• nötskrikan

    Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd

    Hoppas på sommar snart i alla fall
    Jag har tagit bort några från listan, läser ni fortfarande här och vill stå med så säg till.

    11/1 Irma - mpta
    28/1 Emanuel - Lappen
    29/1 Nova - Puman78
    31/1 Lova - nötskrikan
    5/2 Emelie - spacebeare
    26/2 Ian - beavies


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-31 21:14
    28/2 Mio - Michayla
  • Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
  • Mammanna

    torr blir nog Isak aldrig känns det som just nu

    I helgen har vi målat huset.. och det såg ut som om vi hade målat med Isak när dagen var över haha.. TROTTS hua ligen.. snacka om att dom kan allt är nej sluta osv.. Slår lillebror och är allmänt jävlig på stackars lite.. jag ber att det snart är över och jag får tillbaka mitt go troll


    ~En i himlen~två i famnen~
  • mpta

    tillbaka till vardagen efter en helg i stockholm med mamma, väldigt skönt att åka bort för sig själv ett tag å bara vara men även skönt att komma hem, har ju självklart saknat familjen spec Irma, har pratat med henne i telefon flera gånger, hon älskar att prata i telefon så det var långa diskussioner om vad hon skulle göra å hade gjort

    igår efter att ja hade kommit hem från sthlm stod mora träsk på schema, Irma hade laddat upp med musiken hela helgen så hon tyckte d va riktigt skoj att se dom och dans atill dom trots regnvädret

  • nötskrikan
    mpta skrev 2009-07-27 21:42:13 följande:
    tillbaka till vardagen efter en helg i stockholm med mamma, väldigt skönt att åka bort för sig själv ett tag å bara vara men även skönt att komma hem, har ju självklart saknat familjen spec Irma, har pratat med henne i telefon flera gånger, hon älskar att prata i telefon så det var långa diskussioner om vad hon skulle göra å hade gjort igår efter att ja hade kommit hem från sthlm stod mora träsk på schema, Irma hade laddat upp med musiken hela helgen så hon tyckte d va riktigt skoj att se dom och dans atill dom trots regnvädret
    Vad skönt det lät med en minisemester. Längtar tills lillan är större och klarar sig utan mig lite längre tid. Lova älskar att låtsasprata i en gammal mobil som hon har men i vanliga telefonen blir hon blyg och säger ingenting
  • nötskrikan
    Mammanna skrev 2009-07-27 21:21:11 följande:
    torr blir nog Isak aldrig känns det som just nu I helgen har vi målat huset.. och det såg ut som om vi hade målat med Isak när dagen var över haha.. TROTTS hua ligen.. snacka om att dom kan allt är nej sluta osv.. Slår lillebror och är allmänt jävlig på stackars lite.. jag ber att det snart är över och jag får tillbaka mitt go troll
    Vill också ha tillbaka mysLova! Nån som vet hur länge trots varar?? Lova slår inte lillan (än...) men hon slår mig. Igår fick jag en sko i huvudet och blev lite sur. Idag har hon legat på golvet och vrålat och sparkat hur många gånger som helst.
  • Mammanna
    nötskrikan skrev 2009-07-27 23:01:43 följande:
    Vill också ha tillbaka mysLova! Nån som vet hur länge trots varar?? Lova slår inte lillan (än...) men hon slår mig. Igår fick jag en sko i huvudet och blev lite sur. Idag har hon legat på golvet och vrålat och sparkat hur många gånger som helst.
    Tänk vad skönt det vore med tids bestämda trotts perioder. Då skulle jag boka semester utan familjen under den tiden haha!

