• maadicken

    Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007

    {#lang_emotions_sunny}Nu pratar vi vidare igen! Mammorna med dom i särklass goaste ungarna!{#lang_emotions_sunny}Våra mirakelLakritsfia: Savannah & Leah - 070127, Björklinge. BF: 30 juli
    Matillin: Matilda - 070201, Syskon: Linnea 080529, Stockholm
    Marick: Alice - 070202, Syskon: 4 bröder och 1 syster, Munkfors
    Love Actually: Sofie - 070209, Syskon: Charlie 080117, Sundsvall
    Elja75: Jesper - 070214, Sundsvall BF: 27 oktober
    Lindaiv: Korre - 070215, Stockholm
    LindaD: Simon - 070217, Enköping
    Kulta17: Molly - 070217
    Tujan: Vilhelm - 070221, Tomelilla
    Maadicken: Lukas - 070222, Karlstad
    Helenas: Agnes - 070222, Stockholm. BF: 26 maj
    Mexxie: Nellie - 070225, Vellinge
    Tedrickaren: Moa - 070227, Göteborg. BF 27 augusti
    Sialch: Oscar - 070301, Årsunda
    Dunderbara Vilja: Vilja - 070303, Malmö
    Tovsippan: Kasper - 070303
    Shakespear: Sander - 070303
    Celin: Walter - 070307, Stockholm
    Loppeloppan: Lova - 070320, Syskon: Hannes 040731, Malmö
    Lillskruttet: Tyra - 070321, Västerås


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    BLOGGAR
    Elja75:
    blablafamiljen,lösenord: Espen194
    LakritsFia:

    Love Actually:

    Tedrickaren:

    Dunderbara Vilja:
    (lösenord: ella)
    Loppeloppan:

    Linda D:


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    tradera alias

    Love Actually: ninamy
    Sialch: Sannanna
    Lakritsfia: Råttan80
    Matillin: Matillin
    Maadicken:
    nova_78
    Tedirckaren:
    tedrickaren
    Helenas: yaya_1
    Celin: kesla
    Linda D: L.D
    Tujan:
    Yatzi08
    Elja75: elbilen

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~
    www.SimonsLinda.blogg.sesmabarnsbubbel.blogspot.comwww.manuellaeriksson.wordpress.commammaydesign.blogspot.comninamy.blogspot.comfiaeleonora.blogg.sewww.bilddagboken.se

  • Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007
  • FiaEleonora

    sialch-
    hahahaahah!!! Du är bara FÖR skön!!! tack för dina tankar om snitt, behöver nog höra en del nu innan så man blir lite stärkt!! Jag är ju så sjukt nålrädd och har PRECIS börjat acceptera att ta blodprov så bedövningen skrämmer mig GALET mycket........ Sen har jag hört alla dessa stories om förlamningar och så vidare.... *burr*


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Tujan

    Har väl egentligen inget att skriva... Det regnar ff här, SUCK!

  • Celin

    TeDrickaren - vad skönt att de vägde som de gjorde

    LFia o Tedrickaren - säger  som Sialch, jag hade velat vara med lite mer under snitt - visst jag var sövd, mao jag var inte med alls, men att ngn tagit kort... min syster var med på förlossningen fick inte följa med in eftersom jag skulle sövas utan hon fick stå utanför i mottagningsrummet för barnet och vänta... men fick ta Walter direkt efter att de kollat att han var ok - ett stort dilemma för mig var ju om de "presenterat" honom för mig och de sa efter att de brukar göra det även om mamman är sövd.

    Eftersom jag blev akutsnittad fick jag komma in till sjukhuset efteråt och se vart allt hände.. och prata igenom jounal och upplevelser med chefsbarnmorskan, även min syster fick vara med... så tips när ni ändå vet innan att det (mest) troligt blir ett snitt - fråga om ni får komma och titta innan....

