• maadicken

    Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007

    {#lang_emotions_sunny}Nu pratar vi vidare igen! Mammorna med dom i särklass goaste ungarna!{#lang_emotions_sunny}Våra mirakelLakritsfia: Savannah & Leah - 070127, Björklinge. BF: 30 juli
    Matillin: Matilda - 070201, Syskon: Linnea 080529, Stockholm
    Marick: Alice - 070202, Syskon: 4 bröder och 1 syster, Munkfors
    Love Actually: Sofie - 070209, Syskon: Charlie 080117, Sundsvall
    Elja75: Jesper - 070214, Sundsvall BF: 27 oktober
    Lindaiv: Korre - 070215, Stockholm
    LindaD: Simon - 070217, Enköping
    Kulta17: Molly - 070217
    Tujan: Vilhelm - 070221, Tomelilla
    Maadicken: Lukas - 070222, Karlstad
    Helenas: Agnes - 070222, Stockholm. BF: 26 maj
    Mexxie: Nellie - 070225, Vellinge
    Tedrickaren: Moa - 070227, Göteborg. BF 27 augusti
    Sialch: Oscar - 070301, Årsunda
    Dunderbara Vilja: Vilja - 070303, Malmö
    Tovsippan: Kasper - 070303
    Shakespear: Sander - 070303
    Celin: Walter - 070307, Stockholm
    Loppeloppan: Lova - 070320, Syskon: Hannes 040731, Malmö
    Lillskruttet: Tyra - 070321, Västerås


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    BLOGGAR
    Elja75:
    blablafamiljen,lösenord: Espen194
    LakritsFia:

    Love Actually:

    Tedrickaren:

    Dunderbara Vilja:
    (lösenord: ella)
    Loppeloppan:

    Linda D:


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    tradera alias

    Love Actually: ninamy
    Sialch: Sannanna
    Lakritsfia: Råttan80
    Matillin: Matillin
    Maadicken:
    nova_78
    Tedirckaren:
    tedrickaren
    Helenas: yaya_1
    Celin: kesla
    Linda D: L.D
    Tujan:
    Yatzi08
    Elja75: elbilen

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~
    www.SimonsLinda.blogg.sesmabarnsbubbel.blogspot.comwww.manuellaeriksson.wordpress.commammaydesign.blogspot.comninamy.blogspot.comfiaeleonora.blogg.sewww.bilddagboken.se

  • Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007
  • FiaEleonora

    ååhh vad fint! Funderar med på fondvägg av ngt slag... hmm.. SÅ SVÅRT! Men roligt!

    tedrickaren-
    Prata om det, hela tiden för det gjorde att jag lättae kunde smälta det när jag liksom satte ord på det!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Tujan

    Kikar in en sväng! Här har vi nu en kille som är mer eller mindre galen periodvis, han får sånna otrolig raseri utbrott emellanåt, så han bara slänger sig på marken och är stel som en pinne, säjer typ hela tiden NÄE, när man frågar han nått. Antar och hoppas på att det bara är trots det han håller på med, men ibland undrar man ju om det kan vara något annat...
    Någon annan som har en unge som betèer sig typ på det viset?

  • Sialch

    Hej alla
    Tedrickaren: SPÄNNANDE - väntar med spänning när du har rapporterat att "Sally" & "Sune" har kommit till världen   hoppas det känns lättare med snittet när det närmar sig. Kramisar och lycka til.

    Lfia: Erat liv låter så enkelt och så helt underbart, åååhh gud vad jag önskade att jag var mer som dig...
    Själv får jag utbrott på min man titt som tätt känns det som Elja: Så fint rum din kompis har, sådan där säng har Oscar oxå, gillar den skarpt, så bra med lådorna under då hans rum inte är så stort, fast han leker ine där ännu så mkt då det liggr på övervåningen..

    Tujan: Mellan varven får Oscar utbrott, när han är hungrig och trött, gapar och skriker och kastar sina grejor (ganska lik pappa när han blir arg, dom gör exakt lika)

    Egot börjar känna paniken att börja jobba igen, börjar nu på måndag, vart tog mina 6 veckor vägen!!!!!!!!!!!!!!!!???

    Har vart i skogen och plockat mycket blåbär, har 3 stora turkyoghurt hinkar i frysen + 6 små hinkar.... har 1 i kylen nu som skall användas till paj tänkte jag...

    Måste plocka av mina vinbär oxå, har rensat av 1 buske, 5 kvar!! phuuu.
    Rabarberna finns i frysen redan, skall nu köpa lit jordgubbar och göra rabarber/jordgubbssaft. Blåbärsylt (ngn burk) + saft (1 flaska) + drottningssylt (ngn burk el 2). Tänkt ut och plocka mera blåbär m bärplockare då saften skall göras, behöver ju inte rensa så noga då...
    Sedan blir det Erikssons blandning i saftmajan på röda/svarta vinbär, rabarber/hallon/jordgubbar som blir blandsaft.

    Önskar nu bara att jag vart lite mera ledig!!! Kommer att bli svårt att få Oscar i säng i tid känner jag...

    Utbyggnaden på stallet (hästarnas vind/väderskydd) börjar ta form, jag och Oscar skall åka till Granngården snart och köpa färg mm, sen är det bara att börja måla, lägga matta+ grus i hästarnas del, slå igen ngt fönster och sätta galler för ett av stall fönstren så dom inte kommr åt det....


