Vad kan vår lägenhet höjas med i värde?
Hej!
Vi har köpt oss en bostadsrätt för 6mån sen, men drömmen är att kunna köpa hus så småningom.
Vi har köpt en 3rok på 70,5kvm, det är en fin lägenhet med bra planlösning och lagom stora rum.
Vi gav 575,000kr (utgångspriset)
Nu till frågan, vi ska renovera (gör det själva, killen är snickare och hela familjen är olika hantverkare):
Badrummet: Vi ska ta bort badkaret och sätta en ny dusch som går att "vika in" och sen ska vi helkakla och sätta in klinkers.
Vi ska sätta klinkers i hallen också (är en snygg men dåligt ditsatt parkett nu).
och sen ska vi lägga ny parkett i vardagsrummet (den är mkt gammal och sliten) samt att vi ska ta bort väggen mellan kök och vardagsrum och göra det mer öppet.
Hur mkt kan sånt stiga i värdet på lägenheten?
Anledningen till att vi vill ha hus är för att vi är en ganska stor familj
Det är jag, sambon, två barn och två hundar.
Jag drar in en halvlön som varierar från 3-11.000kr e.skatt och sambon har en full lön (men är lärling ännu) på 25.000kr e.skatt.
Tanken är att vi borde kunna flytta och sälja kanske inom tre år om vi vill när jag börjat jobba ordentligt, jag är vikarie nu men ska plugga upp betygen i höst-09 så jag kan börja jobba innom vården eller i butik (ska plugga upp ämnen i vårdprogramet tänkte jag).
Är nyfiken om någon vet
Som det är nu betalar vi ca 7-9000kr/mån på hyra+amortering+lån det beror lite på räntan. Alltså utan el och övriga kostnader (parkering ingår)