• maadicken

    Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007

    {#lang_emotions_sunny}Nu pratar vi vidare igen! Mammorna med dom i särklass goaste ungarna!{#lang_emotions_sunny}Våra mirakelLakritsfia: Savannah & Leah - 070127, Björklinge. BF: 30 juli
    Matillin: Matilda - 070201, Syskon: Linnea 080529, Stockholm
    Marick: Alice - 070202, Syskon: 4 bröder och 1 syster, Munkfors
    Love Actually: Sofie - 070209, Syskon: Charlie 080117, Sundsvall
    Elja75: Jesper - 070214, Sundsvall BF: 27 oktober
    Lindaiv: Korre - 070215, Stockholm
    LindaD: Simon - 070217, Enköping
    Kulta17: Molly - 070217
    Tujan: Vilhelm - 070221, Tomelilla
    Maadicken: Lukas - 070222, Karlstad
    Helenas: Agnes - 070222, Stockholm. BF: 26 maj
    Mexxie: Nellie - 070225, Vellinge
    Tedrickaren: Moa - 070227, Göteborg. BF 27 augusti
    Sialch: Oscar - 070301, Årsunda
    Dunderbara Vilja: Vilja - 070303, Malmö
    Tovsippan: Kasper - 070303
    Shakespear: Sander - 070303
    Celin: Walter - 070307, Stockholm
    Loppeloppan: Lova - 070320, Syskon: Hannes 040731, Malmö
    Lillskruttet: Tyra - 070321, Västerås


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    BLOGGAR
    Elja75:
    blablafamiljen,lösenord: Espen194
    LakritsFia:

    Love Actually:

    Tedrickaren:

    Dunderbara Vilja:
    (lösenord: ella)
    Loppeloppan:

    Linda D:


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    tradera alias

    Love Actually: ninamy
    Sialch: Sannanna
    Lakritsfia: Råttan80
    Matillin: Matillin
    Maadicken:
    nova_78
    Tedirckaren:
    tedrickaren
    Helenas: yaya_1
    Celin: kesla
    Linda D: L.D
    Tujan:
    Yatzi08
    Elja75: elbilen

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~
    www.SimonsLinda.blogg.sesmabarnsbubbel.blogspot.comwww.manuellaeriksson.wordpress.commammaydesign.blogspot.comninamy.blogspot.comfiaeleonora.blogg.sewww.bilddagboken.se

  • Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007
  • Elja75

    L-fia, men vad skönt att du får amma Skönt om ni får slippa åka in på sjukhuset åsså!!


    Jesper är född 070214
  • FiaEleonora

    tedrickaren-
    Kämpade med amningen med tjejerna i en månad men det ville inte. Bara låg och gapade... Båda två! Så pumpade och gav men det var FÖR jobbigt så slutade som sagt efter en månad. De var för tidiga ut helt enkelt tror jag...

    ÄNTLIGEN!!!! Nu är vi utskrivna från sjukhuset!!! JIPPI!!!!! Billirubinet låg på 218 tror jag det var. och nu väger lillsnorpan 2500 exakt så hon ökar stadigt med 30 gram per dag min lilla minimakaron! *stolt*

    Och ÄNTLIGEN kan vi nu göra massa saker! Har ju bara fått vistats i hemmet nu ett tag som ni vet men fasiken vad bra jag mår nu! Och det är ju SÅ LÄTT med "bara" en bebis som DESSUTOM ammar! Inget knöl med flaskor och ersättning och annat.

    Så dagen idag bestod i att först åkte vi alla till sjukhuset för att sen åka vidare och handla lite. Köpte 2 amningsbhar till mig (har inte vågat tidigare) och 3 par byxor till tjejerna och en liten mössa och strumpor till Novali.

    Sen åkte vi till Nickis och mötte upp syster och hennes två barn. SUPERKUL!!!! Vidare därifrån till ett par kompisar i Storvreta som flyttat till radus precis och fikade och sen var vi inte hemma förrän halv 7. Livet är bra härligt tjejer!!!!

    Imorn kommer 2 kompispar och kikar på lillskruttan och om det blir fint på freda eller lördag drar vi till Furuvik!! Novali är (till skillnad mot vad tjejerna var) ett så väldigt nöjt och glatt barn så det är helt fantastiskt att vara 3 barnsmorsa! Kanske är det för att man är mer säker i sin roll och att hon INTE (också till skillnad fårn tjejerna) är förstoppad!

    Vilket UNDERBART liv man har! En underbar man, 3 fantastiska friska vackra barn, ett fint hus och många fina vänner och familj!!! Vad gör det att gubben inte har något jobb, att våren varit skit rent ut sagt och att tomten växer igen?? Vi har varandra och det är allt som betyder något!

    PUSS på er vänner nu ska jag röja min garderob! Eftersom jag som vanligt efter mina förlossningar ser ut som en sticka igen måste gravidkläderna ut och mina gamla in igen!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Tujan

    Lfia: Vad skönt att ni är utskrivna från sjukhuset nu! Och du verkar vara den lyckligaste i hela världen just ju!!!

    Imorgon bitte beger jag mig till norra Skåne för att tävla agility i 3 härliga dagar, det ska bli så himla roligt. Ville och sambon får stanna hemma, så det blir bara jag å jyckarna, SÅÅ skönt!!!

    Hoppas att alla har det bra!

  • maadicken

    trååååkdag på jobbet igen! jobbar själv med ett barn. helt okej när det är så ibland, men när det blir så ofta som det varit denna sommaren så blir det inge kul
    hoppas det inte blir allt för mycket regn så vi i alla fall kan ta oss till köpcentret i närheten en stund. barnen här har tyvärr sällan regnkläder...  det ser mörkt ut ute L fia:  vad mysigt ni har det!   jag har ju inte riktigt lika mycket som du har, men livet är allt bra underbart!


