• camave

    Ica morsorna !!!! 11-de tråden :)

    ja ja, vi fortsätter väl ändå va????

    Skriv när ni har tid :)


    Felicia och Albin, mina underbara små....
  • Svar på tråden Ica morsorna !!!! 11-de tråden :)
  • Lillen06

    camave: Min chef hade kollat me dlön men får väl kolla igen då..

  • lola1983

    va är det för kompenssationsveckor ni pratar om ?

    färgen huset kommer bli är : beigh med vita knutar =) Kommer bli så fint så.. förhoppningsvis kommer vi att börja måla redan till helgen..

    Ja,ska verkligen bli toppen att åka till muumin världen . Hugo pratar om det varje dag . Vi åker med vikingbåt på Fredag kväll.. kommer fram Lördag morgon . checkar in på lyxhotellet o bor sen där 1 natt . sen avgår båten från finland igen på Söndag kväll så vi får 2 dagar på oss . Blir muuminvärlden,plus vattenlandet som ligger i samma hotell där vi bor o sen ska vi även försöka hinna med ett besök på nöjesfäl(typ grönan)
    Sen är vi hemma i stockholm igen på Måndag morgon . Tar med oss bilen så att vi kan åka själva till stockholm o även runt i finland utan att behöva passa med buss m.m.,.

    www.muumimaailma.fi/

    tror nog att Melvin är i rätt ålder . Så länge han kollat på muumin o vet vilka det är m.m.. finns mycket att göra förutom att bara titta på dom utklädda gubbarna(som hugo kommer vara livrädd för)

  • Lillen06

    Camave: tur att du sa till om de,, mycket riktigt så får jag ju inga pengar!!! Fasen att man ska behöva kolla saker minst två gånger för att det ska bli rätt.. Man borde väl kunna lita på sin chef???

  • camave

    lillen- ja man borde ju det..... *suck*
    men samtidigt är dom ju lika förvirrade som vi, inget vet vad som gäller och alla tolkar avtalet olika.....
    kommer nog bli många turer med detta.

    lola- kompenssationsveckor är dagarna vi är lediga som ersättning för att vi jobbar röda dagar...

    Precis hemkommen från busborgen nu. jätte lite folk som vanligt. det kan ju inte gå bra det stället.....
    får se vad vi hittar på senare idag.


    Felicia och Albin, mina underbara små....
  • lola1983

    hallå i stugorna ! hur är det fatt? hänt något roligt på sistonde?

    här är det målning som gäller för hela slanten . har nyss kommit in efter att ha målat framsidan av huset sen kl halv 10 . tar lite tid men är samtidigt roligt . skönt oxå att Hannes bestämde sig för att sova länge idag så man kunde grejja helt själv =)

    nu är det snart helg.. då åker vi . längtar riktigt mycket.. har blivit ändrade planer så vi kommer åka till släkten o hälsa på oxå . gå på konfirmation för Samis tvillingpojk kusiner . Sen mumin på hemvägen.. Blir att stanna enda till Onsdag =)

    nehe.. snart dags att hämta på dagis . sen ska Hugo hem till farmor senare o då blir det att forstätta måla o måla..

  • camave

    tjabba brudar.

    idag har vi varit och köpt oss en ny bil, en saab 9-3  {#lang_emotions_tongue_out}
    finns bilder i bilddagboken för den som vill se....

    lola- promenarade förbi ditt hus idag, ser jättefint ut men färgen {#lang_emotions_laughing}

    nä, dags att nana kudden snart


    Felicia och Albin, mina underbara små....
  • Lillen06

    Camave: snygg bil.. köpt av privatperson eller firma? Årsmodell?

    I dag är det toppenväder att vara inne och städa
    Ska ha tupperwareparty i kväll så jag ska grejja lite inför fikat och så.

    Nu är det bara två dagar kvar tills Melvin går på sommarlov i 12 veckor!!! hn kommer tycka det är så tråkigt att vara hemma de veckor när jag är själv,, men men,, dte får gå..
    Ska hälsa på ICA nästa vecka,, hur jobbar du Camave??

  • lola1983

    Carola : men vi har inte målat huset än =) bara det vita runt fönster m.m.. Tror inte vi kommer hinna måla nå mer heller innan vi åker i helgen eftersom det regnar idag o sen är det fullt upp med att hinna packa m.m..

    Linda : jobbigt med 12 veckors sommarlov.. dumt att dom har så . men det går nog bra . tänk va mycket skoj ni kommer hinna med att göra =)

  • Lillen06

    LOla: egentligen så är det bara tio veckor men vi åker ju utomlands efter sommarlovet så då blir han ju hemma längre men tycker det är långt med tio veckor med,, sju-åtta veckor hade vart lagom.

    just ja,, lägger utbilder på vår stenläggning för den som bryr sig
    De runt i kring är inte ordninggjort klart men lite småsaker kvar..

Svar på tråden Ica morsorna !!!! 11-de tråden :)