. Så himans kul att se dom, det händer max 1ggr/år Hoppas dom flyttar till Sverige snart!!

    Sen fick jag ett ryck och grundmålade alla dörrarkarmar och fönster i hallen som vi håller på att renovera. Ett jäkla jobb men bra kommer det säkert att bli

    Nej nu ska jag gå och nanna, trött som få!

  • morotsjos

    nettan, K undrar när ni ska komma och hälsa på . Tack för igår och hälsa de dina!

  • 4barnsMom
    Weiring, Jag glömde fråga förut VAD var det då som gjorde dej så sjuk???? Lät ju inte så kul det där

    Vad kul med torra barn, Elias är helt natttorr sedan 2 veckor. Han sa bara en kväll att han skulle INTE ha blöja och är helt torr sedan dess... Underlig unge.. Inte var han torr när han hade blöja inte.. Men nu sover han plötsligt hela nätterna oxå.. Saga med och jag känner som morot, helt utsövd för en gångs skull!!!

    Idag har jag röjt Elias rum för att få plats med julklapparna och kommande födelsedagspresenter Sen ska väl Saga flytta in framöver. När hon sovit hela nätterna lääänge Jag orkar inte springa till övervåningen mitt i nätterna
    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
Svar på tråden Godisråttornas tillhåll del 12