• Sockerbiten

    folk som tror dom vet allt..

    .. för att deras moster är sjuksjöterska, eller deras farbror är data tekniker osv..

    har ni varit med om det?
    Jag har!
    Jag har en kompis som så fort man säger något, typ som när jag började med p-piller för ett tag sen så så blev jag lättirriterad efter nån vecka och så pratade vi och jag sa att jag var lättirriterad och trodde det berodde på p-pillrena då kom hon direkt med att det kan inte vara så för att hennes farmor har varit sjuksjöterska och hon säger att man inte kan känna av sånt så snabbt eller så..

    det är så irriterande, eller när dom tror att bara för att en sak är på ett visst sätt för en person så är det så för alla!

    erfarenheter?

  • Svar på tråden folk som tror dom vet allt..
  • gumtree

    Åh, visst är det irriterande. Jag har en sån på mitt jobb.

    Det bästa var när jag minsann TYCKTE fel...

    Jag berättade om hur de amerikanare som jag pluggar och bott mer var till sättet. Men se det var fel - så är amerikanare inte alls. Förklarade att det var MIN upplevelse och att det stämde på de flesta amerikanska ungdomar jag mött. Men nej - så ÄR amerikanare inte alls.

    Suck... Som att stånga huvudet i väggen 100 gånger...

    Han är den största besserwissern jag stött på i hela mitt liv. Och överbevisas han mumlar han nåt om att "det där vet jag inte om det stämmer". Inte ens när man alltså kommer med verifierad FAKTA...

  • tristania
    Mysan59 skrev 2009-02-18 14:10:33 följande:
    Ja det där känner jag igen. Fast problemet är ju att det spelar ju ingen roll HUR många barn man har, man behöver inte vara bra på uppfostran för det.Dessutom förstår dom inte att alla barn är olika, det som var bra för deras barn, behöver inte vara bra för alla barn.
    Visst är det så.
  • Mysan59
    gumtree skrev 2009-02-18 14:15:47 följande:
    Åh, visst är det irriterande. Jag har en sån på mitt jobb. Det bästa var när jag minsann TYCKTE fel... Jag berättade om hur de amerikanare som jag pluggar och bott mer var till sättet. Men se det var fel - så är amerikanare inte alls. Förklarade att det var MIN upplevelse och att det stämde på de flesta amerikanska ungdomar jag mött. Men nej - så ÄR amerikanare inte alls. Suck... Som att stånga huvudet i väggen 100 gånger... Han är den största besserwissern jag stött på i hela mitt liv. Och överbevisas han mumlar han nåt om att "det där vet jag inte om det stämmer". Inte ens när man alltså kommer med verifierad FAKTA...
    Hahaha, ja en del går det verkligen inte att diskutera med! Det spelar ingen som helst roll vad man säger.

    Snacka om att energitjuvar!
  • Kaprifolen

    Eller en annan bra tycker jag är när man säger något så säger personen ifråga emot, när man sedan argumenterar för sin sak så säger personen helt plötsligt, -Ja, precis så, det var ju det jag sa!

    SUCK!!

  • Little J

    Återigen ett välkänt fenomen.


    Kaprifolen skrev 2009-02-18 14:29:14 följande:
    Eller en annan bra tycker jag är när man säger något så säger personen ifråga emot, när man sedan argumenterar för sin sak så säger personen helt plötsligt, -Ja, precis så, det var ju det jag sa! SUCK!!
    Plus att man kom med en idé som inte var bra, sen ett par dagar senare genomförs idén av den som sa emot .
  • Gremlin666

    Själv fick jag höra av en "vän" att jag, lyssna här:

    Tyckte fel.



    Slå DEN ni!!!

  • gumtree
    Gremlin666 skrev 2009-02-18 21:47:32 följande:
    Själv fick jag höra av en "vän" att jag, lyssna här: Tyckte fel. Slå DEN ni!!!
    Redan gjort - se inlägg 11
  • Sockerbiten
    pessl skrev 2009-02-18 12:49:41 följande:
    Nu kan jag inte hålla mig även om jag får en varning;Det heter sjuksköterska, inte sjuksjöterska.
    Det är ingen fara!
    har inte tänkt på att jag stavat fel! vet ju att det stavas sjuksköterska, det har gått av bara farten när jag skrivit
  • Sockerbiten

    hehe
    Min svärmors syster rättar mina svärföräldrar på deras engelska hela tiden, dom har aldrig sagt att dom är bra på engelska men hela tiden på pekar systern att dom utalar fel.. hon är ännu sämre än dom på engelska nästan i själva verket..

    svärfar berättade en gång att dom tittat på nått program där det dykt upp nån så hade svärfar sagt namnet högt då hade systern svarat med: säger du så, så heter hon.. hon är oxå lite besserwisser (stavning?)

    En gång när jag och sambon var där och hälsade på, försökte hon bestämma vilken ketchup reklam det var som min svärfar sett på tv, hon hade minsan oxå sett den så hon visste att det var den, fast det var en annan, det kan ju gå olika samtidigt lixom :p

    Att säga att någon TYCKER fel då har det gått för långt tycker jag, man kan ju inte säga att någons åsikt är fel, att man inte håller med om vad någon tycker är en sak, men alla har rätt till sin egen åsikt och uppfattning ju.

  • pessl

    Ibland så bara måste jag, särskilt när jag såg att du stavade på samma sätt rätt igenom.
    Jag är nog en sådan som ni alla stör er på även om jag inte rättar andra människors uttal av annat språk.


    Sockerbiten skrev 2009-02-19 12:07:32 följande:
    Det är ingen fara! har inte tänkt på att jag stavat fel! vet ju att det stavas sjuksköterska, det har gått av bara farten när jag skrivit
Svar på tråden folk som tror dom vet allt..