• Melvin06 Vilmer08

    Fortsättningstråd nr 13 Vårmammor Borås - 06

    Dax igen, även om det inte är så mycket aktivitet här inne så kan vi ju inte skrota vår kära tråd!!!

  • Svar på tråden Fortsättningstråd nr 13 Vårmammor Borås - 06
  • Mamma till Rasmus

    Hej på er
    Nu har man gjort helgen och är helt slut... Ska jobba imorgon sedan är jag ledig i 2 dagar ska bli skön och det är tur att man är ledig på julafton. Här har vi bakat och pyntat tagit in julgran och hunnit med ett firande av jul.

    Ska in till stan i morgon och göra de sista klapparna måste även köpa en present till martin som fyller den 28 dec kul kul. Och det måste ske efter jobbet gissa om det kommer att vara mycket folk.

    Vi kan med den 2:e kul att träffas igen allihopa.

    Haha skön att höra att det inte bara är våran 2½ åring som är trottsig.

    Vi har varit hos logopeden med Lucas med för han tal och vi har fått tips och råd hur vi ska öva med honom och vi ska göra ett hörsel test för att utesluta det. Ska tillbaka dit när han fyller 3 på uppföljning och för att se att han går framåt med talet. Skönt att de tar en på allvar. Så nu har vi övningar här hemma med ljud och böcker och mun övningar hihi vi låter inte kloka men vad gör man inte för sina små.
    Ha det gott

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej alla!
    Här flyger julgranskulorna åt alla håll, det var väl kanske lite väntat hihi.

    Linda kan ni ses den 2:e? Tänk om vi blir allihop Skrattande Någon som har koll på när de inträffade senast?

    Vad bra att de tar er på allvar med Lucas tal, då lossnar det nog snart. Du får berätta mer om de där övningarna när vi ses, Melvin pratar oxå väldigt dåligt. När jag hämtar honom på dagis tex och frågar honom vad han gjort under dagen så svarar något annat barn: Melvin har varit i skogen....jahaa.....vad har du ätit för mat idag då? då svarar ett annat barn......han åt måååånga köttbullar........så Melvin är inte heller den som pratar speciellt mkt!

    Malin vilken tid passar den 2:e?

  • En Frida

    Hej igen
    Kul att de flesta kan komma hit 2/1. Jag tror att 11-tiden passar oss bra men jag kan återkomma med tiden lite närmare.

    Sitter här med Noah som typiskt nog fått feber imorses. Håller tummen för att han är frisk på julafton.
    God jul på er
    Kram

  • Logh

    Hej!

    Har varit sjuk i 3,5 veckor men nu är jag väl så gott som frisk. Bara väldigt trött fortfarande...

    Vi ses jätte gärna den 2:e! Vore så kul att träffa alla!

    Krya på dig Noah och hoppas alla andra håller sig friska nu...

    Ha en riktigt bra jul allihop!

  • Mamma till Rasmus

    GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA!!!
    Ni får bli de första denna julafton som jag säger/skriver det till.
    Har suttit och tittat på uppesittar kväll på tv, drukigt glögg och slagit in och lagt under granen de sista klapprna. Jul känslan har kommit smygandes och jag längtar nu till i morgon då barna vaknar och ser i sina sockar att tomten har varit här.....
    Visst är julen härlig tjejer jag hoppas nu att ni alla får en underbar julhelg med mycket god mat många fina paket och ett underbart sällskap med mycket julkänsla.
    Massor av kramar till er

  • Mamma till Rasmus

    Hej mina goa vänner!!
    Nu måste jag tyvärr komma med en lite tris upplysning att vi inte kan komma den 2:e
    Vi ska åka upp på en lång weekend till Dalarna och åka skidor hela fam och vi åker den 1:a och kommer hem den 4:e men jag hoppas att vi snart igen kan boka ett datum vill ju jätte gärna träffa er!!!!!!!!!!!!

    Ha nu ett gott nytt år
    Massor av kramar från oss

  • En Frida

    Hur ska vi göra? Ska vi ses ändå eller?

    Ni som vill komma är välkomna vid 11:00 hit. Bergsätergatan 29.
    Jag fixar någon kaka och kaffe.

  • Melvin06 Vilmer08

    Jo men vi andra kommer väl? Vi gör gärna det iaf!
    Ska se om jag hittar till bergsätergatan Skrattande

  • En Frida

    AAAAHHHH, Micke har fått någon typ av kräksjuka. Han ringde för en timme sedan. Eftersom han lämnade Noah hos mig igår så vet jag inte om ni borde komma hit. Det tar ju ca 2 dygn från smitta till att det bryter ut.
    Vill ni riskera?

  • En Frida

    Hallå där igen!
    Hur ska vi göra imorgon? Vi är inte sjuka ännu men det är kräksjuka som Micke har fått (han har kräkts oavbrutet i ett dygn nu) och vi träffade honom båda två igår morses. Jag tror att inkubationstiden är 1-3 dygn så risken finns att någon av oss blir sjuka imorgon. Klarar vi oss till imorgon kväll är det nog OK.

    Det kanske är bättre att ni träffas utan mig och Noah imorgon??

    Om vi är friska imorgon får ni givetvis komma hit på egen risk då. Jag kan ju skriva ut i denna tråden imorgon bitti om vi är friska då.

Svar på tråden Fortsättningstråd nr 13 Vårmammor Borås - 06