• Carenya

    Fikatråd för hemma-hos mammorna i HBG #8

    Hoppsan, redan dags för en ny tråd för oss.

    Tänkte mest annars gratulera Alice på födelsedagen. Grattis!

  • Svar på tråden Fikatråd för hemma-hos mammorna i HBG #8
  • Carenya

    agda: Tack så hemskt mycket!

    L har ögoninflammation Det ser rätt hemskt ut, och han tjuter som en stucken gris var gång vi ska sätta salvan i ögonen på honom. Men det måste ju göras ändå, så vi framhärdar och berömmer massor när det väl är klart.

  • Fru Söderlund

    Carenya: Grattis i efterskott, och stackars L! Hoppas att han kryar på sig fort fort! Nästan inga barn på dagis idag..

    Hoppas att alla mår bara bra,det gör vi! Jag och lyckliga snäckan har börjat träna karate, 2 ggr i v, det känns.. Härligt! Bara 5 månader kvar till midsommarafton, så nu är man extra sporrad till att träna o räkna points=)

    Sköt om er, stor kram

  • metallgem

    Stackars L, det måste göra ont!

    Vad spännande Lothan! Kan tänka att du längtar!

    Jag har fått den äran att vara tärna på min bästa väninnas bröllop i april. Var hos sömmerska idag för klänning så nu jäklar ska jag bli smal igen. En tärna kan inte vara tjock ju..! Vi har vv här uten på vischan med, 2 minuters gångväg, inte mycket att skylla på direkt.

  • MaHj

    Lothan: så himmelens kul förstår att du längtar.

    Metallgem: Lycka till med vv, va kul att vara tärna.

    CArenya: Stackars L.

    För 5 år sedan satt jag hemma och klockade värkar men det skulle dröja till nästa dag innan vår lilla prinsessa kom till oss, i morgon fyller H 5 år, tänk va tiden går snabbt.

    Kram till er alla

  • Carenya

    Jag kan rapportera att L's ögon börjar bli bättre nu, och för varje gång det ska medicineras så gnälls det lite mindre. Han vänjer sig!

    Lothan: Nu blev jag sugen igen. Har under ett par perioder i mitt liv tränat aikido, och saknar verkligen pyjamassportandet, men vad gör man? Det finns ju bara 24 timmar på ett dygn...

    Metallgem: Gud vad roligt! Förstår att du vill ta tag i vv igen då.

    MaHj: Grattis till H (höll på att skriva "lilla H", men det är hon ju inte längre!)!

  • uppsala

    Carenya: Ögoninfl e trist, skönt att han börjar bli bättre!

    Lothan: det låter kul! Roligt hitta ngt som man kan göra tillsammans med ngn annan! Har inga aktiviteter just nu men har iaf gått min 50-minutersrunda 2-3 ggr iveckan i snitt. Kan passapå nu på dagarna innan jag börjar jobba, hörlurar på. Lyssnade dock på dokumentär om Quick härom dagen då jag för ovanlighetens skull gick ensam i mörker. Hu, det var lite väl läskigt så jag gick hemåt igen Går annars inte ensam då det e mörkt.

    Metallgem: vad kul att få vara tärna! o du, 2 min gångväg till vv e ju helt perferkt. Kul med belöning - ny klänning! Men du vet - du e snygg NU också!

    MaHj: 5 känns så stort!

  • agda06

    Jaha ja... Då har vi spenderat fredagskvällen på sjukhuset. Moa har varit tokförkyld en längre tid och är inne på den sjätte dagen med feber. Så diagnosen blev öroninflammation och inflammation i luftrören/vägarna typ och hon fick inhalera i en apparat. INGET roligt och vi fick hålla fast henne när hon andades. Hon skreeeeeeek i högan sky så det ekade i hela sjukhuset...

    10 dagars penicillinku och det betyder ju 10 VAB:dagar till...

    Men, men så är det...

  • Fru Söderlund

    agda: Stackars lilla M! Aldrig roligt när dom är sjuka, W får astma medicin i mask varje dag, men tycker att det är lika hemskt varje gång. Hoppas att hon kryar på sig fort!

  • Carenya

    Nämen hu, vad många sjuklingar! L är fortfarande inte på dagis. Ögoninflammationen har gett med sig, men han kräktes och hade diarré natten mot söndagen. Så nu hoppas vi att han blir kry från det också snart.

    lothan: Astmamedicin? Det låter jobbigt! Hur länge behöver han det?

    agda: Hoppas att M kryar på sig snart. Men måste ni verkligen vara hemma under hela penicillinkuren? Vi har fått instruktionen från vår läkare att det är OK att lämna på dagis efter två-tre dagar för då smittar man i alla fall inte längre - naturligtvis under förutsättning att allmäntillståndet är bra.

Svar på tråden Fikatråd för hemma-hos mammorna i HBG #8