• lärjunge

    Kristna se hit (del 15)

    Många trådar har det blivit... och här kommer den 15:e!

    Välkomna, gamla som nya!

    *Det viktigaste med tråden är att den ska fungera som ett "andhål" eller oas eller vad man vill kalla det, där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro och upplevelser.*

    Du som har frågor som berör den kristna tron är välkommen att ställa dessa i en annan tråd som du själv startar, och länka in den här. Vi svarar gärna på frågor, men inte i denna tråd där vi helst vill slippa diskussioner o.dyl.

    Tack för att du visar din respekt för detta!

    Ok... då kör vi vidare! Välkomna hit som sagt!!!

    Den förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m36737012.html

    Den Kristna Pladdertråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m36228043.html

  • Svar på tråden Kristna se hit (del 15)
  • Milkina cerka

    Soulgirl skrev 2009-01-26 11:06:58 följande:


    Så var det Måndag o det var denna vecka vi trodde Beccis skulle vara mkt bättre.Tyvärr så är det inte så.Hon har fått kristallbildningar i fingerlederna efter kortisoninjektionerna så hon har just nu ondare än innan. Benen / fötterna är ingen förändring.Har precis pratat m vår sköterska på Näl o hon sa att vi borde sett effekt nu. De skriver ut mer smärtstillande så det är bara att fortsätta med det... jag skall ringa på Måndag om det inte har blivit bättre o då sätts antagligen behandling med Metotrexat in. Rebeccas feber på c:a 38-38,5 kvarstår , troligtvis pga av inflamation i tarmarna.Kram Helene!
    Stackars lilla tös!! *BER* nu med samma.

    Tack för att du tänkte på mig med !

    Ber för er alla, Kramar / S
  • mom2be

    Hej vänner! Kikar in en snabb sväng och ber! Hinner inte nämna alla vid namn nu, men har bett vid varje inlägg. Ber speciellt för Beccis som har det så jobbigt!

    Tack att ni ber för mig. Jag har fortfarande problem med stress och oro. Men förkylningen är bättre så idag har jag tränat och laddat ur kroppen. Skönt! Livet är inte rättvist men Gud är god! Kram!

  • pippipopp

    Tack Helene för dina böner. Du har verkligen gåvan att kunna formulera bönerna vackert i ord!

    Jag ber för oss alla i tråden, för stort och smått, för kärlek och glädje i våra liv.

    Kram

  • Soulgirl
    pippipopp skrev 2009-01-26 12:31:24 följande:
    Tack Helene för dina böner. Du har verkligen gåvan att kunna formulera bönerna vackert i ord! Jag ber för oss alla i tråden, för stort och smått, för kärlek och glädje i våra liv.Kram
      Hittade bönen på nätet..Generad en gammal grannes mamma har skrivit dem..(Angelica Fröjmark)
  • pippipopp
    Svar på #184
    tycker ändå du alltid formulerar så fina böner för alla här, så tag åt dig av mitt beröm utan att skämmas!
  • Hemmamamma

    Har en kaffemugg/teamugg med St Francis bönen...på engelska... :)

    Ber för er alla...

  • Storasyrran

    Soulgirl - tack!

    Krisscross - ber att det inte ska kännas så tungt, och att ni ska få känna glädje över ett väntat barn snart.

    Docendo - vad jobbigt! Det är inte lätt att sluta vara minst helt plötsligt, och det är definitivt inte lätt att vara mamma är barnen är elaka mot varandra med flit. Ber för er!

    TanjaS - ber för läkaren, och för dig och din son.

    Mom2be - skönt att du mår lite bättre. Ber att stressen också ska släppa.

    Många kvar... - ni är inte bortglömda! Tänker på er också. Idag har jag varit hemma med ett prickigt barn, och ett ännu inte prickigt. Det går vattenkoppor på dagis, och vi gissar att det är det, men i så fall är det ruskigt lindrigt hittills. Vi får se vad som händer. Jag har njutit av att få en extra dag hemma.

    Jag känner nog också mycket som du MrsK när det gäller bön. Ibland blir det mycket, ibland bara små suckar eller tacktankar till Gud. Jag tror att Gud lyssnar lika mycket på engångsböner från en människa som känner sig liten just då, som på de ständiga bönerna från någon riktig bönetant (ja, men ni förstår säkert - de finns ju, de där underbara gummorna (finns säkert gubbar också) som tycks komma ihåg att be för en, och förstå just när de ska tala om att de gjort det...). Vi började i höstas med att sitta fem minuter runt frukostbordet och bara läsa ett bibelord och be Herrens bön tillsammans på mornarna - det tycker jag är en skön och kravlös start på dagen.

Svar på tråden Kristna se hit (del 15)