• fiddelin

modersintyg från barnmorskan

Hej..
    Jag håller på att kolla igenom hur allt fungerar med havandeskapspenning..

Men har fått veta att jag ska vänta på modersintyget, som jag ska skcka in tillsammans med blanketterna. Men när får jag modersintyget från barnmorskan??

tackar i förhand för hjälpen..{#lang_emotions_laughing}
  • Svar på tråden modersintyg från barnmorskan
  • Misty W

moderskaps intyget ska du få av din bm efter Rul. om du redan gjort det så kan du fråga henne om du kan få ditt intyg.

• fiddelin

nä.. det var det att jag inte ska på ultraljud förän i slutet av mars. när jag är i vecka 21.. det fanns inga tidigare tider...
    Och sen ska jag inte till bm. förän mitten av april. och det kändes så sent att skicka in ansökningen om havandeskapspenningen då.... för försäkringskassan är ju inte de snabbaste.. men antar att det bara är att vänta då?!?!

• xenaa

Man brukar få det på besöket efter rutin UL. Alltså någon gång vecka 24 ungefär.
    DU kan be och få de efter rutin Ul

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ Maximilian 2oo9-o2-17♥
  • JWN

Ett tips eftersom du kommer att få ditt moderskapsintyg kanske ganska sent och nära inpå du behöver Hp.

Kolla om du inte kan ansöka om Hp samtidigt som du skickar in Moderskapsintyget......för så länge man inte begär ut någon ersättning är man inte prioriterad. Fick veta det i dag, då jag ringde och ville kolla när jag skulle få beslut på fastställd SGI. Och eftersom jag inte hade begärt pengar än, så var jag inte prioriterad vilket gör att det kan dra ut på tiden.

Svar på tråden modersintyg från barnmorskan