• Dundermamman

    Nu kan ni kolla er deklaration på nätet!

    Blir det glädjetjut eller en svart dag för er?

    För mig/oss blev det glädjetjut

    Jag får 17 685:- och maken får 25 172:- tillbaka, dessutom ska vi även göra lite reseavdrag bägge två


    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-23 19:10
    Så här gör du för att hitta om du får pengar eller ska betala pengar tillbaka!

    www.skatteverket.se
    "deklarera 2009 (höger spalt)
    "att e-deklarera (höger spalt)
    välj inloggningsalternativ
    gå till skatteuträkning
    klicka "nästa" 2 ggr och nere till höger finns resultatet
  • Svar på tråden Nu kan ni kolla er deklaration på nätet!
  • Lady Tess

    Jag var inne i går kväll och såg att jag får 2000:- tillbaka.

    Det var vell bra...... hällre pytte till baka än rest........


    ♥ William 04-10-18 ♥
  • Dundermamman
    ZAFT skrev 2009-03-24 09:37:29 följande:
    Ooh får man tillbaka mer än vad som står Får alla tillbaka 0,45% i ränta? Står den slutsumman i det slutliga skattebeskedet eller?
    MyggaMygg skrev 2009-03-24 09:34:54 följande:
    Hur räknar man ut det? Typ summan som står gånger elelr plus eller hur?Får man pengarna då i Juni månad?
    Det är inte så enkelt att räkna ut slutsumman på räntan själv, då det är ränta fr o m den dagen som det blir ett överskott på skattekontot! Därefter får man 0,45% i ränta från dag 1.

    Pengarna kommer innan midsommar OM man deklarerar via internet eller sms OCH har anmält ett kontonummer till Skatteverket där pengarna skall sättas in!
    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • ZAFT
    MyggaMygg skrev 2009-03-24 09:41:59 följande:
    Du kommer att få 0,45% i ränta på dina pengar!Dvs. 45 öre på varje hundralapp !Hur räknar man ut det? Typ summan som står gånger eller plus eller hur?Får man pengarna då i Juni månad?
    Du tar väl summan du ska få tillbaka gånger 1.45 så får du den slutliga summan du kommer få tillbaka

    Ex 5000 x 1,45 = 7250 i slutlig skatt att få tillbaka
    eller 5000 x 0.45 = 2250 (man får altlså 2250 kr extra på ex 5000 kr)
    ♥ Den vackraste stunden i livet var den när du kom ♥
  • ZAFT
    Dundermamman skrev 2009-03-24 09:44:13 följande:
    Det är inte så enkelt att räkna ut slutsumman på räntan själv, då det är ränta fr o m den dagen som det blir ett överskott på skattekontot! Därefter får man 0,45% i ränta från dag 1.Pengarna kommer innan midsommar OM man deklarerar via internet eller sms OCH har anmält ett kontonummer till Skatteverket där pengarna skall sättas in!
    ah oki så då kanske man inte kan räkna med så stor förändring
    ♥ Den vackraste stunden i livet var den när du kom ♥
  • Pysselgalningen
    Lenafena skrev 2009-03-24 09:37:09 följande:
    Jag loggade in på skattekontot men där var det "0" bokfört. det senaste som sågs var fån 0805 och det var väl det som var för förra perioden? äh det kanske stämmer.
    OM vi säger så här så vet du vart du ska leta det du söker..

    Skattebesked = gamla skattebevis eller vad man ska säga, står mest bara summorna på det.
    Skattekonto = om du fått utbetalningar av rsv eller om du gjort frivilliga inbetalningar
    Inkomstdeklaration:person = Deklarationen, där kan du se slutsumman, vilka du jobbat för, hur mycket du fått/betalat och vinster/förluster på kapital samt ltie annat.
  • BabyJia

    Var nyss inne å titta, får drygt 1100 kr tebax{#lang_emotions_undecided} De va ju alltid nåt, bättre än å få restskatt i allafall.

  • MyggaMygg
    ZAFT skrev 2009-03-24 09:44:21 följande:
    Du tar väl summan du ska få tillbaka gånger 1.45 så får du den slutliga summan du kommer få tillbakaEx 5000 x 1,45 = 7250 i slutlig skatt att få tillbakaeller 5000 x 0.45 = 2250 (man får altlså 2250 kr extra på ex 5000 kr)
    det blir ju mycket extra pengar. Vad kom 1.45% ifrån du skrev?
  • Dundermamman
    celine skrev 2009-03-24 09:43:12 följande:
    deklarera 2009 (höger spalt)"att e-deklarera (höger spalt och vart står skatteuträkning?fattar nada. jag gick in på skattekonto och då fick ja fram en summa men annars vet ja inte.
    Lenafena skrev 2009-03-24 09:37:09 följande:
    Jag loggade in på skattekontot men där var det "0" bokfört.det senaste som sågs var fån 0805 och det var väl det som var för förra perioden? äh det kanske stämmer.
    Följ instruktionen...
    gå in på
    www.skatteverket.se
    "deklarera 2009" (höger spalt) INTE "Logga in, e-tjänster"
    "att e-deklarera" (höger spalt) INTE "Logga in, e-tjänster"
    välj inloggningsalternativ
    gå till skatteuträkning (flik upptill)
    klicka "nästa" 2 ggr och nere till höger finns resultatet
    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • Dundermamman
    Lotta21 skrev 2009-03-24 09:42:31 följande:
    Kan nån hälpa mig är det summa slutlig skatt man ska kolla på?
    Nej, under "slutlig skatt" står det "preliminär skatt" och sedan "belopp att få tillbaka" eller "belopp att betala"!
    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • ZAFT
    MyggaMygg skrev 2009-03-24 09:48:51 följande:
    det blir ju mycket extra pengar. Vad kom 1.45% ifrån du skrev?
    Det var ju 0,45% och då för att direkt få veta summan kan man gångra summan med 1,45 istället för summan gånger 0,45 och sen ta den summan och lägga till på de fem tusen. Summan i slutändan blir ju samma. Var bara en enklare uträckning

    Men nu var det visst inte så enkelt att räkna ut utan berodde ju på dagar osv.
    ♥ Den vackraste stunden i livet var den när du kom ♥
Svar på tråden Nu kan ni kolla er deklaration på nätet!