    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sialch
    LFia: Härliga underbara   så skönt att ni mår toppen igen och att allt känns underbart TeDrickaren: Underbara du, du är ju kanon duktig som fixar 2 imaggen vettja, måste ju vara tungt endå, go girl!

    Själva var vi på Ekerö linjen i går, toppen resa än om lite jobbig.. Oscar gillade att åka buss och båten, mkt vatten att bada i sa han nääääää sa mamma, här FÅR MAN INTE BADA!!!!

    Får åtrkomma om ett tag, måste ut is tallet en vända...

    Jo Just, min häst verkar vara lika djävlig som mig att få dräktig!! TOM igen på UL i går, får en chans till att prova nu sen tas hon hem, blir ju lite sent för att få föl nästa år om vi provar flera gånger....ny inhyrning anländer på söndag, ett litet nordis sto på 16 år, skall bli spännande...
    ღ ♥ ღ `°?.¸Ett UNDERBART mirakel Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • FiaEleonora

    tujan-
    Härligt med egentid!!!!

    maadicken-
    Du har säkerligen minst lika mycket som jag har, bara andra saker!!


     


    sialch-


    Men om hon brås på "matte" sin så kommer det ett litet mirakel till slut!


     


    Idag var våran bvc sköterska här! Hon är så underbar! Lillsnorpan hade gått upp 50 gram sedan igår! Mammas duktiga lilla flisa!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Helenas

    LFia: GRATTIS!!! Jag har tänkt jättemycket på dig och trodde du skulle fått nu i dagarna men ser att hon kom lite tidigare än så. Har läst på bloggen, så skönt att allt gick bra och att det börjar lösa sig med gulsoten och amningen. Hoppas det slutar göra ont snart. Jag hade ont i ett par veckor men tyckte också att vissa amningar gick bättre än andra. Tjejorna fortfarande nöjda över lillastyster?

    Många som har Lindex-fyndat, blir shoppingsugen jag. Men vi har så himlans mycket kläder så jag har inte mage att handla något. Lite trist men himlans bra. Agnes fick min kusindotters hela urvuxna garderob, massor med kläder. Dock ska jag köpa en Storasyster- och Lillebrortröja från www.simplycolors.se. Kan varmt rekommendera, jätteefina kläder och trycken håller sig superfina.

    Nu knorrar Malte mer än jag kan ignorera.  {#lang_emotions_dreamer} Återkommer!


    Älskade Agnes, äntligen är du här. Efterlängtad Malte, 090602.
  • TeDrickaren

    Tittar in....

    Har varit på sjöfartsmussét idag, M älskar fiskarna.
    Igår var vi en sväng på Ullared med farmor/farfar, shoppade inget speciellt lite leksaker. Hittade en ståbräda som passade perfekt till vår vagn, kanon 189kr istället för närmare 500kr i barnvagsaffärerna.

    Är i v. 35+2 nu och kan väl säga att jag hoppas på att de snart behagar titta ut, vi har ju 9 dagar kvar så är juli slut, det var mitt mål
    Har super svullna fötter och samlar på mig mer och mer vatten, men får ju vara nöjd har haft en superbra tvillinggraviditet.

    LFia: skönt att få vara hemma!
    Min amning fungerade inte särskilt bra med M hoppas att det kanske vill gå lite bättre denna gången.


    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • FiaEleonora

    helenas-
    Tack så jättemycket!!!!!! jo allt går kanon fortfarande! Inte gör det ont att amma  längre heller! *lycklig*


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Elja75

    L-fia, åå så härligt d låter Vi ska till Furuvik på söndag, bokat och klart Härligt ni också ska dit Mysigt ni blivit utskrivna o kan göra saker!!

    Tedrickaren, härligt att juli snart är klar så du nått målet Kul med Ulla*avis* Svärfar var där för första gången idag, han åker motorcykel o ringde maken o halvskrek"Var fan är barnavdelningen"*skratt* en karl på 62 år m en liten korg letade efter "Cars" till Jesper, snällt, han hittade dem dock inte, blev andra bilar, men tror säkert Jesper blir överlycklig Snällt han krångla sig in iaf! Jag vill åsså att tiden ska gå, närmare oktober, så vår lillskrutte vill titta ut Alla tycker min mage e enorm nu Var lite därför ja undra när den sjunker Upptryckt typ i revben o hals nu

    Sialch, va kul med Ekerölinjen, är de där nere där Celin bor alltså?

    Helenas, ska kika in på den sidan, kul

    Tujan, lycka till på tävlingen!

    Maadicken, hoppas de gick bra för dig på jobbet!

    Här i Svl SPÖ-regnar det verkligen, varit sååå kvavt idag, vindstilla, så som grädde på moset fick vi strömavbrott vid 19-22 nåt, sen spöregn. Tur vi har bra tak, annars hade vi varit blöta nu Imorgon ska vi på middag ute hos Jespers mormor o morfar, med lillasyster med engelska killen som är på besök, de är sååå söta, varit tillsammans nu en månad, sen hon åkte till honom o tog med han hit, kommer nog bli tårdrypande på Arlanda på lördag, tur de är mormor morfar som åker dit m Frida, men hon ska ju åka tillbaka till han i höst, men de lär nog sakna varann, känns som de hittat sin själsfrände, så sött Då de ändå bara är 17 år båda 2. Tänk vad man kan lära känna varann på internet, de hade pratat ett år på nätet innan de sågs, å verkar ju kunna prata om verkligen allt!

    Kram på er alla


    Jesper är född 070214
Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007