• Mysgos

    Mirakeltråden - del 8

    Mirakeltråden - del 7


    Tänk att den härliga våren är här och snart kommer sommaren!
    Våra små mirakel kommer snart börja fylla 2 år och det blir fullt med kalas och  tårtor härinne igen.
    Tänk vad tiden har gått fort och vad roligt att vi fortfarande hänger ihop härinne.

    Dessutom kommer det ju små syskon nu också som vi får följa dessutom, härligt!!

    Vi har även en listtråd där vi skriver in vad våra små väger, där finns även nytillskotten!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41309063.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 21:05
    Ny listtråd om hur mycket våra små väger eftersom den andra blev stängd.
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 8
  • Mysgos

    orrri e asebii (rorri en racerbil)

    Eller snarare:
    ojji e asebii (R är ju inte så lätt att säga!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Singha01

    06.15 ÄR tidigt men normaltid för oss .

    Lilleman leker stationsbefäl med pappa. Briojärnvägen blir alltmer uppskattad .


    Jonathan....det är en ära att få vara din mamma.....
  • JsN

    Vi har varit en tur på torget och lite lekplats på vägen hem. Pytte upptäckte storbarnsdelen av lekplatsen... Plötsligt inser jag att rent teoretisktbordepytte ha _ännu_ mer blåmärken och skrapsår än vad hen har...

    Lokalproducerad korv till lunch och ett jättfång tulpaner blev införskaffat och färskt frukostbröd.

    Nu ska här fixas våfflor och kaffe innan maken väcks.

  • lilla fru snigel

    Godkväll

    Har varit i mina hemtrakter idag, dels på marknad (hysteriskt mycket folk så det blev kortvarigt) och sen har vi uppvaktat min moster och tittat på kor, får och katter. En jättemysig dag har vi haft och Idas tvillingkusiner var också med med sina föräldrar samt Idas mormor. Tvillingarna är ju som bekant 6 mån äldre och det märks stor skillnad. Men Ida tar in mer och mer och nu börjar leken bli lite mer tresam än ensam...

  • Singha01

    Här var det tyst .

    Vi har varit på shoppingtur idag...igen.... . Köpte lite "hemresekläder" till nya bebisen *kul*.


    Jonathan....det är en ära att få vara din mamma.....
  • Horribly

    Ja, här var det lugnt!

    Ture ochjag har varit iväg på IKEA idag på eftermiddagen. Han kom i sängs först klockan 20.30, men då tänker jag inte berätta hur många timmar vi sov efter lunchen... Vi blev med byrå och gungbräda, så ska försöka packa upp lite kläder till nästa helg.

    Singha: Roligt med lite nytt till bebisen.

  • LimeOliv

    Redan ny tråd, var tar tiden vägen?

    Syster Anna, kul att se dig igen Visst ser de så stora ut när man klipper av dem håret. Vill klippa David, men han har fått för sig att han ska ha långt hår precis som sin mosters sambo så nu är det rätt vildvuxet. Han har två virvlar på hjässan så det ser ut som att han har tuppkam nästan. Han fick ha hårvax på kalas i förra veckan och såg så cool ut. Hoppas att det går att övertala honom om lite klippning imorrn.

    Singha, så mysigt att handla bebiskläder, finns så mycket fint nu. Tror också att du får en tjej eftersom du verkar ha mått så annorlunda den här gången.

    Mysgos, vad gulligt att han sjunger med. Viktor har också en ramsa han kör här hemma nu, men det är "du kan inte ta mig"-ramsan (fast inte helt rent) och så vill han att man ska jaga honom.

    David skolas in mer och mer på stora avdelningen nu. Han är inget småbarn längre, jag förstår inte hur fort tiden går..

    Maken har ritat upp uterum+altan i SketchUp så nu sitter vi och drömmer.. tur att det är gratis att drömma i alla fall...

    Grillat rostbiff mitt i en hagelskur ikväll, det gick det med Barnen har lekt och rasat med gästernas barn så de somnade inte förrän efter 21 ikväll.

  • Singha01

    Godmorgon....

    På tal om graviditetsmående så har jag själv en känsla av att allt påslag efter IVF:en gjorde att jag mådde som jag gjorde förra gången. Dessutom levde min endometrios tydligen sitt eget liv och det jag trodde var foglossning var nog i själva verketendosmärtor. Det är i allafall en teori jag haft så här i efterhand. Så med den insikten säger mitt mående denna gång ingenting om vem som gömmer sig i min mage . Spännande är det iaf .

    Idag ska de planteras blommor och förhoppningsvis kommer min mor och rensar lite ogräs för det fixar jag inte själv just nu .


    Jonathan....det är en ära att få vara din mamma.....
  • Singha01

    Lime....vi håller på med altanbygge nu . Ca 70 kvm stort utedäck där en del i direkt anslutning till huset förbereds för att kunna bli uterum så småningom. Det är mycket jobb......ja inte för mig, men för min gubbe .


    Jonathan....det är en ära att få vara din mamma.....
  • Mysgos

    Godmorgon!
    Inatt fick min man en blödning i höften där de tog en bit ben till handleden så han ahr haft fruktansvärt ont, var ill lila där i 2dm omkrets när jag åkte därifrån igår eftermiddag.
    Skulle misstänka att detta fördröjer tillfrisknandet ytterligare några dagar.

    Blev lite sugen när jag läste Singahs inlägg, kanske jag o barnen också skulle ta och åka och handla lite nya blommor och plantera idag. vet inte om ajg orkar åka in till sjukhuset idag igen...är jag en dålig fru då?


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Mirakeltråden - del 8