• maadicken

    Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007

    {#lang_emotions_sunny}Nu pratar vi vidare igen! Mammorna med dom i särklass goaste ungarna!{#lang_emotions_sunny}Våra mirakelLakritsfia: Savannah & Leah - 070127, Björklinge. BF: 30 juli
    Matillin: Matilda - 070201, Syskon: Linnea 080529, Stockholm
    Marick: Alice - 070202, Syskon: 4 bröder och 1 syster, Munkfors
    Love Actually: Sofie - 070209, Syskon: Charlie 080117, Sundsvall
    Elja75: Jesper - 070214, Sundsvall BF: 27 oktober
    Lindaiv: Korre - 070215, Stockholm
    LindaD: Simon - 070217, Enköping
    Kulta17: Molly - 070217
    Tujan: Vilhelm - 070221, Tomelilla
    Maadicken: Lukas - 070222, Karlstad
    Helenas: Agnes - 070222, Stockholm. BF: 26 maj
    Mexxie: Nellie - 070225, Vellinge
    Tedrickaren: Moa - 070227, Göteborg. BF 27 augusti
    Sialch: Oscar - 070301, Årsunda
    Dunderbara Vilja: Vilja - 070303, Malmö
    Tovsippan: Kasper - 070303
    Shakespear: Sander - 070303
    Celin: Walter - 070307, Stockholm
    Loppeloppan: Lova - 070320, Syskon: Hannes 040731, Malmö
    Lillskruttet: Tyra - 070321, Västerås


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    BLOGGAR
    Elja75:
    blablafamiljen,lösenord: Espen194
    LakritsFia:

    Love Actually:

    Tedrickaren:

    Dunderbara Vilja:
    (lösenord: ella)
    Loppeloppan:

    Linda D:


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    tradera alias

    Love Actually: ninamy
    Sialch: Sannanna
    Lakritsfia: Råttan80
    Matillin: Matillin
    Maadicken:
    nova_78
    Tedirckaren:
    tedrickaren
    Helenas: yaya_1
    Celin: kesla
    Linda D: L.D
    Tujan:
    Yatzi08
    Elja75: elbilen

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~
    www.SimonsLinda.blogg.sesmabarnsbubbel.blogspot.comwww.manuellaeriksson.wordpress.commammaydesign.blogspot.comninamy.blogspot.comfiaeleonora.blogg.sewww.bilddagboken.se

  • Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007
  • Celin

    LFia - jag blödde under graviditet bara näsa och mun, men flera ggr om dagen... nerefrån blödde jag först under alla försök att sätta bard under igångsättning så allt upprepat fick avbrytas.. sen efter beslut om snitt och väntan på operationstid fick jag en störtblödning och allt gick tokfort - leta hjärtljud, ring och säg att vi kommer NU! söva mig och plocka ut honom.. efteråt var det ju bara mig som det var klent med... annars hade vi fått åka hem två dagar senare.. men pga mig blev vi kvar en vecka. (-2½liter blod under förlossning o efter - då livmoderna inte började dra ihop efter heller, stor moderkaka så stort sår som pumpa ut blod).

    När jag kolla i v 32 då jag fick havandeskapsförgiftningen mätte Walter ca 2000-2300g. De ville veta om de skulle vara tvungna att ta ut bebisen. Var han stor?  (vägde 3200 g född v 38) tänkte på din lilla som bara väger ca 1300g?


    Walleman, 070307
  • TeDrickaren
    LFia: jo de kollar flödet, har ju bra flöde än så länge.
    Åhh 1300, vår vägde ju 1275g på UL i måndags....jo, antar att jag är trygg i vården. Är väl mer jag själv som har lite sjukhus"rädsla" trivs inte rikigt på sjukhus och kan inte koppla.

    Det är tjejen som efter varje ÄP har varit påklädd 5min efter ingreppet och väntat på att BM ska skicka hem en....varje gång har BM tittat på mig som om jag inte var klok...

    Tror också att jag kommer att gå hela vägen, se ut som en flodhäst/elefant och födda ut två små bebisar på någonstan mellan 2500g-3300g Celin: Riga? är det dags för syskonförsök{#lang_emotions_wink}
    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • Celin

    TeDrickaren - vore ju trevligt men bara semester den här ggn... har under året jobbat på de 34 kg jag la på mig med Walter - 24 avbetade.. även om jag skulle vilja så .. jobba lite eftersom relativt nytt jobb, klar med nästa kurs sen ska jag nog ta en funderar - men tänk om jag skulle få två.. tre st och ensam... jobbigt, jobbigt


    Walleman, 070307
  • FiaEleonora

    celin-
    ååhh fy... Det är det jag är rädd för.. Att få en stor blödning till och att de ska behöva ta ut henne... Killar kanske är större! var ju bara i v. 30+3 när de mätte henne och det skulle tydligen vara normalt för den veckan. Eller så är det  en liten tjej!


