• nötskrikan

    Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd

    Hoppas på sommar snart i alla fall
    Jag har tagit bort några från listan, läser ni fortfarande här och vill stå med så säg till.

    11/1 Irma - mpta
    28/1 Emanuel - Lappen
    29/1 Nova - Puman78
    31/1 Lova - nötskrikan
    5/2 Emelie - spacebeare
    26/2 Ian - beavies


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-31 21:14
    28/2 Mio - Michayla
  • Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
  • Theosmami
    beavies skrev 2009-07-23 13:10:21 följande:
    peppar peppar... kan int påstå att Ian e trotsig av sig. Han e mest artig och go Då när han började äta själv runt året var det mycket kladd o tömde ut drickan o maten,som var kvar, på golvet när han var färdig.Men nu äter han fint med gaffel (gjort länge) och tackar för maten när han e färdig Han har väl int tid att va trotsig just nu... han har börjat prata en massa, så munnen går i ett Det är bara pottan han nekar o säger nej till... så den får va ett tag ännu.
    Min son vill inte heller gå på pottan ännu. Trodde det bara var han som var lite sen.
  • beavies
    Theosmami skrev 2009-07-23 13:14:39 följande:
    Min son vill inte heller gå på pottan ännu. Trodde det bara var han som var lite sen.
    Nä finns nog många fler 2-3åringar som inte går på pottan
  • Theosmami
    beavies skrev 2009-07-23 13:20:18 följande:
    Nä finns nog många fler 2-3åringar som inte går på pottan
    Mjo troligen.. haha men jag kan absolut inget om barn.

    (Ingen erfarenhet av andra barn alltså, vad som är vanligt eller ovanligt)
  • spacebeare

    blir tokig på min sambo!
    nu har Em precis rivit ner tapet i hennes rum, en utskällning räcker tycker jag. han vill jaga ut henne ur hennes eget rum. i hennes rum ska hon vara trygg tycker jag det är hennes zon.
    han är väldigt duktig på att "övervaka" henne i hennes rum dessutom och vill gärna att hon ska komma ut därifrån, varför vet jag inte för att det är väl vettigare att sitta å riva i leksaker än i våra grejer?
    i nästa andetag så sitter han å säger åt henne att gå till hennes eget rum å riva
    snacka dubbla budskap........

    potta - idag har vi kört blöjlöst när vi vart hemma, inte så många timmar men det har funkat. ställde pottan i vardagsrummet så det inte ska vara så långt till den. och en kula när hon fixat det

  • mpta

    ja jag tror också på uppmärksamheten, har inte tänkt på d så mycket men vem vet irma kanske oftast häller ut mjölken när jag å per pratar som mest vid matbordet å hon vill ha all uppmärksamhet, sen har d väl blivit en vana för henne haha..

    Irma kan också va ganska artig, hon har ofta ett artigt språk, vettetusan vart hon har fått det ifrån haha... häromdagen när mormor var hit sa Irma när hon skulle åka hem: Tack så mycket för att du kom mormor. haha en artig dam ja hon låter så lillgammal ibland när hon pratar.

    Irma ska få ett nytt rum till hösten innan lillebror/syster kommer, i det rummet blir d tapeter, hon har ju målade väggar nu å som hon även har ritat på, nu blir det dyra tapeter istället så jag hoppas att hon ska låta bli dom! men pennor får hon ju inte ha å ja tror inte att hon sätter sig å river i dem, förhoppningsvis haha..
    Ska bli skoj att få inreda lite iaf, ska köpa en ny stor bokhylla till henne så vi får lite ordning just nu är d mest bara kaos å sen har hon mycket skit leksaker så det blir nog en rejäl rensning.

    Irma har iaf kommit fram till med oss att syskonet antingen ska heta Alfred eller Astrid.
    Tidigare ville hon ha en pojke men nu vill hon ha en flicka för det är lika som Irma säger hon

  • nötskrikan

    Bråkar inte ena barnet så bråkar det andra. Sambons bror gifte sig idag och Lova var jätteduktig både i kyrkan och efteråt på middagen. Saga däremot började gallskrika direkt brudparet kom in i kyrkan så jag fick skynda ut med henne och försöka få henne lugn. Jag försökte gå in igen men hon började skrika direkt så jag missade hela bröllopet

    Lova och Saga var enda barnen på bröllopet, gissa om folk tyckte Lova var gullig när hon stod och kastade ris på brudparet... Det var en gravid tjej på bröllopet som satt och tittade på Lova hela kvällen och log.

    På väg hem sa sambon till Lova att nu heter Stina (bruden) likadant som vi så nu är vi fler med samma namn. - Aa, sa Lova, många Stinor

  • spacebeare
    nötskrikan skrev 2009-07-26 00:32:23 följande:
    .På väg hem sa sambon till Lova att nu heter Stina (bruden) likadant som vi så nu är vi fler med samma namn. - Aa, sa Lova, många Stinor

    Em har problems med att vi heter en sak men pappa en, hon behandlar det som vi hade en hemlig klubb ungefär
  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-07-26 03:45:53 följande:
    Em har problems med att vi heter en sak men pappa en, hon behandlar det som vi hade en hemlig klubb ungefär

    Jag har inte ens tänkt på att ta upp det med Lova, jag har ju inte samma efternamn som resten av familjen.
  • spacebeare

    tjoohooo!
    Em har varit blöjfri förrutom vilan idag å inga olyckor!
    har haft pottan i vardagsrummet å belönat med en kula vid kiss å 2 vid bajs.
    hon har flera ggr sagt till själv å nu på em/kväll har hon gått själv rakt av! får hoppas det håller i sig.

    annars supergravid fortfarande med ett lätt illamående. har haft känningar hela förra veckan men börjar ge upp snart. uppenbarligen kan livmodern vara överarbetad med tvillingar å det kan krävas igångsättning men vill undvika det.

  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-07-27 19:35:10 följande:
    tjoohooo!Em har varit blöjfri förrutom vilan idag å inga olyckor!har haft pottan i vardagsrummet å belönat med en kula vid kiss å 2 vid bajs. hon har flera ggr sagt till själv å nu på em/kväll har hon gått själv rakt av! får hoppas det håller i sig.annars supergravid fortfarande med ett lätt illamående. har haft känningar hela förra veckan men börjar ge upp snart. uppenbarligen kan livmodern vara överarbetad med tvillingar å det kan krävas igångsättning men vill undvika det.
    Kul! Vi har haft lite bakslag, Lova påstår att hon är liten och behöver blöja. Men vi kör hårt den här veckan tänkte vi, får se hur det går. Hon har varit blöjfri från det hon vaknade tills hon somnade utan olyckor men hon kör med trotsiga "nej" när man frågar om hon behöver gå på toa.

    Hoppas det sätter igång snart för dig, kan tänka mig att du är lite trött...
Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd