• EllieMay

    Judar titta hit!

    Hej och välkomna!
    Denna tråd startar jag för oss som är
    judar eller eventuellt dem som funderar på att
    konvertera kan mötas, för att dela tankar,
    åsikter och funderingar.
    Här kan vi babbla om samhälle, allmänt,
    religionen och även det som händer i Israel om någon
    vill.

    Välkomna in

  • Svar på tråden Judar titta hit!
  • Vered

    BS"D

    Jag har startat en tråd där man kan ställa sina frågor om judendomen och allt runt omkring, jag ska försöka svara så gott jag kan, beEzras HaShem! så får vi den här tråden till pladder istället. Ni kan hitta tråden här: www.familjeliv.se/Forum-5-66/m40074098.html

    Vänligen Vered

  • danitra

    Egentligen hör jag inte hemma här men önskar att jag gjorde det.

  • hot fuss

    trist att ni kände att ni inte kom in i den andra tråden.

    ni är så välkomna så iaf. har nog aldrig sett till ngn av er. men ni är hjärtligt välkomna iaf. vi är alltid öppna för nytt folk i den tråden.

  • EllieMay
    Svar på #14
    danitra skrev 2009-01-09 00:05:55 följande:
    Egentligen hör jag inte hemma här men önskar att jag gjorde det.
    Varför hör du inte hemma här då?
  • EllieMay
    Svar på #13
    Vered skrev 2009-01-09 00:01:10 följande:
    BS"DJag har startat en tråd där man kan ställa sina frågor om judendomen och allt runt omkring, jag ska försöka svara så gott jag kan, beEzras HaShem! så får vi den här tråden till pladder istället. Ni kan hitta tråden här: www.familjeliv.se/Forum-5-66/m40074098.htmlVänligen Vered
    Va anonserar du i min tråd, det var det värsta
  • EllieMay
    Svar på #15
    hot fuss skrev 2009-01-09 00:07:30 följande:
    trist att ni kände att ni inte kom in i den andra tråden.ni är så välkomna så iaf. har nog aldrig sett till ngn av er. men ni är hjärtligt välkomna iaf. vi är alltid öppna för nytt folk i den tråden.
    Ni är säkert jätte trevliga, har jag inga tvivel om. Men det käns lite olustigt att hoppa in i en tråd som hållit igång så länge. Jag är nog en sådan som har svart att finna mig bland folk som känt varandra länge. Man känner sig lite som en prao elev på första dagen faktiskt
    Men jag kommer nog kika in hos er och skrika shalom någon dag
  • hot fuss

    EllieMay skrev 2009-01-09 00:15:51 följande:


    Svar på #15hot fuss skrev 2009-01-09 00:07:30 följande: Ni är säkert jätte trevliga, har jag inga tvivel om. Men det käns lite olustigt att hoppa in i en tråd som hållit igång så länge. Jag är nog en sådan som har svart att finna mig bland folk som känt varandra länge. Man känner sig lite som en prao elev på första dagen faktiskt Men jag kommer nog kika in hos er och skrika shalom någon dag
    gör så. vi är snällisar vettu. o ganska många är nya och så.
  • danitra
    EllieMay skrev 2009-01-09 00:13:30 följande:
    Svar på #14danitra skrev 2009-01-09 00:05:55 följande: Varför hör du inte hemma här då?
    För att jag varken är jude eller på väg att konvertera. Men jag önskar att jag var och hade jag bott i en stad med en judisk församling så hade jag nog tagit steget.
Svar på tråden Judar titta hit!