• lärjunge

    Kristna se hit (del 15)

    Många trådar har det blivit... och här kommer den 15:e!

    Välkomna, gamla som nya!

    *Det viktigaste med tråden är att den ska fungera som ett "andhål" eller oas eller vad man vill kalla det, där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro och upplevelser.*

    Du som har frågor som berör den kristna tron är välkommen att ställa dessa i en annan tråd som du själv startar, och länka in den här. Vi svarar gärna på frågor, men inte i denna tråd där vi helst vill slippa diskussioner o.dyl.

    Tack för att du visar din respekt för detta!

    Ok... då kör vi vidare! Välkomna hit som sagt!!!

    Den förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m36737012.html

    Den Kristna Pladdertråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m36228043.html

  • Svar på tråden Kristna se hit (del 15)
  • luxuriouz

    mom2be skrev 2009-01-17 20:21:45 följande:


    Luxurious: Tråkigt att du känner så! Vi fortsätter be för dig här i tråden. Jag hade en period på 8 år då jag kände att jag förlorat förtroendet för Gud genom en hemsk sak som hände. Men sedan så var det en kvinna som bad för mig som fick ett profetiskt ord om händelsen och Gud förklarade för mig vad som verkligen hade hänt och att han var med där och då. Svårt att förklara, men förtroendekrisen släppte då och helt plötsligt förstod jag saken ur en annan synvinkel och kände bara tacksamhet mot Gud. Ber att du skall få uppleva något linande! Har du någon kristen gemenskap, vänner och så som kan be för dig "live"?
    Mm det är tråkigt, klarar inte av situationen som är nu längre. Tack, snällt! Ja det hade vart skönt med något sådant.. en uppenbarelse eller ett mirakel. Är sådant som får en att tro, att bli övertygad, att känna tacksamhet och värme. Är ingenting som gör så jag känner mig nöjd. Orkar inte ha det så, orkar inte känna förtvivlan och tomhet. Nej jag har ingen kristen gemenskap tyvärr.

    Tack för bönen!
  • Mrs K

    Hej, vänner.
    Nu har jag läst ikapp och ber för er alla. Här är det full fart. Lilla Tora växer så det knakar. I natt sov hon hela natten för första gången! Somnade vid 18-tiden och vaknade med höga glädjeskrik vid 06.00 Det tackar vi för.

    Gud välsigne er dag!

  • krisscross





    "We bow down and confess
    You are Lord in this place
    You are all I need
    It's Your face i seek
    In the presence of your light
    we bow down, we bow down..."

    God Bless!
    /Kristina

  • Jessica C S

    Soulgirl-- stackars liten vad fint att hon ville ha böneduken. Jag ber för henne, och för er som står bredvid när hon har ont, och jag ber Gud att välsigna böneduken så att det verkligen lindrar.
    Läser ni sagan om kaninen som har reumatism för henne, från reumatikertidningen?

    Gustafsson--- Jag tycker inte du känns opersonlig! Korta inlägg är också roliga att läsa

    mrsk-- Vad skönt att hon sov en hel natt

    Luxuriouz-- Åh, jag vet inte hur jag ska ställa frågan, men jag måste, hoppas du inte tar illa upp, men mår du så dåligt att du funderar på att du inte vill leva längre? Jag har haft vänner som försökt ta självmord, så jag undrar lite oroligt bara. *kramar om*


  • gustafssons

    jessica cs
    tack det värmde!

    Maken fick ta sig hem igår. har börjat må  jättedåligt...eller få illamående attacker.. kan man säga. jag kunde inte resa mig, för det i magen kom upp då...å lillan va ju hemma..
    Men hon va så snäll ändå.

    det kommer plötsligt å så kan de hålla i sig länge å försvinna lika fort som de kom...

    hade ju havandeskapsförgiftning förra grav som kom ca v 35.. men kommer inte ihåg hur det kändes, mer än att  ja va uppsvälld.. å lite huvudvärk..

    nu kommer illamående, lite yr, lite huvudvärk.
    inte så uppsvälld.
    men undertrycket trycket låg på 80 senast.

    ber för er! 

  • gustafssons
    Jessica C S skrev 2009-01-19 22:40:37 följande:
    Men gustafsson, ska du inte söka hjälp! Man har ju ökad risk för havandeskapsförgiftning vid diabetes och dina symtom kan ju vara ett tecken på just det!
    jo ja ringde till förlossningen å pratade med en bm där, som ville att jag skulle åka till vårdcentralen å kolla bl.trycket å äggvita i morgon..

    Ja hoppas verkligen inte att det är det!!! vill inte igenom det en gång till!! blev ju så fl förra gången på grund av det..
    kommer nog inte sova såå bra i natt..
  • Mrs K

    gustafssons skrev 2009-01-19 22:42:44 följande:


    jo ja ringde till förlossningen å pratade med en bm där, som ville att jag skulle åka till vårdcentralen å kolla bl.trycket å äggvita i morgon..Ja hoppas verkligen inte att det är det!!! vill inte igenom det en gång till!! blev ju så fl förra gången på grund av det.. kommer nog inte sova såå bra i natt..
    Ber för att du ska få sova i natt och att du får goda nyheter i morgon.
  • gustafssons
    Mrs K skrev 2009-01-19 23:00:05 följande:
    gustafssons skrev 2009-01-19 22:42:44 följande: Ber för att du ska få sova i natt och att du får goda nyheter i morgon.
    tack!!!
Svar på tråden Kristna se hit (del 15)