• lalasmama

    *- * bebis 2007 *- * del 6

    hej, dax för ny tråd igen, tiden rinner iväg..
    även om man inte skriver ofta är de skoj att kika in i tråden ibland..
    läsa & skriva om man har tid.. eller hur?

    *trevlig sommar på er!!*

    listan över oss som är någorlunda aktiva

    4 november - Jesper - lalasmama/Maria - Bankeryd
    5 november - Freya - fjärilen78 - Målilla
    8 november - Nova - snuttP/Jenny - Röstånga
    11 november - Alva - TIMMON/Charlott - Munka-Ljungby
    18 november - Karl - aems - Sala
    25 november - Amanda - snugglebunny/Anna - Stockholm/Västerort

  • Svar på tråden *- * bebis 2007 *- * del 6
  • Ponzo

    hej alla!
    Längesen man var inne och skrev...! Hoppas ni har det bra och njuter i sommarvärmen!
    jobbar för full nu och är ofta helt slut när jag kommer hem. Maken är pappaledig fn så det är skönt att komma hem och så har han fixat middag!
    Var på ul förra veckan, så mysigt att se plutten, har nog inte riktigt fattat det än...allt såg bra ut och är nu beräknad till den 24/11. Bara det inte blir på Alvas födelsedag så är jag nöjd

    Annars blir det mycket sol och bad för tillfället, Alva älskar att bada och vill gärna vara i vattnet hela tiden. Vi var på stranden en sväng idag, men hon ville bara bada konstant, fastän att hon frös så hon var blå om läpparna, men varje gång vi tog upp henne blev hpn förbannad, ville bada mer, så vi fick köra hem igen efter en timme!

    Hon pratar mer och mer och härmar många ord man säger, så häftigt

    Må så gott i värmen, nu ska jag in i duschen och sen över till grannen på fest!

  • lalasmama

    hejsan
    jag har tänkte såå länge att jag ska skriva lite här, men det har inte blivit av..
    nu tänkte jag skriva några rader iaf..
    hur har ni det? vad hittar ni på mellan regnskurarna?
    hoppas solen kommer tillbaka..

    min man har haft sina 3 veckor (super fina, läs soliga!!) semester å börjat jobba igen, tiden går alldeles för snabbt..! Men han har 2 veckor semester till sen i augusti, bra att kunna dela upp det lite.. (kanske tajma in mer sol, haha)
    jag & barnen är hemma nu å myser, leker, går promenader, träffar vänner å familj å så..

    Vi hade 5 roliga, mysiga, lugna, härliga dagar i Halmstad, åt gott, firade midsommar, umgick med F syster & hennes man.. å barnen hade skoj med sina stor-kusiner..
    Vi hann med Ullared, lite shopping skoj!
    å en dag var vi på Äventyrslandet, nästan ensamma det var växlande väder den dagen (dagen innan midsommarafton..) så det var nog många som stannade hemma, det regnade på morronen, men när vi varit där en halvtimme sken solen resten av dagen, härligt!
    Det var jätteskoj där, rekommenderas om man har vägarna förbi Halmstad en massa skoj, karuseller (för stora & små..) lotteri, vattenland, dinosaurier, riddare, prinsessor, cirkus, sagoland, hästar.. & mkt mer.. Barnen var euforiska
    Där finns även en VILDA VÄSTERN restaurang med roliga uppträdanden, SUPERGOD MAT & barnvänlig personal (vi var där samma kväll..)

    Jesper pratar såå mkt nu, han kan säkert 50 ord eller mer.. han härmar allt man säger..
    hans favorit just nu är Musse Pigg han å brorsan kollar gärna på PlayHouse Disney en stund varje morron..

    näää .. nu ska vi ut på en promenad innan lunch...

    kram !!

  • lalasmama

    TIMMON: kul att allt var bra med den lill* i magen, vet ni kön eller ska ni ta reda på det? funderat på namn? vad tror ni det blir?
    min äldsta son fick ju sin lillebror (jesper) när han var 2 år & 2 veckor.. kanske blir likadant för er.. lagom ålders skillnad tycker jag, det skiljer ju 2 år så den store klarar sig någorlunda bra, förstår en del, de kan prata lite å så, men ändå skoj när de blir äldre.. Mina 2 leker superbra ihop redan

    ingen mer som väntar smått?

    Åh vissa dagar är man sååå sugen på en liten bebis till, men sen känner man att de räcker me 2 oxå.. men .. om nåra år kanske.. vi får väl se..

    kram igen & ha de bra allihop!

