• maadicken

    Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007

    {#lang_emotions_sunny}Nu pratar vi vidare igen! Mammorna med dom i särklass goaste ungarna!{#lang_emotions_sunny}Våra mirakelLakritsfia: Savannah & Leah - 070127, Björklinge. BF: 30 juli
    Matillin: Matilda - 070201, Syskon: Linnea 080529, Stockholm
    Marick: Alice - 070202, Syskon: 4 bröder och 1 syster, Munkfors
    Love Actually: Sofie - 070209, Syskon: Charlie 080117, Sundsvall
    Elja75: Jesper - 070214, Sundsvall BF: 27 oktober
    Lindaiv: Korre - 070215, Stockholm
    LindaD: Simon - 070217, Enköping
    Kulta17: Molly - 070217
    Tujan: Vilhelm - 070221, Tomelilla
    Maadicken: Lukas - 070222, Karlstad
    Helenas: Agnes - 070222, Stockholm. BF: 26 maj
    Mexxie: Nellie - 070225, Vellinge
    Tedrickaren: Moa - 070227, Göteborg. BF 27 augusti
    Sialch: Oscar - 070301, Årsunda
    Dunderbara Vilja: Vilja - 070303, Malmö
    Tovsippan: Kasper - 070303
    Shakespear: Sander - 070303
    Celin: Walter - 070307, Stockholm
    Loppeloppan: Lova - 070320, Syskon: Hannes 040731, Malmö
    Lillskruttet: Tyra - 070321, Västerås


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    BLOGGAR
    Elja75:
    blablafamiljen,lösenord: Espen194
    LakritsFia:

    Love Actually:

    Tedrickaren:

    Dunderbara Vilja:
    (lösenord: ella)
    Loppeloppan:

    Linda D:


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    tradera alias

    Love Actually: ninamy
    Sialch: Sannanna
    Lakritsfia: Råttan80
    Matillin: Matillin
    Maadicken:
    nova_78
    Tedirckaren:
    tedrickaren
    Helenas: yaya_1
    Celin: kesla
    Linda D: L.D
    Tujan:
    Yatzi08
    Elja75: elbilen

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~
    www.SimonsLinda.blogg.sesmabarnsbubbel.blogspot.comwww.manuellaeriksson.wordpress.commammaydesign.blogspot.comninamy.blogspot.comfiaeleonora.blogg.sewww.bilddagboken.se

  • Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007
  • love actually

    Helenas, jamen då tror jag att det är på G! Lugnet före stormen, du vet.

    Sialch, hihi det är just på Elitloppen som N är... Syrrans kille blev lite lätt avis då han har velat åka i såååå många år men aldrig kommit iväg och så vips åkte N på det fastän han inte är så värst intresserad. Han hade vunnit 250 kr iaf. Hahaha!

    Vi har varit hos mina föräldrar nästan hela helgen och det har varit såååå skönt! Mycket tack vare vädret så vi har varit ute en massa. Barnen har badat som galna.

    Vi har fått inskolningsdatum för Charlie nu. 17 augusti är det dags. Vad hände med min lilla kille?? Ska vi nu ha 2 dagisbarn och jobba båda två??


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • Matillin

    Hej tjejer, har aldrig tid att vara inne här längre.
    Fullt upp med jobb, flytt som blir om 5 veckor.
    Har massa skolarbete med engelska MATTEMATIK *blä* och sen har det varit massa kalas i helgen för linnea.
    Hoppas alla mår bra och att helenas lilla bebis kikar ut snart.
    Idag ska jag till jobbet med barnen och fixa massa grejer.

  • Helenas

    Toodeloo! Det hjälpte lite att bjuda hit grillgäster i alla fall. Mitt i grillningen gick vattnet. {#lang_emotions_surprised}  Pratade med förlossningen och de ville att vi kom in lite senare på kvällen för att kolla att det verkligen var vattenavgång och kolla hur bebien mådde. Så jag hann både äta, duscha, sambon natta Agnes och köra iväg gästerna under lugna former.

    Det var massor att göra på förlossningen så jag fick ligga med CTG i en timme och hade bara fyra värkar under tiden. Så som väntat fick vi åka hem igen. Har inget hänt till imorgon bitti blir vi igångsatta under morgondagen. Har lite känningar nu men som tidigare inte så ont och inte så ofta. Det är en segis som ligger där inne tror jag. {#lang_emotions_kiss}


    Älskade Agnes, äntligen är du här. Lillebror bf 090526.
  • love actually

    Matilin, låter som att du har fullt upp! Flytt, kalas, jobb och plugg...phu! Men om 5 veckor så är väl det mesta avklarat och kanske semester t.o.m..?