    Isak kastar leksaker på lillebror kramas med mig och maken och lillebror frå en och annan kram och puss han med men mest slag och sparkar =(

    MPTA- Isak älskar också att prata i telefon. sen så har han börjat berätta en massor så nu kan man inte ha några hemlisar längre heller hihi! Han sov hos mormor en natt förra vecka och så ringde dom på kvällen och han berättade om "kiffen" vi förstog inget alls.. försn i lördag när han kommer in och hämtar mig och säger mamma Nova illla kiffen, kiffen lessen! Nova är våran hund. Men kiffen vad är kiffen...?? Va sa jag visa mamma vad det är du menar. så han tog mig i handen och ledde mig bort till staketet och där låg en fågel som inte var riktigt levande men inte död heller. han pekade på den och sa mamma nova illa kiffen, kiffen lessen.. ja med "kiffen" framför sig var det ganska lätt att förstå vad han menade.. Nu var nog inte nova boven i dramat utan jag gissar på en katt men det var säkert Nova som hittade dom. Och hur förklarar man för en 2 åring att Kiffen inte måde bra och varför.. att man inte kan krama kiffen så att den inte ska vara lessen mer.. det slutade med att vi fick leda in honom på något annat som farfar som kom så lägligt =) Alltid bra med undan manövrar när dom för för små för att förstå vissa saker..

    Nä sova lite innan lill trolle vaknar kanske
    ~En i himlen~två i famnen~
  • nötskrikan

    Lova har börjat härma bebisgråt, ha ha. Ganska gulligt på sätt och vis och framför allt gör det mindre ont i öronen. Tror hon har lite regression på gång just nu. Hittills har hon inte varit så svartsjuk men nu märker jag verkligen skillnad så fort lillasyster får uppmärksamhet. Saken är ju den att Lova är ganska krävande så lillasyster får nästan ingen uppmärksamhet alls, jag kan inte minska på lillans tid. Så Lova får vänja sig. Lova är lillasysters stora idol, det märks redan. Härligt att se hur lillan lyser upp så fort hon ser storasyster

  • spacebeare

    va mysigt att Saga har "hittat" Lova.

    nytt ord - spoff - har ingen aning vad hon vill med det

    sen har vi kört hårt med potta å ngr olyckor har det ju varit men hon är jätteduktig! blir helimpad av min dotter
    annars händer det inte mkt här, försöker driva ut bebisarna med att städa men no such luck.

  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-07-30 08:07:49 följande:
    va mysigt att Saga har "hittat" Lova. nytt ord - spoff - har ingen aning vad hon vill med detsen har vi kört hårt med potta å ngr olyckor har det ju varit men hon är jätteduktig! blir helimpad av min dotter annars händer det inte mkt här, försöker driva ut bebisarna med att städa men no such luck.
    Säg till om du behöver mer rum att städa Nej men jag hoppas Ems småsyskon fattar att det är dags att komma ut nu.

    Kul att det går bra med pottan, Lova är iväg på utflykt idag utan blöja. Får väl se hur det går... Sambon tog med henne till Uppsala för att åka riktigt ånglok. Jag är hemma med Saga och det är sååå lugnt och tyst.
  • spacebeare

    Lennakatten!!
    har faktiskt inte åkt den men det ska vara jättemysigt, vissa stannar å badar längst vägen.
    bara för att jag sa att det gick så bra så kissade Em i trapphuset.....

    nåt jag aldrig gjort förrut - gnuggat rent ytterdörren - PÅ UTSIDAN!

  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-07-30 10:34:00 följande:
    Lennakatten!!har faktiskt inte åkt den men det ska vara jättemysigt, vissa stannar å badar längst vägen.bara för att jag sa att det gick så bra så kissade Em i trapphuset.....nåt jag aldrig gjort förrut - gnuggat rent ytterdörren - PÅ UTSIDAN!
    Oj vad rent ni måste ha det hemma om du måste gå ut för att hitta nåt att städa

    Har aldrig heller åkt tåget, orkade inte ta med Saga och försöka hålla henne nöjd. Enklare att stanna hemma. Gissa vad jag gör nu när det är lugnt hemma, städar såklart... Sambon skulle aldrig nånsin städa om han fick lite tid över men jag har hunnit med att montera ihop en CD-hylla och dammtorka och plocka fram större kläder åt Saga (hon växer så det knakar, har plockat fram 74/80) och massor av andra saker. Impulsklippte håret också, tröttnade på det. Sambon får jämna till det tror jag dock.
Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd