• maadicken

    Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007

    {#lang_emotions_sunny}Nu pratar vi vidare igen! Mammorna med dom i särklass goaste ungarna!{#lang_emotions_sunny}Våra mirakelLakritsfia: Savannah & Leah - 070127, Björklinge. BF: 30 juli
    Matillin: Matilda - 070201, Syskon: Linnea 080529, Stockholm
    Marick: Alice - 070202, Syskon: 4 bröder och 1 syster, Munkfors
    Love Actually: Sofie - 070209, Syskon: Charlie 080117, Sundsvall
    Elja75: Jesper - 070214, Sundsvall BF: 27 oktober
    Lindaiv: Korre - 070215, Stockholm
    LindaD: Simon - 070217, Enköping
    Kulta17: Molly - 070217
    Tujan: Vilhelm - 070221, Tomelilla
    Maadicken: Lukas - 070222, Karlstad
    Helenas: Agnes - 070222, Stockholm. BF: 26 maj
    Mexxie: Nellie - 070225, Vellinge
    Tedrickaren: Moa - 070227, Göteborg. BF 27 augusti
    Sialch: Oscar - 070301, Årsunda
    Dunderbara Vilja: Vilja - 070303, Malmö
    Tovsippan: Kasper - 070303
    Shakespear: Sander - 070303
    Celin: Walter - 070307, Stockholm
    Loppeloppan: Lova - 070320, Syskon: Hannes 040731, Malmö
    Lillskruttet: Tyra - 070321, Västerås


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    BLOGGAR
    Elja75:
    blablafamiljen,lösenord: Espen194
    LakritsFia:

    Love Actually:

    Tedrickaren:

    Dunderbara Vilja:
    (lösenord: ella)
    Loppeloppan:

    Linda D:


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    tradera alias

    Love Actually: ninamy
    Sialch: Sannanna
    Lakritsfia: Råttan80
    Matillin: Matillin
    Maadicken:
    nova_78
    Tedirckaren:
    tedrickaren
    Helenas: yaya_1
    Celin: kesla
    Linda D: L.D
    Tujan:
    Yatzi08
    Elja75: elbilen

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~
    www.SimonsLinda.blogg.sesmabarnsbubbel.blogspot.comwww.manuellaeriksson.wordpress.commammaydesign.blogspot.comninamy.blogspot.comfiaeleonora.blogg.sewww.bilddagboken.se

  • Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007
  • TeDrickaren
    Sialch skrev 2009-07-19 18:46:51 följande:
    Hmmm Tedrickaren: Alltid skoj med en av varje hihi.. MEN vi vill veta oxå naturligtvis
    Bara max 5 veckor kvar {#lang_emotions_wink}
    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • LillSkruttet
    Lfia: Vad jobbigt det låter med matning varannan timma. Hoppas hon snart vänder och börjar gå upp i vikt och att hon blir lite mindre gul snart. Tyra hade också gulsot när hon föddes och man kollade henne vid ett flertal tillfällen, men vi slapp sola. Dock tyckte jag att hon var fantastiskt fin, såg så solbränd och fin ut.
    Vad gäller söndersnuttade bröstvårtor så lyckades Tyra snutta sönder båda mina bröst redan på förlossningen. De lade upp henne på mitt bröst och hon sög tag, sedangick personalen ut. INGEN kollade att hon hade rätt grepp, och jag hade noll koll så klart. Så det var ett par veckor av galen smärta när hon åt. Använde amningsnapp på bröstvårtan, och det lindrade möjligen lite. I övrigt smörjde jag med någon salva som jag fick tips om (minns såklart inte vad den hette heller....sorry). Hoppas du snart slipper smärtan och att bröstvårtorna härdas.
    Kram!
    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • TeDrickaren

    Har varit iväg på Borås Djurpark idag, riktiigt trött nu....och alla folk som glor på magen blir jag irriterad på.

    Fick beröm av min man idag som tycker att jag kämpar på bra, känndes bra att höra när det är 4 veckor kvar, är själv lite impad av vad man orkar


    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • Elja75

    Tedrickaren, tycker också du är superduktig som kämpar på så Var djurpark bra? Snart är de dags för er också Håll ut! Kram


    Jesper är född 070214
  • Tujan

    Tjaba!
    Jag är inne å läser än om jag inte skriver så mkt nu för tiden! Får väl erkänna lite att jag råkar sitta en hel del vid face book nu mera (jag som absolut inte skulle ge mig in i det...).

    Har väl inte så mkt att berätta, så därför blir det inte att jag skriver något heller.