    ღ ♥ ღ `°?.¸Ett UNDERBART mirakel Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • FiaEleonora

    sialch-
    Kan med få utbrott på gubben men har faktiskt lärt mig att välja mina strider! Precis som med barnen *skratt*
    Tycker att när jag tänker som så att, vilka mirakel till barn vi fått och vilken underbar man jag har som alltid behandlar mig som en prinsessa, så blir livet i sig väldigt glatt  och lätt! Det är ju faktiskt så att man väljer vilket humör man ska vara på till stor del!
    Vi mår alla jättebra, är friska, har ngnstans att bo, har underbaer familj o underbara vänner - vad mer kan man begära av livet??? Och vilket fantastiskt land vi bor i med sjukvård som är gratis och man kan vara hemma med barnen läääääänge......


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • FiaEleonora

    IDAG FIRAR GUBBEN OCH JAG DESSUTOM 4 ÅRIG BRÖLLOPSDAG!!!! :-P {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_cheers} (bubbelvatten såklart)


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • FiaEleonora

    Var ju och vägde min lilltoka idag! 2780 gram (har gått upp 220 g på en vecka!) och 48.5 cm lång! Hon börjar kännas lite son en "stadig bit" nu vid 2½ veckas ålder! *stolt*


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Sialch
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart} GRATTIS TILL 4 ÅRIG BRÖLLOPSDAG STEFAN & FIA{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}

    & härligt att lillskrutan ökar så bra i vikt   var en stolt mamma du

    nu väntar Taco gratäng, sallad och en KALL ÖL!!!!!  har målat som gatan och grejat å grejat, men är inte långt ifrån klar än
    ღ ♥ ღ `°?.¸Ett UNDERBART mirakel Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • FiaEleonora

    sialch-
    åååhhh drick en klunk för mig med! Duktig du är med målandet! *impad* Skulle behöva rensa ogräs ute men jag leker hellre med mina barn hela dagarna så det blir iiiiiingenting gjort... *asg* Om det inte regnar imorn kanske jag ska involvera kidsen i rensandet!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Celin

    Hallå,
    vi har precis kommit hem från ett par dagar i Riga, härliga och lite äventyrliga...
    upp kl tre på morgonen i måndags för att hinna med planet - Walter fick tuppjuck när hans vagn skulle skickas med bagaget... men gick fort över. Flög över på en trekvart så knappt man hinner upp innan man ska ner

    väl i Riga så hade de lagt om busslinjen så "den gamla vanliga" stannade inte på samma ställe, så blev en lång promenad med väskorna... jättebra hotell, rimligt avstånd från det man behöver i stan... och sen inte fy skam att det var både frukost och kvällsbuffé... mestadels spenderat dagarna med att gå och kolla, shoppa och sen hade vi 50 meter från hotellet en jättefin lekpark som vi besökte lite då och då...
    Shoppat lite men också kollat runt lite i stan... har ju varit där ett par ggr tidigare men visa det man bör se om man inte varit där innan som min moster... mormor var med och gjorde barn så hon har sett allt innan...

    igår tänkte vi att vi skulle ta tåget till kusten, de har en berömd kuststräcka, strålande sol och möjlighet till ngn spa-behandling... men kom ner till stationen och min moster har blivit av med plånbok och pass... jippie!! Så vi tar en taxi till ambassaden, ska precis ringa på när det kommer en man med hennes väska... typ en riktig solskenshistoria, pass, visa och körkort tillbaka men pengarna borta och för försäkringsbolag etc, så ska en polisanmälan göras... får adress till närmaste polisstation av ambassaden och går dit... en bra bit... för att upptäcka att den är stängd, nerlagd och bommad... får hjälp av en som bor precis i området, han stannar taxi och förklarar för chauffören att vi vill komma till polis... men väl där så var vi på en nationell och vårt ärende var "lokalt" så till nästa, som inte heller var rätt... inte nästa heller men sen typ rätt och vi ska vänta på att det kommer en som ska hjälpa oss... kommer ingen så jag går runt till jag hittar en dörr som står öppen, tar Walter på armen för att se ut att vara lite extra i nöd...  frågar om han kan engelska, kan inte men hämtar en som kan pytte... och till slut får de väl koll på vad vi vill och vart vi ska... vi får följa med en kille...och samtidigt som vi kommer ut så kör det fram en polisbil och de säger att vi ska åka med i den... lite spännande, pistolbeväpnade var de också.. kommer dit vi ska, ingen pratar engelska... till slut hittar de ngn på kontoret som kommer ner och ska tolka... in i ett trångt förhörsrum (jag tolka åt min moster) och sen med alla papper så kan vi till slut bege oss... frågan är bara var i stan vi var?? Men enklast, en taxi.. men hela sista dagen, den med finast väder som vi skulle åka och bada på försvann i taxiresor och på polisstationer bland folk som inte kunde eller verka vilja hjälpa till...

    Så nu är det ganska så skönt att vara hemma igen, gick bra även flygresan hem... den här ggn tog vi taxi till flygplatsen för att inte behöva gå hela stan igenom med bagage...

    Helgen och sen är det vardag.... lite både och, det är ju inte direkt semester att vara hemma med en kille som har fyrdubbelt energi mot vad man själv har...


    Walleman, 070307
Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007