    Om det blir syskon här vill jag ha ett planerat snitt - visst det kanske inte blir som med Walter men känns ändå som om jag gjort mitt när det gäller föda vaginalt - 26 timmar från vi kom in till snitt... och bara 1 cm mer öppen under tiden o bara strul - riktiga värkar först på operationsbordet... för min del kommer isf blödningstiden styra om jag får vara vaken med ryggmärgsbedövning eller sövd under ett snitt


    Walleman, 070307
  • Celin

    Vi har varit på öppet hus på brandstationen, "kört" både brandbil, polisbil o ambulans - verkligen populärt o så fick han prova släcka en brand med släckare . mera mamma, walter en gång tilll....

    annars - penicillinkur på Walter - var o ladda batterierna i måndags, han sov hos mormor o morfar - trampa på en leksaksbil precis innan han skulle gå o lägga sig - så när jag hämta honom på tisdag vid tvåtiden hade hälen svullnat o var röd - gick förbi apoteket o kolla om de hade ngt bra tips - mmm gå upp till vc i kolla... sagt o gjort - fick komma in till sköterska efter ca tio min o han kolla o boka in oss på en läkartid tjugo min senare - penicillin tio dagar o så in till sköterska för att få ett spritomslag på foten... hemma sen hade han 39 graders feber  - tänk att så lite kan bli så mkt...

    och godaste pencillinet har vi ju inte fått.. försökte gömma den i vällingen, han smaka o titta sen på mig och säger, nä mamma, nenne inte bra - annan nenne tack och sträckte tillbaka flaskan - så med tvång får vi försöka ta den .. och omskrivet till två ggr per dag istf tre för att han ska kunna gå på dagis 7,5 ml - jippe två sprutor att slåss med


    Walleman, 070307
  • FiaEleonora

    celin-
    Tack för det tipset, det ska jag verkligen fråga om vi får komma och titta!!! har inte ens tänkt på det. Eftersom vi inte heller vet om det blir vanligt snitt eller akutsnitt beroende på blödningar så kan det ju vara bra att ha sett "skiten"....

    Men lilla Walle.... Stackarn... Kul med brandstationen dock!!!!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Helenas

    tujan: skönt att dagis fungerar bättre.

    tedrick: GRATTIS! vad skönt!!!

    Celin: vad han råkar ut för!


    Älskade Agnes, äntligen är du här. Lillebror bf 090526.
  • Sialch

    Kikar bara in och säger att det regnar om ni inte visste det!!!!!!!!   attans väder!! mina hagar är sjöar just nu och vi averkade en hopptävling nu på fm, hästarna fick träna att hoppa i småsjöar!!!  jisses, finns det så mkt regn!!!

    Jag och Oscar skall nu ner i badkaret efter vi hämtade hö...skall bli mysigt med bubbelbad m mycket skum....hörs senare...


    ღ ♥ ღ `°?.¸Ett UNDERBART mirakel Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • Helenas

    mysigt med bad!!! vi har inget badkar. Än. När övervåningen är klar så ska det badas. 


    Älskade Agnes, äntligen är du här. Lillebror bf 090526.
  • Elja75

    Här regnar de också, öser ner!

    Celin, men hoppas Walle blir bra snart, vad hände med foten? Blev den infekterad på nåt vis?

    Jag skar mig förut då jag skulle torka av diskhon, var en liten porslinshärva som låg kvar sen ja tappade en gratängform som gled ur händerna, tur ja har 6 formar till Vet inte hur de gick till, men hade missat en liten osynlig härva som fastnade i fingret, attans så de blödde, blev alldeles slut efteråt Vad trött man blir av regnvädret!!

    Nån som vet vad de skulle bli för väder i midsommar? Sol hoppas jag!!


    Jesper är född 070214
  • TeDrickaren
    Tack Sialch & Celin om tankar kring snitt....dock känns det inte så lockanden just nu, hoppas så att det inte blir snitt. Min 2:a tvilling ligger med huvudet neråt, hoppas på att 1:an makar sina ben så att 2:an kommer ner Elja75: känner inte alls för snitt....men vad kan man göra!
    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007