• lärjunge

    Kristna se hit (del 15)

    Många trådar har det blivit... och här kommer den 15:e!

    Välkomna, gamla som nya!

    *Det viktigaste med tråden är att den ska fungera som ett "andhål" eller oas eller vad man vill kalla det, där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro och upplevelser.*

    Du som har frågor som berör den kristna tron är välkommen att ställa dessa i en annan tråd som du själv startar, och länka in den här. Vi svarar gärna på frågor, men inte i denna tråd där vi helst vill slippa diskussioner o.dyl.

    Tack för att du visar din respekt för detta!

    Ok... då kör vi vidare! Välkomna hit som sagt!!!

    Den förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m36737012.html

    Den Kristna Pladdertråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m36228043.html

  • Svar på tråden Kristna se hit (del 15)
  • Mrs K

    Nu har jag äntligen hittat den nya tråden. Varit lite frånvarande ett tag. Ska snart läsa ikapp. Ni alla i tråden är i mina böner, även om jag inte läst igenom exakt vad ni önskar och behöver så vet ju Gud det.

    Kram på er, vänner!

  • pippipopp

    Hej alla!

    jag har också varit borta härifrån ett tag, hittade hit igen tack vare spomenka!

    Men ni har alla funnits i mina tankar ändå. Livet har varit lite tufft för mig med flytt och annat, men börjar så smått känna mig stark igen, tack o lov för det. Utan Guds kärlek, vad vore man?!

    Kramar

  • Milkina cerka

    Tarantina skrev 2009-01-15 11:55:32 följande:


    Spomenka: Vad jobbigt det låter att ha så ont! Jag har bitvis värk i olika leder men jag har långt ifrån såå ont. Jag har inte kollat vad det kan vara. Att vara 40 år och kvinna och söka för värk känns lite som om jag inte skulle bli tagen på riktigt allvar. Kärringagnäll typ...
    Du vet väl vad fibromyalgi kallades av läk. tidigare i journalerna? "Sveda Värk o. Bränn Kärring"= SVBK, det associerade jag direkt till när du skrev det där sista..

    Soulgirl - Vad härligt!! S k ö n t att hon är bättre.

    Mrs K - Ja det var länge sedan man såg dig här. Hoppas ni o. den lilla mår bra.

    pippipopp - Vad bra, då fungerade länken jag skickade dig

    Ber för er alla o. ska trots värk försöka få lite sömn, Godnatt med er o. Kram!
  • luxuriouz

    mom2be.. men jag vet typ vad en terapeut skulle säga. sen känner jag att jag inte kan/vill gå vidare.. kan inte glömma, tränga undan m.m.. har försökt en del saker redan men inget hjälper. även om jag är deppig så anser jag inte det hjälper att medicinera bort för det finns en orsak som gjort detta till mig. är inget allmänt tillstånd som räcker med att redas ut och få en knuff framåt.. vet inte vad jag ska göra längre för ja känner de spelar ingen roll vad jag gör/har gjort. tack för de långa inlägget!

  • mom2be

    Luxurious: Jag tror att en terapeut kanske kan hjälpa dig att berarbeta det som hänt så att du får lust att gå vidare. Jag vet ju inte vad du råkat ut för mer än det du berättat om den här killen. Och jag tror att du kan läka och att du kan träffa någon som är mycket bättre för dig än han. Det är lätt att fastna i vissa tankemönster och "mata" sig själv med negativa tankar när man mår dåligt. Jag tror att en terapeut kanske kan hjälpa dig att se saker ur en annan synvinkel och få dig att hitta de vägar som finns där för dig, som du kanske inte ser själv. Men om du inte vill gå vidare så hjälper det dig inte att gå till en terapeut. Du måste ju själv komma fram till att du vill vidare. För vill du så tror jag absolut att det går!

  • luxuriouz

    mom2be.. jo vill man och kan så vet jag det går.. jag har många gånger förr var i ett sådant läge man mått dåligt/blivit sårad och tagit mig upp. men förr eller senare händer det något igen så man slås ner. jag har insett att det inte betyder något att ta sig upp... har tröttnat på att ta mig upp och kämpa hela tiden för ingenting blir någonsin bra. man kan ha gett mycket vissa stunder/perioder men blir ba skit av allt endå... för mig har jag insett "verkligheten" och går inte längre och tror och drömmer om något för jag vet sånt aldrig kommer. har många gånger lagt mitt liv i guds händer, bara luta mig tillbaka och se vart de leder mig. jag känner då harmoni och att "det löser sig". men ibland känner man inte så, ibland går det inte och ibland löser sig inte saker... detta som är så ofantligt stort finns det inget ljus ur.

    går nog inte säga så mycket till en sådan som mig som slutat tro och hoppas på saker. som vart med om mycket speciella saker som visat sig inte betyda något. vad ska man då tro på längre. när det är just det man tror på, det som känns i magen och hjärtat. som litar på mig själv och det som känns. då rasar allt, hela ens liv blir värdelöst när inte något av det betyder något längre. när saker man trodde kom från gud bara är fake... hur ska det då förklara det man kände/upplevde? den känslan är som att man skulle få bevisat att gud inte existerar, att bibeln bara är en påhittad saga, att ens mening här på livet är totalt meningslös. det man byggt upp och den tilliten man har, som jag har i mig själv, krossas. är nog så nära jag kan förklara det jag har inom mig.

  • Hemmamamma

    TGIF tjejer!

    Jag har lite förböner här:

    1) Att jag slutar får så mkt bihållsinflammationer hela tiden (bara under vintertiden, pga torrt ute och inne).

    2) Be för min Präst som har rest tillbaks till Indien. Vet inte varför men be för honom att allt är ok.

    3) Be att jag får ork och lust att träna och vikten går neråt. Vi vill så gärna börja försöka för bebis#2.

    4) Be för hundarna i Spanien hos den där hemska Julies Rescue i Alemuncar som dom visades på Uppdrag Granskning i veckan. Mina vovvar har bott hos henne (2001 och 2003) innan dom kom till oss och dom är friska och glada men ändå, vi hade tur nog! Vi köpte inte igenom JR men den förening vi köpte ifrån (ADA hundar) samarbetade i början med JR innan dom såg något gick snet med JR länge sedan.

  • Milkina cerka

    Hemmamamma - Ber för allt, har du sköljt bihålorna förresten? Det hjälpte min pappa med liknande besvär.
    Mina mediciner har fått mig att gå upp i vikt, så lite kan jag nog förstå..
    Hundarna i Spanien såg jag på tv igårkväll - stackars djur.
    Tycker även synd om dem som får vänta ett helt år på att få veta om deras hund(Jonny?) är frisk.

    Vi ses nog här senare, kram / S

Svar på tråden Kristna se hit (del 15)