• ballerinamuffins

Varför får ja inte äta jordgubbar?

Fick höra idag att jag inte fick äta jordgubbar för det inte va bra för bebisen,
    Stämmer det att man inte får äta det, el ska man undvika det, el man kan äta?

Har 2 v kvar till bf.

• Svar på tråden Varför får ja inte äta jordgubbar?
  • Toddes mamma

Vem har sagt det? Är en gammal skröna!

• TusseTvå

Herregud, jag har ju ätit MASSA jordgubbar! Är i v 21. Hmmmmmm, hoppas det är bättre än alkohol i alla fall, ha ha

• milla   1982

trodde det bara var när man ammande som man skulle undvika/vara försikig med jordgubbar. Pga magknip

Felix - 20080618 ~*~ lillasyster - BF20090929
  • BimBim o Knorrans Mamma
    ballerinamuffins skrev 2009-05-25 21:00:16 följande:
    Fick höra idag att jag inte fick äta jordgubbar för det inte va bra för bebisen,Stämmer det att man inte får äta det, el ska man undvika det, el man kan äta?Har 2 v kvar till bf.
    Har jag aldrig hört! Har 9 dagar till bf o äter jordgubbar såfort jag får chansen!
    Däremot ska man väl inte äta det för mkt när man ammar väl?
    (¯`°?.¸ Jocke ska bli storebror 3 Juni ¸.?°´¯)
  • Minxy

Ät jordgubbar så mycket du vill.

Folk tenderar att blanda ihop graviditet med amning. När bebisen är född och (om) du ammar så kan bebisen få allergiska utslag om du ätit jordgubbar (som går över i bröstmjölken).
    Ät hur mycket du vill under graviditeten.

***S+M=L***
  • virreh2

va.. aldrig heller hört talas om det!! jag åt massa när jag väntade mina 2 första barn.. och äter mkt nu med är i vecka 22.. =)

• Suri

Jag ammar och har ätit massa jordgubbar. Det går också bra! Gav en till bebisen också (6mån) han gluffsade glatt i sig!

• ballerinamuffins

Ja ja tänkte väl.
    det är med ammning och små barn man ska undvika det.

ble lite fundersam,
    men ja åt jordgubbar i dag, förtsa gången, o GUD de va skit gott.

Svar på tråden Varför får ja inte äta jordgubbar?