  • TeDrickaren
    Elja75 skrev 2009-07-20 20:22:23 följande:
    Tedrickaren, tycker också du är superduktig som kämpar på så Var djurpark bra? Snart är de dags för er också Håll ut! Kram
    Tack vännen!!
    Var vårt 2:a besök detta året, hoppas på att jag orkar åka dit i augusti/september igen när tvillingarna tittat ut.  Vår tjej älskar djur så det är tacksamt att åka dit.

    Hur går det för dig?
    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • Marick

    TeDrickaren: Hoppas du mår bra, det måste ju va ganska tungt nu med två små i magen. Tycker du är dukti

    Alice och jag är i Tönsberg, Norge nu. Maken jobbar men slutar 3 på dagarna så då kan vi hitta på lite. I går var vi ner till havet på urmysig picknick, satt i solen och åt o drack gott. I dag bär det iväg till ett ställe som heter Världens ände vette katten vad de e-rapport kommer.
    å vet ni brudar-norrmännen kan de här med REA! 50-70 % på jättemycke men å andra sidan ligger ju kursen på ca 1.20.... Köpte en liten colaflaska-30 sv.kr URK! Det mesta är svindyrt här men nån liten klädtrasa kanske det kan bli, måste faktiskt ha lite mindre kläder... 9,5 kg nu Taraaam!

    Lfia: Om det kör ihop sej o blir för jobbigt med tjejerna så kommer vi gärna o hämtar Lillräka?! Så söt så! Du får henne tillbaka när hon fyller 13

  • Elja75

    Tedrickaren, ja har börjat sådär att ja får vicka på mig då ja sitter på toa, för på nåt vis stoppar livmodern upp då ja ska kissa, har du så?  Annars så mår ja bra, är stor, alltså magen är hög, men den börjar väl växa utåt snart, för nu är den ända uppe mot revbenen, sen sjunker den väl, vilken vecka är de i? Mitt sf-mått var ju lite stort åsså.

    Marick, härligt med Norge, men synd de är dyrt, men kul ni kan träffa pappa

    Nu ska vi åka på Dollar i Härnösand


    Jesper är född 070214
  • FiaEleonora

    Lillskruttet-
    Jo nu är bröstvårtorna härdade och det är  bara mys!!!!!!


     


    tedrickaren-


    DU ÄR TOKDUKTIG!!!!! Och det säger jag med egen erfarenhet!!! Det är INTE lätt att vara gravid med tvillingar!!!!! YOU GO GIRL! Nej 2 pojkar är det juh!!!!


     


    Marick-


    hahaha! Varför just 13? Kan väl inte vara tonåren du tänker på? Kan någon haja vad vi ska gå igenom då? TVÅ 15 ÅRINGAR OCH EN 13 ÅRING! OCH BARA TJEJER! *hjälp*


    Jahapp! Angående min helg. Blev inlagda igen i söndags morse billirubinet hade gått uppöver 300 så hon fick sola ett dygn. Idag fick vi komma hem (manm är ju expert på att tjata nu ) men måste tillbaka imorn bitt för provtagning. Första veckan av Stefans två veckor hemma har jag spenderat på sjukhuset och han hemma med tjejerna. Känns ruskigt tråkigt... Nu har iallfall vikten vänt 2470 gram väger hon idag våran lilla Sessa! Bara lite mindre än 100 kvar till födelsevikt. Amningen går super, tilläggsmatar inget alls nuförtiden! SÅ RUSKIGT SKÖNT!


     


    Billirubinet var idag på 227 och läkaren trodde att vi nu inte behövde vara oroliga för att bli inlagda igen! TACK FÖR DET!  Är så trött på att vistas där så jag kräks... Har varit där varje dag sedan hon kom... Men oj vad lätt det är när man bara behöver amma!!!!! *toknöjd*


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • TeDrickaren

    Idag är det 1 vecka kvar till nästa TUL, domen om det blir snitt eller ej.


    Elja: skunker magen? inte med tvillingar{#lang_emotions_wink} jo den har sjunkit kom nu de sista veckorna. så v. 32-35 kanske?

    Marick: mår bra! har svullna fötter och halsbränna är väl det som är jobbigast, pendlar åt att jag vill att de ska titta ut nu samtidigt som jag gärna väntar till minst v. 37+0.

    LFia: härligt att det går åt rätt håll med lilltjejen! Amma du L&S också?

    Tackar för kommentarerna om att man är duktig, men frågan är om man är duktig eller tokig{#lang_emotions_wink}


    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007