• Anonym (bekym­rad)
    Äldre 1 Mar 16:43
    107039 visningar
    58 svar
    58
    107039

    Kan man missbruka Citodon...?

    Lite orolig för en god vän...
    Kan inte sånt här men undrar om man upplever något "rus" av Citodon...?
    Min vän har använt det ett tag och blir nästan desperat när de börjar ta slut Vet att de är beroendeframkallande men är lite bekymrad eftersom hon inte mår bra förövrigt. Upplever hon något "rus" tro...? Som sagt jag är inte alls insatt, kanske en dum fråga Generad Nåväl, någon som vet?

  • Svar på tråden Kan man missbruka Citodon...?
  • Anonym
    Äldre 1 Mar 16:45
    #1

    Hon kan lika gärna vara beroende av det p.g.a värk, att hon mår värk av att inte ta medicinen. Det blir ett beroende.

  • Äldre 1 Mar 16:46
    #2

    Kan det inte vara så att kroppen har blivit beroende så den framkallar per automatik huvudvärk/smärta när citadonet inte finns kvar i kroppen.

    Tror inte att man får ett rus, men jag är inte säker.

  • Anonym
    Äldre 1 Mar 16:47
    #3

    jag har blivit sådär skönt yr av citodon några ggr, vet dock inte om de upprepar sig om man äter de regelbundet...

  • Anonym (bekym­rad) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 16:47
    #4

    Kan ju vara ett fysiskt beroende... Hennes värk är borta för ganska längesedan.... Åtminstone den värk som hon från början fick dem för... Tack för att ni svarade.

  • Anonym
    Äldre 1 Mar 16:48
    #5

    Citodon är fysiskt beroendeframkallande och ger en euforisk känsla. Så ja, man får rus utav det. Det är en syntetisk opiat precis som tradolan, tramadol, treo comp, oxycontin osv.

  • Anonym
    Äldre 1 Mar 16:48
    #6

    Tar man tillräckligt många så kan man få ett svagt rus jo...
    Citodon innehåller kodein som är beroendeframkallande.

  • Mitt hjärta är hemma
    Äldre 1 Mar 16:49
    #7

    www.fass.se/LIF/home/soktraffar_all.jsp&searchtext2=&allCategories=false&searchtype=

    Här kan du läsa om Citodon. Det är fint av dig att bry dig om din vän. Åt Citodon en kort period för många år sedan, upplevde inget rus, men dizzy blev jag så det räckte.

  • Anonym
    Äldre 1 Mar 16:50
    #8

    Citodon är ett rävgift.. Fy fan säger jag bara... inge bra för kroppen alls!

  • Anonym (bekym­rad) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 16:52
    #9

    Vet att hon nämnde att hon sulle vilja "prova" typ tramadol i stället... Det är väl ett preparat som missbrukas... eller...? Det väckte mina funderingar ännu mer faktiskt...

  • Anonym
    Äldre 1 Mar 16:52
    #10

    Javisst kan man det. Man får ett visst rus av tabletterna om man är ovan vid smärtstillande.

Svar på tråden Kan man missbruka Citodon...?