• Countryfreak

    Decemberbebisar i Uppsala del 12

    Jaaa då var vintern här eller ja kanske inte riktigt!!
    Snön är som bortblåst och änså länge är det inte mycket till kyla som biter i näsan när man går ut.. Men jo det är viter.!!!

    Nu är det snart även Julafton..!!!
    Ska bli sååå roligt att se hur våra små gläds åt paketen och bara river upp dom....
    Får man hoppas!!!

    Det var Lucia i helgen och jag kan tänka mig hur många söta Lucior, tärnor, sjärngossar, tomtar och pepparkakor som fanns i trådens familjer...!
    Kanska ska vi införa ett eget lucia tåg nästa år???

    Det stundas även för en julfest om jag inte har helt fel hur går det med den??

    Och innan det är dags för en ny tråd nästa gång så kommer det ha blivit ett helt nytt år kan ni tänka er 2009.!!

    Kanske e det några som funderar på syskon nästa år??
    Några har det ju redan ploppat ut det här året!!!
    Och riktiga sötosar får jag väl säga..!!!

    Ha en underbar Jul och Nyår allihopa..!

    Och som vanligt kommer dom gamla trådarna här nedan..!

    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m11372984.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m9270607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m14071204.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16216343.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m19295826-152....
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22597855-1.ht...
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25572437.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28403614.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31423329.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34151390.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36780772.html


    Födda i november
    16 - Maja - Börnen (bf -2)
    18 - Elias - Happy mum (bf -2)
    24 - Johan - Mirakel2 (bf -10)
    25 - Freja - Petraplutt (bf -20)
    29 - William - Lindis1981 (bf -9)

    Födda i december
    2 - Lukas - Friggan (bf -6)
    3 - Saga - Indra78 (bf +2)
    6 - Mira - Silek (bf -6)
    7 - Isak - Hhoppas (bf -20)
    11 - Marcus - Cissi76 (bf +9)
    14 - Alice - Fnatte (bf -2)
    19 - Oliver - Grodiz (bf +6)
    25 - Isabella - Tekla Maräng (bf +15)
    25 - VilhelmDrömhus (bf -21)
    31 - Leon - Krikiz (bf +7)

    Födda i januari
    6 - Klara - Sara 100 (bf +2)
    6 - Hilma - Countryfreak (bf -19)
    7 - Kajsa-Lotta - Plantago (bf +4)
    11 - Gabriel - Anezka (bf +7)
    12 - Linnéa - Januari07 (bf +7)
    13 - David - Fialotta2 (bf -4)
    17 - Alva - Arwen74 (bf +4)


    Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
  • Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12
  • grodiz

    Grattis i efterskott Isabella och Vilhelm!

    Visst är det bra att ICA Maxi slutat sälja fyrverkerier! Äntligen!

  • Indra78

    Hej allihopa! Hur har ni det?
    Vi njuter av att vara lediga alla 3. Nu är det värt alla makens kvälls-, natt-, och helgjobb eftersom han också kan vara långledig över jul och nyår. Imorgon har vi treårig bröllopsdag. Blir väl lite godare middag hemma och allmänt soft. Jag ska rida på dagen, vi rider ut med ridskolan eftersom det är lov. Kan det bli bättre?

    grodiz: Fyrverkerier är fint men vanligt folks okynnesskjutande är jag gärna utan.

  • grodiz

    Vi njuter också av ledigheten, har inga rutiner alls hemma längre. O sover två gånger om dagen ibland och är uppe sent om kvällarna. Julafton och juldagen blev O helt tokig när vi skulle gå och lägga oss, ville ju leka med alla nya leksaker. Vi måste nog flytta snart om vi ska få plats bland alla leksaker.

    indra: Jag tycker också att det är fint med fyrverkerier klockan tolv på nyårsafton, men att det ska behöva låta som att man är i en krigszon två veckor före och två veckor efter är helt sjukt. Det är ju dessutom 18-års åldersgräns på att köpa och handha fyrverkerier, och förbjudet att avfyra dem i tätbebyggt område!! Det är ju helt uppenbart många föräldrar som förser sina barn med fyrverkerier.

  • Countryfreak

    Fy fikon för fyrverkerier nog för att vi inte bor i nån slumm men det känns som att man är på helspän för gämnan nu..
    och idioter som smäller av dom bland husen och då väcker barnen.

    Men julen gick helt smärtfritt så vi klarar nog ett år till


    Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
  • Indra78

    grodiz: Det märks säkert mer i stan, här ute brukar smällarna hålla sig till nyårsafton och någon enstaka dagarna runt omkring.

  • Fialotta2

    Säger som Indra att det nog märks mer inne i stan. Vi har knappt hört några smällare eller sett några fyrverkerier än så länge i år..

  • grodiz

    Gott nytt år och grattis på födelsedagen i förskott Leon!

    Idag har O och jag varit på bio för första gången. Lilla spöket laban. Han satt som ett ljus och åt popcorn de första 30 minutrarna... Sen var det bara 14 minuter kvar och då gick det att övertala honom om att stå stilla en liten stund till. Trodde det var minst ett år tills han skulle klara av ett biobesök. Jag får tacka Lindis som tog initiativet och hade högre tankar om barnens filmintresse än mig.

  • Fialotta2

    grodiz och lindis:
    Imponerande! Jag trodde också att det var för tidigt för bio men man kanske kan ge det en chans?!

    Vi var på Nickis äventyrslek idag och D röjde järnet, ääälskade verkligen rutschkanorna och klätterställningen. Och mamma följde halvt osmidigt efter..

Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12