    Helenas, ojdå! Båda mina förlossningar startade med vattenavgång men jag skulle nog aldrig ha hunnit äta nåt för med Sofie satte värkarna igång 40 min senare och med Charlie fick jag första värken i hallen, då hade jag bara hunnit spola av mig lite och sen trixat på mig lite kläder. Vilken tjurig liten lillebror, det är väl en sån där riktig liten myspropp som bara ska sitta i knäet och kramas hela tiden sen när han väl kommer ut.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • TeDrickaren

    Har varit frånvarande med det fina vädret....och lite ororlig inför mitt tillväxt UL idag, som såg ut så här:

    TUL v. 28+0 idag:

    Tvilling 1 låg med fötterna ner
    Vikt: 950g -24%

    Tvilling 2 huvud ner
    Vikt 1275g +1 %

    Ska tillbaka om två veckor och hoppas att det ser ljusare ut då.

    Helenas: hoppas att han är på G nu


    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • Elja75

    Tedrickaren jag förstår inte vad som såg konstigt ut? Var de tillväxten på tvilling 1? Ska de få lika mkt näring från moderkakan?

    Helenas, men attans vilken liten tjurig en hihi, är säkert som Love A skriver, att de blir en som vill mysa i knäet Hihi.

    Matillin,  oj vad mkt att göra! Gick kalaset bra för Linnea?


    Jesper är född 070214
  • TeDrickaren
    Elja75 skrev 2009-06-01 20:27:43 följande:
    Tedrickaren jag förstår inte vad som såg konstigt ut? Var de tillväxten på tvilling 1? Ska de få lika mkt näring från moderkakan? Helenas, men attans vilken liten tjurig en hihi, är säkert som Love A skriver, att de blir en som vill mysa i knäet Hihi. Matillin,  oj vad mkt att göra! Gick kalaset bra för Linnea?
    Tvilling 1 är 24% mindre än den ska vara i denna veckan, det är normalt att en tvilling är lite mindre än den andre men 24% är stor skillnad.

    De har varsin moderkaka då det är två äggs, så de ska få lika mycket näring.
    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • Helenas

    TeDrickaren: Tolkar jag det rätt att det verkar som om ena tvillingen har blivit mindre? Kan de inte ha mätt fel? Vad sa de? Ska ni gå och oroa er i hela två veckor nu?


     


    love a: Det var raskt jobbat. Ja det är väl inte otroligt att det är en liten mammagris som ligger där inne. 


    Älskade Agnes, äntligen är du här. Lillebror bf 090526.
  • TeDrickaren
    Helenas skrev 2009-06-01 20:31:45 följande:
    TeDrickaren: Tolkar jag det rätt att det verkar som om ena tvillingen har blivit mindre? Kan de inte ha mätt fel? Vad sa de? Ska ni gå och oroa er i hela två veckor nu?   love a: Det var raskt jobbat. Ja det är väl inte otroligt att det är en liten mammagris som ligger där inne. 
    Helenas: du tolkar rätt, visst kan de ha mät lite fel men inte så många procent.
    Är väl mest jag som kommer att oroa mig i två veckor....måste visst gå så lång tid innan man kan säga bu eller bä om tillväxten.
    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • Helenas

    Det har fortfarande inte satt igång så jag börjar förbereda mig för igångsättning imorgon. Känns lite trist men så får det bli. Vi bestämde vid middagen ikväll att det ska gå fortare den här gången. Rimligen borde det ju göra det eftersom jag är på BF +6 idag, vattnet har gått och jag faktiskt har lite värkar även om de är rätt lugna och som tätast kommer var 10:e minut.

    Blev lite skraj idag också. Kom på vid lunch att jag inte känt av honom på hela morgonen och förmiddagen. Hade inte tänkt på det så mycket eftersom jag mest tänkte på värkarna som kom och gick. Drack säkert en liter kallt vatten (jodå jag kissade 3 487 ggr sen) och buffade som en galning på magen utan reaktion. Ringde sen förlossningen och de fixade en tid på Special MVC en timme senare. Undersköterskan som skulle sätta CTG:t hittade först inte pulsen. Fy sjutton vilka långa sekunder innan de hördes. Hann tänka så mycket. Hu. Men allt var bra så jag skickades hem med ett 'Välkommen tillbaka!'.


    TeDrickaren: Aha, då förstår jag. Tycker ändå att det är länge för er att vänta i två veckor. Hoppas att allt är bra ändå. KRAM!
    Älskade Agnes, äntligen är du här. Lillebror bf 090526.
Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007