  • fjärilen78

    hej hej!!

    timmon: åh vad kul med UL, hur långt gången är du nu?

    lalasmama: oj fullt upp med andra ord skönt att ha lite å göra för barnen!!

    här är det fullt ös 6 barn hemma så ingen lugn stund precis
    maken har semester är inne på sin 3:dje vecka nu, första veckan lyckades han ju göra sin fot så in i helsikes illa så man trodde den var bruten först men som tur var så var det bara en rejäl stukning men han är fortf svullen o har ont !!
    barnen har varit på barnens gård i karlskrona o det var uppskattat!!
    vi ska även till ölands djurpark 25 eller 26 juli.

    här är det inget smått på g än iaf vi trodde ju o hoppades, då mensen behagade komma 23 dagar för sent men skam den som ger sig

    ha det gott i värmen!!

  • fjärilen78

    just ja skulle ju berätta att vi ska in omgående o göra en datomografi på minstingen plus att dom ska kolla hans syn!! väntar på att läk ska ringa senast måndag om en tid!!

  • lalasmama

    hej fjärilen: oj, bättre lycka nästa gång då

    varför ska han genomgå datortomografi?? misstänker de att han har synfel??

  • snugglebunny

    Hallå!

    Här är allt bara bra! Jag jobbar nästa vecka också sen har jag fyra veckors semster. Det ska bli såå skönt!! Har varit fullt upp på jobbet senaste tiden.
    Sen börjar allvaret, Amandas inskolning börjar vecka 34. Men vi tror hon kommer trivas på dagis, hon är så social. Går fram och pratar med okände barn hon träffar.

    TIMMON: Mysigt med ultraljud!

    lalasmama: Låter som ni hunnit med en hel del.
    Vi ska åka till Ullared på semestern. Har hyrt stuga två nätter och sen åker vi till Borås och bor där två nätter. Ska gå på djurparken.

    Här är det inget smått på gång än... vi väntar lite till. Men visst börjar man bli sugen! Just nu njuter jag dock för fullt av vår lilla tjej. Hon är såå mysig. Hon lär sig också fler och fler ord och man märker att hon förstår mer och mer. Roligt!
    Vi håller på och försöker få henne att somna själv i sin säng. Innan har vi (mest jag) suttit med henne i famnen. Har funkat två kvällar, hon har legat vaken länge och sparkat och tjoat men inte varit ledsen. Ikväll var jag ute med kollegor efter jobbet. Då har J lagt sig bredvid henne i vår säng, så hon sover där när jag kommer hem.... Nåja, vi får ta nya tag imorgon.

  • fjärilen78

    lalasmama: nej då utan man ska göra en sån pga han är så sne o platt på ena sidan i bakhuvudet vilket har gjort att han är lite deformerad i ansiktet så på den sidan han är platt skjuter pannan fram och öronen sitter inte lika och inte ögonen heller och dom har olika storlekar och så ska man se så inte skallbenet växt samman för då kan dom bli snea o platta och synen kollar dom bara för säkerhets skull(vet inte om det kan bli att det trycker på synnerven när dom blir så platta o snea)

    läkarna tog kort på huvudet i olika vinklar o skickade till några experter som tydligen ansåg att man bör åtgärda detta så vi får väl se

  • Ponzo

    Hej allihop!
    Kul att det blev lite liv i tråden igen, blev nästan lite orolig ett tag att den var på väg att dö ut...
    Jag är i v 21 nu, bf är 2 v efter Alvas födelsedag så det blir kanske exakt 2 år och 2 v emellan, så då blir det som du har det lalasmama!
    Vi sa till bm vid ul att vi funderat på att ta reda på könet denna gången men hon sa att hon inte kunde se, den sprallade runt så mycket! Och det känns, vissa perioder, som nu, är den helvild i magen . Kommer att få ett ul till i v 32 och då sa hon att då kan man helt klart se könet, men vi tror att har vi kunnat vänta så länge så kan vi nog vänta några veckor till.
    Vi var på High Chapparall igår, jag är ledig på onsdagar så vi körde upp tisdag kväll, gick där inne på onsdagen och körde sen hem igen. Alva tyckte det var jättespännande med alla barn och hästar! Men det var svårt att få henne att somna där så hon var lite gnällig på vägen hem.

  • snugglebunny

    Heej!

    Hoppas det är bra med alla så här mitt i sommaren.
    Jag ser fram emot semestern, jobbar bara imorgon också.

    Amanda var sjuk förra helgen, började redan natten mot fredag med hög feber som höll i sig hela helgen. På måndagen gick J till VC med henne och de misstänkte då uvi (efter att ha tagit urinprov). När febern gått över fick hon små röda fläckar på kroppen, så det verkar ju som tredagarsfeber. Lite skumt...
    De skickade prov på odling och skulle höra av sig om hon inte behövde äta penicillin längre. Imorgon ska de till ALB och göra ultraljud på urinvägarna. Skönt att de kollar upp henne så bra.

    fjärilen78: Hur gick det med datortomografin?

    TIMMON: Vi gjorde också ett UL till i v32. Jag var lite orolig att man skulle råka se könet (vi ville inte veta), skulle dessutom titta på urinvägarna, men det var så stort allting så man kunde inte se. Men de som kan det där gör det ju såklart.

Svar på tråden *- * bebis 2007 *- * del 6