     


    tedrickaren-


    Vem av dem? Den "stora" eller "lilla"?? Vilken vägde 1275? Och vilken vecka är du i??? Kanske drog min läkare till med något eftersom han inte skrivit ut måtten och inte kunde säga exakt vad bebben min vägde! Såg när de mätte att det stod typ 29+6 och 30+4 typ när de mätte så såg att det var "rätt" vecka iaf. *skratt* Synd att jag inte fick någon viktuppsakttning på "riktigt" dock...

    Har nu blivit utskriven!!!!!! JIPPI!!!!!!!!!! Ska tillbaka om 2 veckor och planera förlossningen (ifall jag inte blöder innan, då blir jag inlagd igen) blir nog snitt då de inte trodde min moderkaka skulle flytta på sig... Får se vad de säger då.

    Mår så förbannat illa igen och av de 6 kilo jag lyckats lägga på mig så har jag nu gått ner 1½ av dem på 2 veckor. Så nu har jag bara gått upp 4.5 kg vilket de tyckte var lite i underkant och läkaren sa att mn uppgift under dessa veckor skulle vara att småäta! *skratt* Jag gillar den läkaren!

    Frågade om det kunde vara mitt järnvärde som gör att jag blir så matt och darrig och eftersom jag i vanliga fall har ett hb på 145 så sa de att det kunde vara det som spökade men att de inte visste... Blir det värre måste jag komma in... Men det blird et inte!!!!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • FiaEleonora

    Har nu lagt in en ny magbild i galleriet under magbilder minifrikadellen ifall ngn vill se!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Tujan

    Har varit in och läst, men har inte tid att kommentera! Hoppas att alla har det bra!!!

  • TeDrickaren
    LFia: den stora bebisen vägde 1275g v. 28+0, den lille vägde 950g.
    Härligt att du blivit utskriven. Får nog hålla med doktorn, ät med dig kvinna
    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • FiaEleonora

    jahapp! Så har man varit på förlossningen igen... Blödde idag med... Men det var en liten blödning så fick åka hem efter ett par timmar. Nu hade skruttan lagt sig i tvärläge så man kunde se moderkakkan superbra, vilket har varit svårt för dem förut. Och t.o.m jag såg att moderkakan inte bara ligger nära livmodermunnen utan hela vägen för... Så mer blödningar kommer jag garanterat att få plus att jag nu inte får röra mig längre bort från sjukhuset än här hemma. Blev även uppmanad att blöder du lite mer så måste du ta ambulans in...

    Järnvärdet hade ökat lite till 114 så behöver ingen blodtransfusion. Läkaren tyckte jag skulle få en ifall hb sjunkit utterligare. Blir nog att jag får det ändå sen pga att jag kommer blöda en hel del och det är bra att ha ordentligt påfyllt för en ev. störtblödning. Nu är målet att gå till v.34 sa läkaren men mamma (alltså jag) kommer i första hand och behöver de ta ut henne tidigare så gör de det...

    Blev helt förskräckt när jag började blöda idag då tjejerna har sommaravslutning imorn och ville verkligen inte vara inlagd. Läkaren släppte lite motvilligt hem mig och sa att det är et stort ansvar nu att vara hemma och att du direkt kommer in och att du hela tiden vilar! Och det gör jag verkligen, vill att lillan ska stanna MINST till v. 34...

    De gjorde en riktig tillväxtkontroll och hon väger ungefär 1500 sa läkaren! -6% bara! Stora fina tjejen! Ska tillbaka den 23 (igen om jag inte blöder innan) och kolla ordentligt och se lite med snitt etc. Kan inte fatta att det kommer vara så här, måste inse det nu. Vart likosm utskriven igår och så tillbaka idag... Men men varje dag i magen är ett stort plus!!!!!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Matillin

    Men L-fia
    Hur funkar det med vilan om din man jobbar borta i veckorna?
    Eller han kanske inte jobbar nu när du är så dålig och sjukskriven?

  • FiaEleonora

    matillin-
    stefan både lämnar o hämtar tjejerna så det går bra tack! Men vissa dagar får de vara på dagis i 9½ timme och det känns jobbigt eftersom jag är hemma... ( men men det är ju så kort period i deras liv så det får gå. Och de har kul och är glada när de kommer hem iaf!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007