• Dundermamman

    Nu kan ni kolla er deklaration på nätet!

    Blir det glädjetjut eller en svart dag för er?

    För mig/oss blev det glädjetjut

    Jag får 17 685:- och maken får 25 172:- tillbaka, dessutom ska vi även göra lite reseavdrag bägge två


    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-23 19:10
    Så här gör du för att hitta om du får pengar eller ska betala pengar tillbaka!

    www.skatteverket.se
    "deklarera 2009 (höger spalt)
    "att e-deklarera (höger spalt)
    välj inloggningsalternativ
    gå till skatteuträkning
    klicka "nästa" 2 ggr och nere till höger finns resultatet
  • Svar på tråden Nu kan ni kolla er deklaration på nätet!
  • Dundermamman
    celine skrev 2009-03-24 10:02:48 följande:
    nu gick hissen ända upp. tack för hjälpen . fick tillbax 6443 alltid något, men man är ju aldrig riktigt nöjd.
    Ahh, bra!

    Det var väl en jättebra summa
    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • Dundermamman
    Lindisgbg skrev 2009-03-24 10:01:00 följande:
    om man får ca 10 000 tillbaka exklusive ränta, hur mycket blir det då med räntan..?
    Det är inte så enkelt att räkna ut slutsumman på räntan själv, då det är ränta fr o m den dagen som det blir ett överskott på skattekontot! Därefter får man 0,45% i ränta från dag 1.
    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • Isha
    ZAFT skrev 2009-03-24 09:52:24 följande:
    Det var ju 0,45% och då för att direkt få veta summan kan man gångra summan med 1,45 istället för summan gånger 0,45 och sen ta den summan och lägga till på de fem tusen. Summan i slutändan blir ju samma. Var bara en enklare uträckning Men nu var det visst inte så enkelt att räkna ut utan berodde ju på dagar osv.
    men om du gångar med 1,45 har du lagt på 45%. det är lite för mycket i ränta dessutom antar jag att det är årsränta och då får man ju bara för den tiden som pengarna står på skattekontot, inte automatiskt 0,45% av summan som står där.
  • Lenafena

    Jag ringde till sist och fick prata med nån skattemänniska. Man ska välja "inkomstdeklaration-person" i högerspalten enk henne. Sedan kan man välja urtäkning, fylla i om man har betalat in extra till skattekontot ( vilket jag inte har ) och nästa.
    Jag ska betala in 1400 kr. Men det behöver inte vara slutbetalat innan november i år.

    Hoppas min man får tillbaka lite

  • Dundermamman
    jenny b skrev 2009-03-24 09:54:33 följande:
    8315 kr tillbaka!!!!
    Grattis, kul med extra klirr i sommarkassan
    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • geten

    ...och + det med beloppet som du får tillbaka så har du totalsumman.
    10000x0,0045=45:- totalt 10045:-
    1000x0,0045=4,5:- totalt 1004,5:-

  • ZAFT
    TheMother skrev 2009-03-24 10:02:34 följande:
    Eh, du räknade just på 45% ränta :D0,45% ska det vara, dvs 0.0045*beloppet för att få räntan.Visserligen bara läst sista sidan men var det inte det ni var ute efter?
    Hahaha inte konstigt jag hade så svårt för matten i skolan då
    Ska ju självklart va som du säger.
    ♥ Den vackraste stunden i livet var den när du kom ♥
  • Dundermamman
    Lenafena skrev 2009-03-24 10:07:10 följande:
    Jag ringde till sist och fick prata med nån skattemänniska. Man ska välja "inkomstdeklaration-person" i högerspalten enk henne. Sedan kan man välja urtäkning, fylla i om man har betalat in extra till skattekontot ( vilket jag inte har ) och nästa.Jag ska betala in 1400 kr. Men det behöver inte vara slutbetalat innan november i år.Hoppas min man får tillbaka lite
    Tråkigt med restskatt{#lang_emotions_cry}...
    Men om man väljer att betala i november så får man betala extra ränta på pengarna!
    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • Förväntansfull0406

    jag och min man fick 13,000 tillsammans fan vad jag blev glad igår kan jag lova, vi ska ha sem till midsommar oxå...då blir det en resa till kolmården som gäller...kul!

Svar på tråden Nu kan ni kolla er deklaration på nätet!